Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Начало

Следващата ни ваканция... ще е може би чак през зимата

Ситуацията за туристическата индустрия не е никак лека, а тя тепърва ще трябва да спечели доверието на хората след пандемията

Следващата ни ваканция... ще е може би чак през зимата

Снимка: Pixabay

Някой готов да отиде на почивка на плаж сега? Отговорът вероятно е силно „Да“ – всичко в името на това да се избяга от блокадата и непрестанната тревога за коронавирусната пандемия и надвисналата глобална рецесия.

Но бихте ли резервирали такава ваканция за това лято и дори за есента? Тогава отговорът е по-сложен, тъй като става болезнено ясно, че следващите ни ваканции ще са близо до дома и ще са засенчени от предпазните мерки за здравето, пише в коментар за Bloomberg Андреа Фелстед.

Има оптимисти. Близо три четвърти от хората, които трябваше да отплават с круизни кораби на британския оператор Saga през май, избраха да презаверят билетите си за по-късна дата.

Не липсват песимисти. Над половината от американците, запитани от Destination Analysts, са заявили, че следващата им ваканция ще е вкъщи. Онези, които още преди Covid-19 са планирали да пътуват за 4 юли, са в режим на изчакване да видят какво ще се случи.

Едно е ясно – всички ще очакваме нещо различно от следващата си почивка: хотели, внимателно проверяващи за симптоми на Covid-19, изобилие от дезинфектанти за ръце, строга дезинфекция и променени барове и ресторанти, за да отговарят на изискванията за социална дистанция.

Глобалната туристическа индустрия, достигаща 5 трлн. долара, вече понесе сериозен удар от пандемията, а проблемите ѝ още не са приключили. Да се измисли как точно да се погрижат за туристите и пътуващите по работа в тази нова ера ще доведе до огромни предизвикателства дори за най-гъвкавите и богати компании. Ръстът от около 35% на Stoxx 600 Travel & Leisure Index от 18 март досега изглежда твърде оптимистичен.

В близко бъдеще потребителите може да не са склонни да се тълпят в самолетите или да се върнат в най-посещаваните от туристите места. В отговор европейският нискотарифен превозвач EasyJet вероятно ще остави средните седалки в самолетите си празни, поне в началото след възобновяването на полетите.

Круизната индустрия, символ на избухването на епидемията на Covid-19, вероятно ще рекламира по-малки плавателни съдове, които по-лесно ще бъдат адаптирани към социалното дистанциране, ще говори за здравия си персонал и ще обещава да извежда със самолети пътниците при първи сигнали за проблем. Гъвкавите политики за резервации без депозити могат да се превърнат в норма. Ако всичко това не успее да ви изкуши, тогава ще са нужни големи отстъпки.

Този сезон може да е проблемен, но все пак има признаци, че нещата ще се възстановят. Dart Group обяви в петък, че все още получава резервации към компанията си Jet 2 за края на лятото. EasyJet твърди, че зимните резервации са значително повече спрямо същото време миналата година. Въпреки че част от хората преразглеждат отменените си пътувания, това показва желанието им отново да поемат на път. За да уловят това свито търсене, туроператорите, включително европейският гигант TUI и Jet 2, пуснаха по-рано програмите си за летни ваканции за 2021 г.

Това може да е сложна задача в зависимост от дестинацията. За Италия, Испания и Франция, както и за Ню Йорк, последиците от това, че в даден момент тези места са били епицентър на епидемията, могат да се задържат по-дълго. Бяха нужни около 18 месеца за възстановяването на пътуванията до Париж след тежките терористични атентати през 2015 г.

След като международните полети бяха спрени, а чуждестранните туристи станаха нежелани на повечето места, невъзможно е да кажем колко скоро ще започнем отново да обикаляме по света. Големите луксозни, ориентирани към събитията хотели, като тези на Marriott International и Hyatt Hotels, зависят много повече от международните пътувания от по-ниския клас места за настаняване.

Компаниите вероятно ще насочат офертите си към местните туристи.

Airbnb може и да спечели повече от останалите, ако туристите търсят по-уединени места за настаняване и избягването на прекаленото струпване на хора в хотелските лобита, асансьори и ресторанти. Споделената икономика може да процъфти в по-малките градове и изолирани региони. Но както при хотелите, тук гостите ще трябва да имат силно доверие в хигиената, поддържана от техния домакин.

Както посочих, някои сектори, като круизите, може да не успеят да привлекат лесно клиенти отвъд най-запалените такива. Carnival Corp., операторът на прочутия кораб Grand Princess, на чийто борд Covid-19 се разпространи бързо, на 15 март заяви, че наблюдава спад дори на резервациите за първата половина на 2021 г.

Трудно е да кажем колко лош и траен ще е ефектът от новия коронавирус. За компаниите, които успеят да се адаптират, може да се очаква да бъдат възнаградени в дългосрочен план, тъй като все повече хора влизат в средната класа в света, а застаряващото население има повече свободно време. Но ще е нужно много повече от идилични снимки на привлекателни дестинации, за да бъдат привлечени хората.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
1
 
2
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Дано и вие да мислите така!
0
 
1
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Airbnb, супер хост, добри отзиви, отговорни домакини! Там мисля да отида с добра компания! Аз да определям с кого да се събирам!

Още от Начало
Германското автомобилно производство падна на нивото от 1975 г.