IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китайската видео услуга TikTok се мести в чужбина?

По този начин компанията се опитва да разсее съмненията на американските власти по отношение на опазването на личните данни

11:28 | 29.05.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Shiho Fukada/Bloomberg</em></p>

Снимка: Shiho Fukada/Bloomberg

„Кражбата“ на мениджъра на Disney Кевин Майер от страна на TikTok и назначаването му за главен изпълнителен директор на услугата за видео послания се оказва само най-видимата част от по-широката стратегия на китайския ѝ собственик да измести центъра си от Китай в момент на нарастващо глобално напрежение, предава Ройтерс, цитирайки запознати с плановете източници.

Компанията майка на приложението за кратки видеа ByteDance безшумно осъществи редица стъпки през последните месеци, за да прехвърли глобалните възможности за вземане на решения и изследователската дейност от своята родина.

Стратегията е насочена не само към TikTok, който не е наличен в Китай, но и към целия бизнес на ByteDance, който не е в Китай, посочват източниците, включително дъщерни фирми в Индия и приложението за социални мрежи Helo. Компанията е разширила развойния си екип в американския щат Калифорния, като е наела над 150 специалисти. Освен това беше е бил нает и мениджър за връзки с инвеститорите в Ню Йорк. Той ще поддържа близки връзки с по-важните инвеститори, сред които са General Atlantic и KKR – отношения, които по-рано бяха осъществявани от Пекин. Новият директор за връзки с инвестициите е Мишел Хуан, по-ранен инвеститор в  SoftBank, работила и за вложението на японската фирма в ByteDance. Тя не е коментирала темата.  Видим признак за преместването в чужбина е и привличането на самия Кевин Майер.

Промените се случват в момент на засилено напрежение между Съединените щати и Китай по отношение на търговията, технологиите и пандемията COVID-19, както и във времена на интензивен американски регулаторен контрол над TikTok, който бързо набира популярност по целия свят и счита САЩ за един от най-големите му пазари.

През ноември американското правителство започна национално разследване във връзка със сигурността на придобиването на приложението Musical.ly от ByteDance за 1 млрд. долара. Именно Musical.ly се превърна в TikTok - такъв, какъвто го познаваме днес. Двама сенатори дори предложиха да се въведе забрана федералните служители да използват TikTok на дадени от властите смартфони.

Един от тези сенатори, републиканецът Джош Хоули, заяви, че TikTok преди това му е казала, че директорите може да не свидетелства пред Конгреса, защото се намират в Китай.

„Но този нов директор живее в САЩ“, написа Хоули в Twitter. „Очаквам да го изслушаме. Под клетва“, посочи той.

За да разсее притесненията, ByteDance увеличи усилията си да отдели TikTok от по-голямата част от китайския си бизнес и в последните седмици нае няколко директори, които имат добра репутация. През януари компанията привлече бившия директор по въпросите на интелектуалната собственост на Microsoft Ерих Андерсен за генерален съветник, след като в края на миналата година нае Ванеса Папас, ветеран директор от YouTube, която да управлява американските операции. 

Бившият директор на стрийминг бизнеса на Walt Disney Майер, който беше назначен и за  главен оперативен директор на ByteDance със седалище в Лос Анджелис,  ще ръководи и глобалното корпоративно развитие. Много от неговите отговорности и преди са били управлявани извън Пекин.

TikTok позволява на потребителите си да създават кратки видеоклипове със специални ефекти. Мрежата е много популярна сред американската младеж и не се предлага в самия Китай.

Правителството на САЩ има опасения относно защитата на данните в TikTok. Приложението използва изкуствен интелект, за да оцени как потребителите използват приложението и след това препоръчва подходящи видеоклипове за тях. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:32 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още