Производителят на радиатори „Корадо-България“ увеличава производството над предпандемичните нива и приключва 2021 г. с ръст на печалбата въпреки рязкото увеличение на разходите за енергия и суровини. Това се вижда от отчета на дружеството, публикуван на сайта x3news.com.
Приходите на компанията от продажби нарастват до почти 58,9 млн. лева към края на 2021 г. в сравнение с 39,5 млн. лева към края на 2020 г., или с 48,7% на годишна база.
Общите приходи са малко над 59 млн. лева за периода в сравнение с 39,6 млн. лева.
Общите разходи на „Корадо-България“ възлизат на 53,756 млн. лева към края на 2021 г. в сравнение с 34,455 млн. лева година по-рано, което представлява увеличение от 56%.
Основен принос за ръста имат разходите за материали, които възлизат на 41,657 млн. лева за миналата година в сравнение с 25,154 млн. лева за предходната година, което представлява увеличение от 65,6% на годишна база.
Разходите за външни услуги и амортизации остават относително стабилни, докато разходите за възнаграждения се повишават до 6,664 млн. лева при 4,742 млн. лева за предходната година, т.е. отчита се ръст от 40,5%.
Компанията отчита счетоводна печалба в размер на 5,15 млн. лева за 2021 г. преди данъчното преобразуване. Прогнозата на компанията след данъчните отчисления за 2021 г. е за печалба в размер на 4,70 млн. лева. За сравнение - година по-рано печалбата е била 4,59 млн. лева.
Увеличава се броят произведени радиатори и той вече надвишава предпандемичната 2019 г. Произведените тръбни радиатори са почти 114 хил. за 2021 г. спрямо над 97,4 хил. през 2020 г. и 87,4 хил. през 2019 г., а произведените панелни радиатори са почти 480 хил. през 2021 г. спрямо 428,3 хил. през 2020 г. и 455 хил. през 2019 г.
Продадени са над 600 хил. отоплителни единици, като на вътрешния пазар са само малко над 10,1 хил. (1,7%). Основен пазар е ЕС с над 543,4 хил. радиатори, което представлява 15% ръст на годишна база. Продажбите за трети страни намаляват с 5% до над 47,2 хил.
Дружеството значително увеличава текущите си задължения през 2021 г. – до 12,132 млн. лева от 6,996 млн. лева година по-рано, или със 73,4% повече. Най-голям принос за това увеличение имат задълженията към доставчици и клиенти, които нарастват до 6,767 млн. лева от 2,54 млн. лева, или с над 166,4%.
Активите на компанията се повишават до 35,7 млн. лева или 29,542 млн. лева, или с 20,8%.
Акциите на компанията поскъпват с 6,8% в последната година, като пазарната капитализация достига над 92,8 млн. лева.
Свързани компании:


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена