Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Начало

News Corp е на загуба от 1 млрд. долара, Мърдок спира бонусите

Слабите резултати на медийната компания се дължат на последиците от коронавируса и понижаването на стойността на австралийското й подразделение

News Corp е на загуба от 1 млрд. долара, Мърдок спира бонусите

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Изпълнителният председател на News Corp Рупърт Мърдок се отказва от изплащането на бонуси за годината, след като медийната му компания обяви тримесечна загуба от 1 млрд. долара заради понижаването на стойността на австралийското й подразделение за платена телевизия и въздействието на пандемията от COVID-19 върху бизнесите й, предава Ройтерс.

Главният изпълнителен директор на компанията Робърт Томсън, който се отказва от три четвърти от годишния си паричен бонус, заяви в четвъртък, че News Corp ще намали разходите във всичките си подразделения, тъй като опитва да ограничи удара от пандемията върху бизнеса.

„Колективните намаления на бонусите и други инициативи за свиване на разходите ще имат положително въздействие върху рентабилността и кешовата ни позиция“, каза Томсън в комюнике.

Собственикът на Wall Street Journal съобщи, че е регистрирал загуба от 1,1 млрд. долара през третото тримесечие до 31 март, главно заради спад на стойността на изпитващото затруднение австралийско подразделение за платена телевизия Foxtel.

News Corp обяви също спад на приходите с 8% до 2,27 млрд. долара, като те са пострадали от отслабването на австралийския долар и по-ниския брой абонати на Foxtel.

Още по темата
Отделно австралийската компания Telstra Corp съобщи в петък, че очаква загуба от около 300 млн. австралийски долара (195,84 млн. щатски долара) от инвестицията си в дял от 35% във Foxtel.

Медийният магнат Мърдок, който е и президент на Fox Corp, се отказа от заплатата си във Fox миналия месец.

Томсън заяви, че компанията има „кеш и кешови еквиваленти“ на стойност 1,4 млрд. долара и може да заеме допълнителни 750 млн. долара, предава Guardian.

След продажбата на News America Marketing компанията продължава да опростява структурата си, за да повиши стойността на основните си бизнеси, включително чрез стратегически преглед на притежаваните вестници в Австралия и фокусиране върху по-големи брандове и дигиталния обхват, отбеляза Томсън.

„Ясно е, че пандемията ще има въздействие върху нашите резултати през четвъртото тримесечие, но всичките ни бизнеси предприемат програми за съкращаване на разходите, които целят справяне с краткосрочните нужди, но също и гарантиране, че компанията е добре подготвена да просперира в определено различна бизнес среда след отшумяването на кризата“, допълни той.

Гладът за информация за коронавируса е тласнал рязко нагоре броя на читателите по време на пандемията, но много новинарски организации не успяват да превърнат увеличеното внимание в долари заради опустошителната блокада, която засегна тежко големи рекламодатели като компании за търговия на дребно.

Миналия месец News Corp спря печатането на 60 регионални вестника в Австралия, след като рекламите от секторите на недвижимите имоти, събитията и ресторантите пресъхнаха.

През март главният изпълнителен директор на News Corp Australasia Майкъл Милър предупреди служителите, че е „ясно, че някои загуби на работни места са неизбежни“ заради кризата.

За да се намалят разходите, някои служители бяха помолени да си вземат отпуска или работната им седмица беше съкратена. Но Томсън съобщи, че абонаментите в подразделението Dow Jones на News Corp, в което влиза и Wall Street Journal, са се увеличили. Journal е постигнал „приблизително три милиона абонати миналата седмица, което е нов рекорд, а над 2,2 млн. от тях са се абонирали само за дигиталното съдържание“, уточни той.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Начало
България е сред страните в ЕС с най-ниски разходи за научна и развойна дейност