Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

На път

Възраждането на туризма утрои приходите на Booking.com

В Азия търсенето не се е възстановило така, както в Европа и Съединените щати, разкри компанията

Възраждането на туризма утрои приходите на Booking.com

Снимка: Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg

Тримесечните приходи на туристическата онлайн агенция Booking Holdings се увеличили повече от три пъти, надминавайки прогнозите и подкрепени от силното търсене в Европа и Съединените щати, след като повече хора планираха отдавна чаканите си ваканции, предава Ройтерс.

Цената на акциите на компанията, която спадна с 6% от началото на годината, нарасна с близо 4 на сто в резултат на новините по време на следборсовата търговия. Booking отчете по-ниска коригирана тримесечна загуба благодарение на напредаването на ваксинациите и разхлабването на рестрикциите за пътуванията.

Още по темата

Туристическата индустрия се радва на по-бързо от очакваното завръщане на търсенето, а икономиките се възстановяват от предизвиканото от пандемията забавяне.

Въпреки това силно заразният делта вариант на Covid-19 доведе до ръст на случаите в редица държави и може да попречи на възстановяването.Съединените щати решиха да продължат досегашните ограничения за пътуванията, въпреки че авиокомпаниите прекараха месеци в лобиране.

Базираната в Кънектикът Booking заяви, че Азия, където ваксинациите са малко, а случаите много, е най-слабо възстановеният регион към юли, а бизнесът там продължава да е значително под нивата от 2019 г.

Притесненията заради пандемията карат хората да стоят далеч от пълни хотели и да залагат на алтернативен престой в домове. В момента една четвърт от обявите в Booking.com са за такова настаняване.

„Хората търсят алтернативно настаняване повече, отколкото го правеха преди. Това ще продължи и занапред“, коментира главният изпълнителен директор Глен Фогел.

През второто тримесечие нощувките са се увеличили с 59% спрямо предходното тримесечие, подкрепени от силното търсене в Европа и Съединените щати.

Въпреки че коригираната нетна загуба се е свила до 105 млн. долара спрямо 443 млн. долара година по-рано, Booking отчете по-голяма от очакваното загуба от 2,55 долара на акция. Прогнозата беше за 2,04 долара на акция. Оперативните разходи са се увеличили почти двойно.

Приходите са се ускорили до 2,16 млрд. долара, надминавайки очакванията на Wall Street за 1,90 млрд. долара по данни на Refinitiv.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от На път
“България Еър” удължава промоционалната си кампания до 10 декември