IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Идва ли краят на евтините автомобили?

Ще се превърне ли личната кола в нещо недостъпно, коментира Константин Томов, главен редактор на АutoМedia.investor.bg

10:57 | 01.10.21 г. 17
Идва ли краят на евтините автомобили?

Световната тенденция е личният автомобили да се превърне в нещо недостъпно, а потребителите да се насочат към наемането и споделянето им. Тези промени в автомобилния сектор прогнозира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Константин Томов, главен редактор на АutoМedia.investor.bg и автор на предаването „Колела“.

„Основният фактор за повишаване на цените на автомобили е политически и идва от натиска в Европа, Китай и САЩ за ограничаването на въглеродните емисии. Компаниите плащат солени глоби, когато техните модели надвишат допустимите нива на вредните емисиите. Изискванията за екологичност се прилагат с „цялата строгост на закона“, напомни той.

Томов е на мнение, че все повече държави ще въведат забрани за двигателите с вътрешно горене. Много компании планират да спрат да ги произвеждат. Ще има и мерки, които да направят притежаването на такъв автомобил все по-скъпо.

„Тези ограничения обаче ще понижат потреблението на горива. Акцизите върху тях обаче са  основен източник на приходи за правителствата и правителствата трябва да измислят начин да компенсират тези загуби. Например във Великобритания се обмисля въвеждане на такса километър пробег с електромобил“, каза още Константин Томов.

Според него все повече технологии стават задължителни – като системите за разпознаване на знаците и аварийно спиране. Това също води до увеличаването на цените. „Скоро в автомобилите ще има и задължителен дрегер“, посочи Томов.

По думите му, повишаването на цените на употребяваните автомобили се дължи, от една страна, на по-високите цени на новите коли и на проблемите с доставките, свързана с кризата с микрочиповете, от друга. 

„Вторичният пазар в България все още не отразява напълно ситуацията в Западна Европа. Причината е, че по-голямата част от употребяваните автомобили на пазара в нашата страна не са от пазара за втора ръка, а са бракувани или са със застрахователни щети“, коментира Томов.

С колко ще се вдигне цената на употребяваните автомобили „нов внос“? Откъде се внасят коли „втора ръка“ в България? Ще бъде ли отнето правото на хората да притежават лични автомобили?  Кога електрическата мобилност ще ускори подмяната на автопарка? Ще промени ли Зелената сделка автомобилната индустрия?

Целия разговор гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Светът е бизнес“ вижте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

17
rate up comment 1 rate down comment 0
doba
преди 2 години
Khao, 'защото са расова порода и е нужно време да станат масови' - добре го формулира :) Не съм карал електричка, возиха ме в две Тесли и един Нисан лйив. Обещаващи са количките, вървят си, НО без да им пооправят батериите да са по-издържливи - Благодаря. Мисля, че писах в предишен пост в сайта - за градски коли стават, но за дълъг път не. Като пооправят ел конете - може и да се позамисля за такъв. Дотогава - ДВГ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 0 rate down comment 0
khao
преди 2 години
има ги чат-пат в магазина... но са още малко по скъпи, защото са расова порода и е нужно време да станат масови... тоест развъдника не смогва! Но винаги може да ис вземеш такъв as a service, да го изрежеш един път, да видиш кво е туй чудо ... поне в София ги има !Убеждаваш че са нещо лошо, а ти самия не си ги пробвал никога, нали ? Когато се качиш ще установиш с изненада че имат по голям РеЗЗЗ от ДВГ.. демек на светофара ще цепиш всички беемведжии на лягане и на ставане! :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 2 rate down comment 2
Dr. Vatnikov
преди 2 години
Що се връзвате на мнението на някакъв?? Свободен пазар, коли ще има. И цените на електричките ще паднат. ЕС е най-големия производител на коли, дали просто ей така ще се откажат?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 2 rate down comment 1
doba
преди 2 години
Зелков, когато ел конете станат по-здрави, бързи, надеждни, издържливи, сигурни и т.н. от сегашните, пръв ще си взема такъв. Както сега вкъщи всички лампи са LED, само тук-там съм оставил стари от носталгия. НО - къде ги тия коне?..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 2 rate down comment 5
zelka007
преди 2 години
ти си мич , пак ще имаш кон , но ще е електрически и нема да понамирисва , и ще яздиш надлъж и нашир ... тва е ... виж , khao и той е мич , но предпочита кобилки и да ги сменя често за разнообразие , младеж кво да го праиш , луда глава ... :))) ... виж как идва хепиенд на приказката и всички са доволни ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 1 rate down comment 3
khao
преди 2 години
няма да ходя... ще си взема кон as a service ! :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 4 rate down comment 1
doba
преди 2 години
khao, ами оди си пеш. НО не пречи на тия с конете :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 2 rate down comment 1
khao
преди 2 години
Днес също има хора дето са на кон и ги женят в каляски теглени от коне :):) ... не искам да съм като тях...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 2 rate down comment 0
doba
преди 2 години
khao, Тия, които са били и са на кон, ги женят с каляски, теглени от коне и ги погребват пак теглени от коне. НО който е роден да върви пеш, така си и умира. Освен да одумва ония с конете друго не му остава.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 3 rate down comment 2
evlogi
преди 2 години
Малко ме озадачават аргументите на този симпатяга.То не че няма да поскъпват де, но то всичко си поскъпва, то преди 30 години една нова кола е струвала в САЩ примерно 12 хиляди $, сега струва 35...А и къде е написано, че колата трябва да е задължително с ДВГ?Вярно, към момента алтернативите са по-скъпи и имат някои кусури все още, но до 15-20 години нещата не се знае какви ще са.Изобщо не очаквам намаление на личната мобилност аз.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още