IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Най-големият собственик на молове в САЩ стана наемател в собствените си обекти

Simon Property Group придоби две известни вериги за търговия на дребно само за една седмица

13:06 | 18.08.20 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Maranie Staab/Bloomberg</em></p>

Снимка: Maranie Staab/Bloomberg

Simon Property Group стана един от най-големите собственици на молове в САЩ при управлението на братята и съоснователи Мел и Хърб Саймън. При управлението на сина на Мел Дейвид тя също така се превръща в значим наемател, пише Financial Times.

Чрез поредица от необичайни сделки, които показват как продължаващата криза при физическите търговски обекти променя стари бизнес модели, имотната компания помага за спасяването на големи имена в американския сектор на продажбите на дрехи.

Миналия петък съдия от Делауър позволи на Simon да стане частичен собственик на Brooks Brothers, компания за продажби на мъжко облекло на два века, която стигна до ръба на фалита миналия месец заради коронавирусната пандемия.

Само няколко дни по-рано Simon  заедно с контролирания от BlackRock партньор Authentic Brands, специализирана в лицензирането компания, която притежава списание Sports Illustrated, получи разрешение да придобие Lucky Brand, базирана в Калифорния компания за продажби на дънки, която подаде заявление за защита от фалит по глава 11.

„Никъде не е казано, че не можем да правим разумни инвестиции извън основния ни бизнес“, коментира миналата седмица Дейвид Саймън, президент и главен изпълнителен директор на Simon Property Group.

Но заетостта в имотите на Simon е на най-ниското си ниво от десет години насам и инвеститорите на Wall Street са разтревожени, че спасяването на търговци на дребно със собствени средства е отчаян опит за предотвратяване на по-големи проблеми за моловете от опразването им. Мол Мол

Simon не е известна извън американския имотен пазар и търговия на дребно, но изигра влиятелна роля в развитието на градската география на страната в края на 20-и век.

Компанията, която е създадена под името Melvin Simon & Associates в Индианаполис през 1960 г., има централна роля за строителния бум отвъд океана в момент, когато семействата заприиждаха към покрайнините. В имотните кръгове Мел и Хърб Саймън си спечелиха прозвището „Братята Маркс на моловете“.

Днес тръстът за инвестиции в недвижими имоти е най-големият собственик на молове в страната с портфейл, който включва големи центрове като King of Prussia в Пенсилвания, Sawgrass Mills във Флорида и Del Amo Fashion Center в Калифорния.

Търсени наематели като Apple и Sephora помагат на моловете да привличат заможни купувачи и позволяват на Simon да се справя по-добре от потиснатите си конкуренти с ръста на електронната търговия, въпреки че Gap, Victoria’s Secret, Macy’s и други недолюбвани брандове в търговията на дребно също са сред най-големите й наематели.

Коронавирусната криза заплашва да нанесе дълготрайни последици. Дейвид Саймън заяви, че финансовата криза от 2008 г. „бледнее в сравнение“ с пандемията.

Макар че над 90% от наемателите на Simon отвориха отново врати след блокадата, посещаемостта остава по-ниска от обичайното и много от тях не могат или не искат да плащат наем. Simon е събрала само 73% от плащанията за юли. Мол Мол

Вълната от фалити на търговци на дребно, включително едни от най-значимите наематели на Simon като веригите универсални магазини JCPenney и Neiman Marcus, засилва натиска. Глава 11 позволява лесно излизане от наемни договори.

Компанията намали дивидента си за второто тримесечие с 38%, замрази строителни проекти за над 1 млрд. долара и временно сви заплатите на служителите си с 30%.

Wall Street е скептичен към перспективите за скок – книжата на компанията са поевтинели с 53% от началото на  годината и се търгуват на най-ниското си ниво от 2009 г. насам.

На този фон е ясно защо Simon иска да избегне още дупки в моловете си. След като си осигури придобиването на две национални вериги в рамките на една седмица, Simon притежава частично около 400 магазина в собствените си имоти, сочат данни на Green Street Advisors преди пандемията.

Simon придоби веригата за бърза мода Forever 21, която обяви фалит по-рано тази година, в партньорство с Authentic Brands и още един голям собственик на молове Brookfield Property Partners. Компанията има интереси и в бранда за спортни стоки Nautica и веригата за младежко облекло Aéropostale.

Според Дейвид Саймън подобни сделки са позволили на компанията му да придобие евтино стоките, стойността на бранда и други активи на търговците на дребно и компанията очаква да си възвърне бързо инвестираните средства. „Това е страничен бизнес“, заяви той, отбелязвайки, че сумите, които компанията е похарчила, се равняват на малка част от пазарната й капитализация на стойност близо 21 млрд. долара.

Но имотни експерти наблюдават внимателно последиците както за Simon, така и за конкурентите й, особено предвид намеренията на компанията да спасява още закъсали вериги. Винс Тибон, ръководител на търговските площи в консултантската компания в областта на бизнес имотите Green Street, казва, че възникват въпроси дали необичайната структура на собственост не поставя останалите собственици на имоти в неизгодно положение.

В случаите, когато веригите за търговия на дребно имат магазини близо един до друг, Simon може да има стимул да запази отворени тези от тях в собствените си имоти и да затвори други, засягайки посещаемостта на конкурентите си.

„Ако предотвратяваш ликвидирането на търговци на дребно, това помага на цялата индустрия, но да, има притеснения за конкуренцията, произтичащи от начина на вземане на решенията за затваряне на магазини“, отбелязва Тибон.

Освен това управлението на вериги за дрехи е съвсем различен бизнес от ръководенето на компания за недвижими имоти и събирането на наеми.

Дори компанията да повери ежедневните операции на партньори или специалисти в сектора, някои инвеститори се питат дали е благоразумно за самата Simon да притежава компании за търговия на дребно, казва Тибон. „Това е оправдано, но ходът тревожи някои инвеститори, че е извън основния бизнес на компанията“, допълва той.

Дейвид Саймън отхвърля тези притеснения. Критиците на стратегията „вероятно са същите хора, които казаха на Amazon да си остане в бизнеса с книги“, отбелязва той. Саймън изтъква също икономическите ползи от спасяването на бизнеси, които в противен случай е трябвало да бъдат ликвидирани, като заявява, че Simon е помогнала за спасяването на 4000 работни места в Brooks Brothers.

Simon изрази желание за сключване на още подобни сделки и според запознат източник се бори за спасяването от фалит заедно с Brookfield на веригата универсални магазини JCPenney.

„Дайте ни само малко време да докажем, че сме прави. В крайна сметка, ако се провалим, ще загубим минимална сума“, казва Саймън.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:30 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 4
дядя Вова
преди 3 години
Най-големият собственик на молове в САЩ стана наемател в собствените си обекти Споко, скоро ФЕД няма да наеме собствените си долари.Ще стане, както е ставало 1-2 пъти в щатската история:всички длъжници имат няколко седмици срок да се издължат!Какво ще продават на супер-загуба си е техен бизнес.BLM = ALM = Гражданска война v. 2.0.0ще чакаме и ъпдейти............................
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още