Въглеродните емисии на най-богатия 1% от човечеството са над два пъти повече от тези на 3-те млрд. души, които съставляват по-бедната му половина, сочи нов доклад на неправителствената организация Oxfam, който разглежда 25-годишния период на безпрецедентен ръст на емисиите.
Докладът Confronting Carbon Inequality се базира на проучвания, проведени съвместно със Stockholm Environment Institute, и се разпространява в навечерието на срещата на Общото събрание на ООН на тема глобални предизвикателства, включително климатичната криза.
В доклада се оценяват емисиите от потреблението на различни групи хора на базата на техните доходи в периода между 1990 и 2015 г., през който количеството въглероден диоксид в атмосферата се удвои.
През този период най-богатите 10% (приблизително 630 млн. души) са формирали над половината (52%) от емисиите на въглероден диоксид. Най-богатият 1% пък е генерирал 15% от емисиите - над два пъти повече от тези на по-бедната половина на човечеството (7%).
Общото увеличение на емисиите на най-богатия 1% е било три пъти по-голямо от това на по-бедната половина от населението на Земята.
Най-богатите 10% са генерирали една трета от въглеродните емисии, които се очаква да повишат температурите с 1,5 градуса по Целзий спрямо прединдустриалното ниво, пораждайки по този начин необратими и катастрофални климатични промени. По-бедната половина от населението на Земята е формирала едва 4% от тези емисии.
"Свръхпотреблението на богатото малцинство е горивото на климатичните изменения, което излага планетата на опасност. Никой не е застрахован от това влияние, но най-бедните в света плащат най-високата цена, борейки се с наводнения, циклони и глад, въпреки че отделят най-малко емисии", коментира Дани Шрискандараджа, главен изпълнителен директор на Oxfam GB.
Oxfam призовава за увеличение на данъците на богатите и за нови въглеродни данъци върху луксозни стоки като частни самолети и суперяхти. Генерираните приходи биха могли да бъдат инвестирани в нисковъглеродни работни места, например в социалния сектор или в зелен обществен транспорт, както и да се насочат средства в подкрепа на бедни общности, които са най-засегнати от климатичните промени, посочват от неправителствената организация.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
преди 5 години мирише на социализъм , баце ... Соросът е най големия социалист днес ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Тоест, сметката е, богатите докато си карат ламборджинитата и бентлитата и летят няколко пъти седмично с частен самолет, или пърпорят с яхта, генерират замърсяване, колкото милиард-милиард и половина души, които горят гуми, за да се топлят, и готвят на дърва, и се придвижват с 40 годишни автомобили, ремонтирани с тел и гафър. Възможно ли е, питам се, само хипотетично, да има нещо несигурно, (да не кажа измислено с някаква цел) в тази статийка? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ами да ги изправят пред комисията Калашников ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар