Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

На път

Търси се начин круизните кораби да минат на водород

Три компании обединяват усилията си в проект, който да покаже възможността за намаляване на емисиите от корабната индустрия

Търси се начин круизните кораби да минат на водород

Снимка: Investor.bg

Три компании - швейцарската MSC, водеща в криузните пътувания, италианският корабостроител Fincantieri и газовата компания Snam, обединяват усилията си в търсене на варианти за беземисионно круизно пътуване, пише Ройтерс.

През следващите 12 месеца обединението ще работи за конструирането на първия круизен кораб, използващ водород. Ще бъдат оценявани редица технологични и логистични аспекти за този проект, обясняват трите компании.

Още по темата

Европейската комисия (ЕК) анонсира преди седмици амбициозния си климатичен пакет, който вече обхваща и корабното гориво, което е високо въглеродно, но досега не попадаше в обсега на климатичните действия на общността. Сега идеята е корабите да се задвиждав с водород, но за целта са нужни инвестиции, а инициативата на трите компании цели това - привличане на вниманието на инвеститорите към задачата за позеленяването на корабната индустрия.

Очакванията са водородът да има важна роля при изпълнението на целта за въглеродна неутралност на света до 2050 година. Особено значение ще има за тежката индустрия и транспорта, където за момента няма реален заместител на изкопаемите горива като енергиен източник.

Но повечето от проектите за водород са още на начален етап от своето развитие и е необходимо разходите първо да намалеят, преди технологиите да станат широко достъпни.

В момента корабната индустрия емитира 3% от въглеродния диоксид в световен мащаб, затова и водородът може да помогне за намаляване на замърсяването от корабоплаването, смята изпълнителният директор на SnamМарко Алвера.

Компанията печели основно от транзита на газ в Италия, но започна да отделя голяма част от парите си в нови зелени начинания, посочва още Ройтерс.

"Искаме да сме начело на енергийната революция в нашия сектор" обяснява и председателят на борда на круизното звено на MSC Пиерфранческо Ваджо. Според него именно водорът е решението в тази посока.

По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

3
 
3
 
3
преди 1 месец
Въглеродното неутралство е мисия невъзможна. И тия, дето най-много напират, също го знаят.
1
 
3
 
2
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Що не платна бе баси? Ще е романтично. А има и система за задвижване от морските вълни, дори е приложена на кораб https://***.metstrade.com/news/sustainability/wave-powered-propulsion/
4
 
0
 
1
преди 1 месец
Всеки поне малко запознат с корабното дело ще ви каже, че няма по-абсурдна идея от кораб, задвижван с газ, а идеята за кораб, задвижван с Водород , е поне ХИЛЯДА пъти по-абсурдна. Думата "Газ" е толкова забранена на борда на кораб, колкото думата "Бомба" на борда на пътнически самолет . Единствената алтернатива на фосилното корабно гориво, е ИФО - Инженерингово Фъстъчено Олио, добито от бързорастящи (60 дни) сортове Фъстъци, отглеждани оранжерийно, хипер-интензивно, върху рото-рафтове, във Вертикална Многоетажна Аеропонна Ферма - https://vertikalna-ferma.alle.bg . ИФО е 100% Карбон-Неутрално, калорично колкото Дизела - 40MJ/kg, но гори без сажди, дим, мирис, при извънредно ниски нива на NOx . АБСОЛЮТНО БЕЗОПАСНО за употреба на кораби. 100% Нетоксчно - всъщност годно за консумация, с прекрасен вкус. Може да се емулгира до 50% с Вода за по-пълно изгаряне и значителни икономии. Полученият при емулгирането Аерозол е перфектно гориво за компактни и свръхмощни Газови Турбини . - https://biodizel.alle.bg .

Още от На път
„България Еър“ предлага самолетни билети по 25 евро между София и Варна