IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Uber ще се появи на борсата по-рано от планираното – през април

Въпреки това обаче първи първично предлагане ще осъществи по-малкият конкурент Lyft

10:36 | 15.03.19 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Компанията за споделено пътуване Uber Technologies Inc планира да осъществи първичното си публично предлагане през април, като няма да успее да изпревари така по-малкия си конкурент Lyft Inc., предава Ройтерс, позовавайки се на запознати с въпроса източници.

През следващия месец Uber ще публикува своето задължително публично оповестяване, известно като S-1, и ще павира пътя на инвеститорите. Тези събития ще ознаменуват дебюта на Wall Street  на една от най-наблюдаваните компании в Силициевата долина.

Таймингът за публичното предлагане на Uber означава, че най-вероятно то ще бъде, след като Lyft завърши собственото си публично предлагане, което се очаква да стане до края на март. Uber отказа да коментира темата.

Дишането във врата разширява дългогодишното съперничество между двете губещи компании, които се борят помежду си за пътници и шофьори от самото си създаване. Бизнесът на Uber е много по-голям и по-разнообразен от този на Lyft, а компанията се движи сравнително бързо, за да стане публична, откакто и двете фирми подадоха конфиденциална документация за IPO едновременно през декември.

Uber, глобална логистична и транспортна компания, наскоро бе оценена на 76 млрд. долара на частния пазар, и сега търси оценка от 120 млрд. долара, въпреки че някои анализатори очакват по-скоро оценка от около 120 млрд. долара въз основа на някои финансови данни.

Lyft, значително по-малка фирма, която предлага споделено пътуване и велосипеди под наем в САЩ и няколко канадски града, се стреми към оценка от 20 до 25 млрд. долара, в сравнение с оценката от 15 млрд. долара като частна компания.

Изпреварването на по-големия си конкурент ще позволи на Lyft да се възползва от натрупаното към момента търсене на инвеститори за високотехнологични компании, вместо да предостави на Uber наличния инвестиционен капитал. А успешното IPO на Lyft ще позволи на Uber да се възползва от пазарната еуфория и да изисква по-висока оценка.

Приходите на Uber през миналата година бяха за 11,3 млрд. долара, а брутните З резервации от пътувания бяха за 50 млрд. долара. Но компанията загуби 3,3 млрд. долара, като се изключи еднократният ефект от от продажбата на своите чуждестранни бизнес поделения в Русия и Югоизточна Азия.

Приходите на Lyft за миналата година възлизат на 2,2 млрд. долара при брутни резервации за 8,1 млрд. долара . Компанията загуби 911 млн. долара.

Uber ще има предизвикателството да обяснява и продава на инвеститорите бизнес, който е по-сложен и по-малко фокусиран от този на Lyft. Uber е активна в повече от 70 страни и включва не само споделени пътувания, но и наем на и велосипеди и скутери, превози на товари, доставка на храна и скъпото подразделение за автономни автомобили.

Vision Fund на SoftBank и Toyota Motor Corp са част от консорциум от инвеститори, които междувременно са в преговори за инвестиране на 1 млрд. долара в звеното на Uber за автономни коли. Включването на големи инвеститори, които ще повлияят на ключов бизнес, е необичаен ход за компания, която е близо до IPO.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:06 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още