IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китай остава най-активната строителна площадка за нови молове в света

Русия и Турция са най-активните европейски пазари, а в топ 30 на строителните дестинации попада и Букурещ

10:35 | 20.04.16 г.
Китай остава най-активната строителна площадка за нови молове в света

Градовете в Китай продължават да доминират в списъка с най-активните дестинации за строителство на търговски центрове, сочат данни на консултантската компания CBRE.

Лидер по завършени нови шопинг центрове през 2015 г. е китайският град Ухан с почти 800 хил. кв.м нови площи в процес на строителство. Следва Далиан с малко под 797 хил. кв.м, а третата позиция е за миналогодишния лидер Чунцин с малко над 632 хил. кв.м.

Градът на второ място от предходната 2014 г. – Шънджън, през 2015 г. е спаднал до 8-мо място в класацията заради забавянето на строителната активност в търговския сегмент.

От четвърто до осмо място в класацията на най-активните строителни площадки са подредени градове в Китай. На 9-та позиция се появява Банкок, а на 10-то място е Москва – най-активната европейска строителна площадка, с 404 400 кв.м завършени търговски площи.

В цялата класация преобладават азиатски градове, сред които се открояват Пекин (на 11-то място), Тиендзин (14-то място), Ню Делхи (15-то място), Манила (16-то място), Хо Ши Мин Сити (19-то място) и други.

Следващата най-активна дестинация за строителство на търговски площи в Европа, Близкия изток и Африка след Москва е Истанбул, който е класиран на 22-ро място в глобалната класация с над 146 500 кв.м. завършени търговски центрове. Веднага след най-големия град в Турция е руският Нижни Новгород, следван от Стокхолм (24-то място) със 116 хил. кв.м.

На 30-та позиция е столицата на Румъния Букурещ със 75 хил. кв. м нови търговски площи.

Единствените северноамерикански градове в класацията са Хюстън и Лос Анджелис със съответно малко над 82 хил. кв.м и малко над 71 хил. кв.м.

Данните на компанията сочат, че строителството на шопинг центрове по света продължава да се засилва. През 2015 г. новопостроените площи са достигнали почти 42 млн. кв.м спрямо 39 млн. кв. м година по-рано. В Азиатско-тихоокеанския регион завършените площи достигат 7,8 млн. кв.м, с което регионът се затвърждава като глобален лидер в строителството в търговския сегмент от пазара на имоти. Като цяло обаче темповете на строителство се забавят навсякъде по света, особено в Европа и Северна Америка.

В региона на Европа, Близкия изток и Африка строителството в Русия, Обединените арабски емирства и Украйна формира около 50 на сто от обемите на завършените площи и на площите в строеж, показват данните на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:11 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още