IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Банките ще станат невидими, финансовият живот ще се базира на визии

Технологиите ще променят традиционния начин на банкиране, коментираха експерти на форума BANKING TODAY на Investor Media Group

21:32 | 09.05.22 г. 3
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимки: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group</em></p>

Снимки: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Банките ще станат невидими. Финансовият живот ще се базира на визии, в които технологиите ще променят традиционния начин на банкиране. И преди, и сега „онлайн“ е ключовата дума. Тази прогноза направи Георги Галчин, Chief Digital Transformation Officer в TBI Bank, по време на дискусията „Технологиите и банките“ на форума на Investor Media Group BANKING TODAY.

Банкери и експерти очертаха перспективите пред бъдещето на финансовите услуги, като се обединиха около виждането, че технологиите променят банките по-прагматично.

Деница Маджунова, ръководител отдел "Физически лица" в ПроКредит Банк, подчерта, че в годините на пандемия приоритет при банките е станало привличането на хора, с които да се извърши дигитализацията.

Иван Иванов, директор „Банкиране на дребно“ в БАКБ, увери, че банките са близо до клиентите и успешното кредитиране е доказателство за това. Борислав Диков, началник отдел „Дигитално банкиране“ в Пощенска банка, потвърди, че клиентите са оценили дигиталните канали като предимство и банките са насочили към тях инвестициите си.

Кризата като катализатор

„Промените минаха през трансформация на изживяването. В началото имаше страх от неизвестното, резистентност, но то премина в доверие и хората ги оцениха и никой не иска да се върне назад заради качеството на услугите и спестеното време“, посочи Деница Маджунова.

По думите ѝ всичко е започнало през оптимизация на клоновата мрежа, за да се стигне до дигитализация на процесите. Тя очаква, че консултацията и качественият разговор ще продължат да са водещи при съществуването на физически клонове в банката на бъдещето.

Борислав Диков смята, че заради предпочитанията на клиентите офисите на банките няма да изчезнат в бъдеще. Той обясни, че за тези от тях, които не искат само интернет банкиране, Пощенска банка разполага с 80 локации, в които се правят операции и на каса. „В тези зони се съчетава дигиталното и физическото като пример за разнообразие“, каза банкерът и добави, че дигитализацията трябва да се случва във всяка организация с автоматизиране на всички процеси.

Той напомни, че банковият сектор е най-регулираният и когато се отнася до лични финанси, хората предпочитат финансови институция с дългогодишни традиции. Той е категоричен обаче, че финтех компаниите са конкуренция, но и партньор, защото са иновативни и могат да предложат екосистема, докато от банката идва базата данни.

Съветът към финансовите организации е да се възползват от правилната архитектура, защото създаването на екосистема е по-трудно. Банките трябва да са с фокус върху услугите, които предлагат на клиентите, и по това да се различават помежду си.

Комуникация с партньори

Георги Галчин потвърди, че TBI Bank изпълнява амбициозното си начинание да се превърне в дигитална банка от следващо поколение. ИТ експертът напомни за онлайн кредита на банката, който се взема за 15 минути – от кандидатстването до получаването на парите, чрез мобилното приложение TBI Bank App. „Електронното банкиране е осигурено 24/7, при изчистени, ясни и бързи процеси“, посочи той.

Иновациите са не само по отношение на продуктите и услугите, но и на вътрешните системи и процеси. Банката намира начин да подобри комуникацията и взаимодействието с партньорите си чрез модерните технологии и създава портал, който улеснява процеса по присъединяване на нови търговци към мрежата си.

Вместо стария модел, който съществува от години и включва физическо присъствие, обмяна на документи, комуникация с посредник, процесът стъпва на автоматизирана обмяна на данни. Той позволява изцяло цифрово "онбордване" на партньорите, като елиминира нуждата от физическа намеса в контекста за усложнената епидемиологична обстановка по време на пандемията. „Изцяло дигиталният процес – On-boarding Merchant Portal (OMP) улеснява и подобрява преживяването за всички участници в него. – Специфичното при OMP е, че той не е само дигитална "фасада" с лесен за управление от партньора интерфейс, а е автоматизиран от край докрай процес, включително и в бек офиса на банката.

Галчин уточни, че порталът е насочен към всички фирми, които оперират както онлайн, така и във физически обекти. Чрез него банката дава възможност на своите партньори да предлагат гъвкаво финансиране на клиентите си, което включва решението "Купи сега, плати по-късно" (BNPL). Според наблюдения на пазара, при 50% от търговците това води до 40% увеличаване на средната стойност на потребителската кошница, както и до 10% ръст на клиентите. 

Последна актуализация: 05:52 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 1 година
Бе то като гледам, май и кинтите ше станат невидими, само дълговете ще крепят визиите на финансовия живот . . . Или както казват французите - всичко ще се крепи на визии и илюзии (разбирай - технологии) . . . ;) :lol:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 2
julian12
преди 1 година
Банките ще изчезнат ако централните банки продължават с тъпотията си.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 2
grainis
преди 1 година
Стартирането на проекта Зелен Трилионен Фонд - green-trillion.alle.bg , ще бъде първа крачка към пълно закриване на банковата, данъчна, здравно-пенсионна и застрахователна системи , и замяната им с единен гаранционен фонд .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още