IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ръководството на „Градус“ предлага шестмесечен дивидент от 2,2 стотинки

На акционерите бе обещана "5% дивидентна политика" от 2020 г. преди IPO-то

08:28 | 15.09.20 г. 1
Автор - снимка
Редактор
<p>
	С<em>нимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Ръководството на „Градус“ предлага 2,2 ст. шестмесечен дивидент, който да бъде гласуван на свиканото за 16 октомври  Общо събрание на акционерите, показва поканата, обявена чрез „Българска фондова борса“ АД.

Общата предложена сума е 5 359 391,62 лв.

Предложението контрастира донякъде със заявката на ръководството малко преди листването на компанията на борсата.

„Обещаваме щедра дивидентна политика от минимум 5% на година от 2020 г.", заяви Ангел Ангелов, изпълнителен директор на „Градус“ АД преди IPO-то на компанията през 2018 г.

Цената при IPO-то на 18 юни 2018 г. беше 1,8 лв. за акция.

След това бяха разпределени няколко дивидента, включително 0,1 лв. на 20 юни 2019 г. от печалбата за 2018 г., по 2,2 ст. на акция на 8 ноември 2019 г. и на 17 юни 2020 г. от печалбата за 2019 г. (общо 4,4 ст.). Сега отново се предлагат 2,2 ст.

Досега са изплатени по 0,144 лв. на акция. Последната цена е от 1,41 лв. на акция, с натрупаните дивиденти става 1,554 лв. Спадът за две години е с 13,7%.

Дивидентът за 2019 г. отчете понижение с 56% (до 4,4 ст. на акция) спрямо този за 2018 г. (10 ст. на акция).

Консолидираната нетна печалба на „Градус“ АД за първото полугодие на 2020 г. намалява с 13% на годишна база до 13,6 млн. лв. Консолидираните продажби са надолу с 10% до 80,6 млн. лв. за януари-юни 2020 г. Продажбите на месо (за 34,6 млн. лв.) и яйца (за 26,3 млн. лв.) се запазват с отклонение от 1%, но тези на зърна намаляват с 32% (до 17 млн. лв.).

В консолидирания междинен доклад пише, че търговските марки на Групата – Градус, Аз Ям и Le Poulet – не реализират планирания преди пандемията от COVID-19 ръст поради понижената потребителска консумация на храни като цяло. Отделно се наблюдава и спад в цената на пилешкото месо на европейския пазар.

Материалът е с информационен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.

 

Свързани компании:

Градус АД(GR6)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:07 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 2
terziеv
преди 3 години
Le Poulet е уникално тъпо позиционирано. Евтино е за хипстърите и те му нямат вяра, а за нормалните хора е скъпо. Остава таргет селяните от "Манастирски" ливади с джиповете втора ръка. Те обаче муат кебапчета / кюфтета и српска скара. Препозиционирането на този етап е почти невъзможно и по-добре нова марка. Тя трябва да е по-евтина с леко еко/био патриотичен елемент. В никакъв случай не хипстърии!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още