Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Начало

Ще се издигнат ли в небето летящи коли?

Като от научнофантастичен филм електрически флипери ще се приземяват по покривите на сградите и ще съкращават времето за стигане до работа

Ще се издигнат ли в небето летящи коли?

Снимка: Ройтерс

Редица японски технологични компании се надяват до края на годината да могат да пуснат на пазара първите летящи автомобили, които досега можеха да бъдат видяни единствено в научнофантастичните филми.

Електрически дронове, поръчани чрез мобилно приложение, прибират хора от покривите на офис сградите. Летателните апарати съкращават времето за пътуване с часове, необходимостта от паркинги и смогът намаляват.

Тази визия за бъдещето стои зад проекта "летяща кола" на японското правителство, предава БТА.

Големият авиопревозвач All Nippon Airways, компанията за електроника NEC Corp. и над десетина други компании и учени експерти се надяват до края на годината планът да бъде готов.

"Това е толкова нов сектор, че Япония има значителен шанс да не изостане," каза Фумиаки Ебихара, който отговаря за проекта в правителството.

Никой не вярва, че хората ще се придвижват с летящи коли скоро. Има още доста препятствия като продължителността на живот на батерията, необходимостта от регулации и, разбира се, притесненията, свързани с безопасността.

Десетина проекта обаче изникват по света. Прототипите засега не приличат толкова на традиционните коли, а повече на големи дронове, които да могат да превозват хора.

Летящата кола е определяна като електрически летателен апарат, или хибрид, който може да се самоуправлява, а също да каца и да излита вертикално. Често е наричана EVtol, което означава летателен апарат с "електрическо вертикално излитане и кацане".

Концептите на летящите коли обещават да бъдат по-добри от хеликоптерите, чиято поддръжка е скъпа, те са шумни и изискват обучен пилот, посочват Ебихара и други поддръжници на идеята

"Досега беше просто мечта, но с иновациите при двигателите и батериите вече е време да се превърне в реалност," допълни той.

Google, компанията за дронове Ehang и китайският производител на коли Geely, както и германската Volkswagen AG инвестираха в технологии за летящи коли.

Nissan Motor Co. и Honda Motor Co. заявиха, че няма какво да съобщят за летящите коли, но Toyota Motor Corp. неотдавна инвестира 500 милиона долара в съвместен проекта с Uber за технология за безпилотно управление в компанията за превоз на пътници, организиран с мобилно приложение. Компаниите от Toyota group инвестираха 42,5 милиона йени (375 000 долара) в японския стартъп Cartivator, който работи по летяща кола.

Надеждата е с летяща кола да бъде запален факелът на Олимпийските игри в Токио през 2020 година, но не е ясно дали целта ще бъде постигната: при демонстрация миналата година устройството се разби, след като се издигна на височина до равнището на погледа. Видео на по-нова демонстрация показва, че сега колата лети по-стабилно, макар че тестовете са били на закрито, безпилотно, а апаратът е бил закачен, така че да не отлети.

Разбира се, тази идея има среща и много скептици.

Илон Мъск, главен изпълнителен директор на производителя на електромобили Tesla Inc. казва, че дори играчките дронове са шумни и завъртат много въздух, което означава, че всеки апарат, който тежи с 1000 пъти повече не е практичен.

Ако искаш летяща кола, просто сложи колелета на хеликоптер, каза той в неотдавнашно интервю пред американския водещ и комик Джо Роугън в YouTube.

"Съседите ти няма да са доволни, ако приземиш летяща кола в задния си двор или на покрива си," допълни той.

Макар японското правителство да се противопостави на усилията на Uber да предлага транспортната си услуга в Япония, ограничавайки фирмата до партньорство с таксиметрови компании, кабинетът радушно прие работата на американската компания по летателни апарати EVtol.

Uber каза, че обмисля Токио да бъде първият град за достъпни полети чрез услугата на компанията UberAir. Други възможни места са Лос Анджелис и Далас, Тексас, както и места в Австралия, Бразилия, Франция и Индия.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
0
 
3
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Класика, заглавие въпросително изречение.... щи са кетящи, следователно ще се издигат, може да не четете статията...
2
 
3
 
2
hellwitch до: Sakamano
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Тези проблеми стават чуствителни по-малко, ако се лети ниско - до 1м.
Просто трябва да има места където да може да се лири по-високо, а на повечето да е над пътищата.
Това трябва да вкючи и махането на всички кабели над пътя.
Най вероятно ще се почне със строго определени трасета, които с времето ще се разширяват.
Безопасността също ще се подобри значително. Но ще е нужно време.
0
 
10
 
1
преди 2 месеца
Точно към тази технология съм доста скептичен заради проблемите с безопасността, за които не виждам решение. Ако обикновена кола има технически проблем, или и свърши горивото - тя просто спира. А летящата пада - може да се вреже в офис сграда, или в пешеходна зона и освен пътниците да попилее още доста хора. Според теорията за вероятностите това неминуемо ще се случи и заради общественото мнение властите ще трябва да ограничат движението на летящи коли над гъсто населените места. А извън тях те не са много полезни.

Още от Начало
Кадър на деня за 17 декември