Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Начало

Стратегията, с която китайски концерн иска да бие Adidas, Puma и Nike

Въпреки че има и местни марки в Китай, които са се утвърдили, първите места са запазени за големите играчи на индустрията

Стратегията, с която китайски концерн иска да бие Adidas, Puma и Nike

Снимка: Архив Ройтерс

Глобалният пазар за спортни облекла и стоки процъфтява и все още е доминиран от големите в бранша - Nike, Adidas и Puma. Особено в Китай индустрията напоследък нараства силно, а бизнесът на Nike и Adidas расте с по една четвърт през последните тримесечия в Народната република.

Въпреки че има и местни марки, като Li Ning или Anta Sports, които са се утвърдили, първите места са запазени за големите играчи на индустрията, пише в свой анализ Süddeutsche Zeitung.

Причината е, че за много китайци трите ивици на Adidas и характерната за Nike извивка са символ на статус, с който местните марки не могат да се мерят. „Китайците не могат да маркетират добре, не успяват да създават силни марки", цитира Süddeutsche Zeitung експерт от индустрията за спортни стоки, пожелал анонимност.

Още по темата

Сега китайската компания Anta Sports възнамерява да промени това и предприема първата стъпка, за да достигне лидерите на световния пазар. Тази цел обаче китайците не възнамеряват да постигнат чрез укрепване на собствената си марка, а чрез закупуване на финландския конкурент Amer Sports за около 4 млрд. евро. Финландският производител притежава марките Atomic и Salomon.

В резултат на това, с общ оборот от 5,3 млрд. евро, новата група компании все още няма да представлява заплаха за Nike, Adidas и Сие, но може да мине някои други успешни западни марки за спортни стоки - като Wilson, Fila или Salomon, и вероятно ще разбърка пазара за спортни стоки.

Освен това съвместната група ще се придвижи на трето място в световен мащаб след Nike с годишни приходи от 29,5 млрд. евро и Adidas (21,2 млрд. евро).

Amer придоби Salomon и други брандове от известното като Adidas-Salomon дружество през 2005 г., добавяйки френската марка към австрийския бранд Atomic, който Amer купи около десетилетие по-рано. Германският гигант в спортните стоки се оттегли от зимните спортове заради мудния пазар на ски оборудване, макар че спортните обувки на Salomon са хит оттогава насам.

Китайската Anta, която има пазарна капитализация от 12,5 млрд. долара, се опитва да разшири бизнеса си в чужбина и предприема придобивания на добре познати глобални брандове.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
6
 
2
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
Нека първо си оправят размерите да съответстват на тези в Европа а то някъкъв китайси 5XL отговаря от сила на нещо като M в Европа. Иначе то и това на Найк, Адидас и Пума се шие в Китай ама с други калъпи и строг контрол.
1
 
3
 
1
преди 9 месеца
Браво на китайците, но аз продължавам да залагам на Найк и Адидас

Още от Начало
Лицата на деня