IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Имотни стартъпи в САЩ се възползват от бума на работата от разстояние

Много работещи младежи, напуснали големите градове, планират да се върнат, стимулирайки търсенето на обзаведени жилища

17:11 | 13.01.21 г.
<p>
	<em>Снимка: David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Група стартъпи в областта на недвижимите имоти в САЩ цели да се възползва тенденцията за работа от вкъщи, пише Wall Street Journal.

Тъй като много корпоративни офиси са затворени заради пандемията, голяма част от работещите младежи напускат градове като Ню Йорк и Сан Франциско за по-топли и евтини места. Някои обаче планират да се върнат след повторното отваряне на офисите им, но засега не са склонни да купуват жилища или да подписват дългосрочни договори за наем на апартамент.

Тази ситуация създава ново търсене на обзаведени жилища за краткосрочен престой, бързорастяща ниша, която много имотни стартъпи и фондовете за рисков капитал, които ги подкрепят, бързат да запълнят.

Един от тях е Landing, която управлява мрежа от обзаведени апартаменти в САЩ. При създаването на компанията през 2019 г. тя първоначално планирала да оперира в около 30 града миналата година. Вместо това се разширила в 75, до голяма степен благодарение на много по-бързия ръст на търсенето от очакванията, казва главният изпълнителен директор на Landing Бил Смит.

„COVID постигна за една година промени, които смятах, че ще се случат до 2030 г.“, споделя той.

Легионите от служители, работещи от разстояние, също предлагат на компаниите шанса да наваксат намалелия туристически и корпоративен бизнес. Базираната в Сан Франциско компания Sonder, която отдава под наем обзаведени апартаменти за през нощта, е засилила маркетирането на продължителния престой по време на пандемията, казва главният изпълнителен директор Франсис Дейвидсън. Престоят за повече от 14 дни сега съставлява около 60% от бизнеса на компанията спрямо под една четвърт преди пандемията, допълва той.

Кълвер Тагар, главен изпълнителен директор на оператора на корпоративни жилища Zeus Living, казва, че компанията му е отчела значителен спад на търсенето, тъй като компаниите са спрели пътуванията и преместванията на служители. Работещите от вкъщи хора сега съставляват около една четвърт от бизнеса на компанията. Тагар споделя, че преди пандемията те на практика са били нула.

За разлика от Sonder и Zeus, работещите от разстояние хора са били ключова част от бизнеса на Landing преди пандемията. Клиентите ú плащат годишна членска такса, която им дава правото да наемат обзаведени апартаменти във всеки град. Минималната дължина на престоя варира от 30 до 60 дни, а компанията иска едномесечно предизвестие преди напускането на клиента.

Тя е популярна сред работещите младежи, учили в колеж, които не искат да бъдат свързани само с една локация. От началото на пандемията все повече клиенти напускат Ню Йорк и Сан Франциско и се местят в градове като Сейнт Питърсбърг, щата Флорида, и Денвър, казва Смит.

През ноември Landing набра 45 млн. долара рисков капитал от група инвеститори, ръководени от Foundry Group, както и дълг от 55 млн. долара. Смит се надява да се разшири до 25 хил. апартамента до края на тази година спрямо 10 хил. днес.

Този растеж носи риск, ако търсенето от служители, работещи от разстояние, изчезне отново след края на пандемията. Но Крис Муди, партньор в компанията Foundry Group, казва, че броят на обзаведените апартаменти, които са налични при гъвкави условия, все още е толкова малък, че не се тревожи от липса на клиенти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:21 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още