IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

За първи път Renault продава повече коли в Русия, отколкото във Франция

Приходите на концерна се сриват с една пета, засега производителят не може да даде прогноза за годишните резултати

11:31 | 23.04.20 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Френският автомобилен концерн Renault обяви 19,2-процентен спад на приходите за първото тримесечие, като изтъкна, че е прекалено рано да се оцени въздействието от разпространението на коронавируса върху финансовите показатели на компанията за цялата година, съобщава Ройтерс.

Приходите на Renault за периода януари-март се понижават до 10,13 млрд. евро. 

Френската група, която вече отложи изплащането на дивиденти и замрази финансовата си прогноза, беше ударена сериозно от здравната криза, тъй като търсенето на автомобили се срина, а много дилъри и производствени центрове преустановиха работа заради националните блокади.

Renault е продала повече автомобили в Русия, отколкото във Франция през първото тримесечие, като това подчертава сериозните здравни и икономически проблеми, които притискат Западна Европа. По този начин за първи път френският пазар напуска първото място по продажби на компанията.

Понастоящем въздействието на пандемията върху резултатите за тази година все още е невъзможно да бъде обобщено, а Renault възнамерява да даде нова прогноза за годината, която отмени през март, възможно най-скоро.

Въпреки извънредното положение концернът успява да извлече изгода от ценовия ефект при продажбите, след като пусна на пазара по-скъпи SUV (sport utility vehicle) модели като Renault Captur, като това обаче не е достатъчно да компенсира спада при продажбите.

Renault заяви, че разполага с 10,3 млрд. евро ликвидни резерви към края на март, което е с 5,5 млрд. евро по-малко, отколкото в края на 2019 г.

Очаква се френският концерн да запознае своите инвеститори със стратегията си за укрепване на обединението с японския производител Nissan до средата на май, като ще представи подробности относно намаляването на разходите.

Двете компании бяха подложени на натиск преди коронавирусната криза заради прекъсване на търсенето на развиващите се пазари на фона на глобалните усилия за намиране на иновации за производство на по-малко замърсяващи автомобили.

Renault заяви, че търси начини да рестартира производството, където е възможно. Правителствата в цяла Европа налагат блокади и социални изолации, за да се опитат да овладеят разпространението на вируса.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:43 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 2 rate down comment 6
Dr. Vatnikov
преди 3 години
Бедните *** купуват евтинджак таралясници за да спасят хартийките, наречени рублички, от тотална обезценка.Дето се казва - и ладата е по-добре от нищо.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 3
markov
преди 3 години
А тези бедни *** коли ли купуват бе. Че нали от 2014 все мантри как са фалирали ни пеят тук едни определени профили ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 11
Стоян Петров
преди 3 години
Що не почетеш малко? Пак се изказваш неподготвен. Концерна Рено(Нисан-Рено) произвежда и продава Лади в русия. Десета година със всичките дотации на руската държава, не може да излезе на печалба. Продажбите са в ценовия сегмент до 10 000$. Изключително мизерен пазар.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 7
michaelis23
преди 3 години
*** дeeбa тия пенсии х100 рубли, а наще с х200 евра и са къъдеее къде по добре ама продажби у нас йок .... не знам тука *** ше каат що така .... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 4
terziеv
преди 3 години
Чакайте малко. Тука има някаква грешка. Русия не фалира ли вече?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още