IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нова Зеландия ускорява прехода към електрическа мобилност в борбата си с емисиите

Островната страна залага и на водорода, постепенното прекратяване на въглищните котли и редуцирането на емисиите метан от животновъдството

11:49 | 16.05.22 г. 6
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Нова Зеландия ще ускори налагането на електрически превозни средства и ще проучи водорода като алтернативен източник на енергия, тъй като се стреми да премахне изкопаемите горива и даде своя принос в смекчаването на глобалното затопляне, пише Bloomberg.

Обявявайки първия си план за намаляване на емисиите в понеделник в Уелингтън, правителството заяви, че първоначално ще отпусне 2,9 млрд. новозеландски долара (1,8 млрд. щатски долара) в рамките на четири години за финансиране на редица мерки - от стимули за закупуване на електрически автомобили до постепенно спиране на котлите на въглища, както и подпомагане на фермерите да намалят емисиите на метан при добитъка. 

„Това е важен ден в нашия преход към бъдеще с ниски емисии“, заяви премиерът на Нова Зеландия Джасинда Ардърн. „Всички сме виждали скорошни доклади за повишаване на морското равнище и неговото въздействие тук, в Нова Зеландия. Не можем да загърбим проблема с изменението на климата, докато стане твърде късно за неговото решаване", предупреждава тя.

Въпреки че допринася само за малка част от глобалните емисии на парникови газове, правителството казва, че Нова Зеландия трябва да изиграе своята роля в ограничаването на повишаването на световната температура до 1,5 градуса по Целзий над нивата отпреди индустриалната епоха. Мерките, обявени в понеделник, също имат за цел да защитят околната среда на страната и да поддържат нейния чист и зелен вид, който тя рекламира, за да привлича туристи.

„В Нова Зеландия нашата околна среда наистина е нашата икономика“, посочи от своя страна финансовият министър Грант Робъртсън. „Нашата чиста, зелена марка никога не е била по-важна“, добави той.

Правителството ще засили усилията за декарбонизиране на транспорта, като се стреми поне 30% от автомобилния парк на страната да бъде електрически до 2035 г.

Властите ще продължат да предоставят отстъпка при покупка на чисти превозни средства, за да насърчи налагането на автомобили с ниски емисии, да инвестира в зарядна инфраструктура и да помага на домакинствата с ниски и средни доходи да си купят електрическа кола, ако изхвърлят своите стари конвенционални автомобили.

Правителството също така ще изпробва и схема за лизинг на електромобили.

Окончателната цел с хоризонт 2035 г. е да бъде декарбонизиран целия парк на обществения транспорт.

Фокусът пада и върху намаляването на отпадъците, отиващи в депата, като повечето домакинства ще имат достъп до събиране на хранителни отпадъци до 2030 г.

Правителството също така постепенно ще прекрати употребата на въглищни котли до 2037 г.

Последна актуализация: 12:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 1 rate down comment 0
Hahoto2
преди 1 година
"постепенното" Зелев, постепенно! Не като умните и кресливите, дето искаха да бастисат въглищните централи в БГ миналата година и се спаружиха от вой, как повеи никога няма да трябват. Пък сега тия централи са гръбнака на електроенергийната ни система. Постепенно - означава без зелени истерии, с трезв ум и мисъл. За време, колкото ни е нужно, а не колкото смятат брюкселските ти адаши!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 1
khao
преди 1 година
стига си писал глупости и демонстрирал ниското си образование ... в твоето село до края на живота ти никой няма да те накара да разкараш любимия ти дизел си, обещавам ти! ... сега спи спокойно! ... ей така както незнаеше че има дизели до преди 25 години, така ще се качишна електричка и ще забравиш за дизелите пак!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 1
zelka007
преди 1 година
Б'ахти и новозеландците, на същият климатечн пояс са като нас, два пъти повече по площ и почти същото население. А гледат 27.000.000 овце - а ние без малко 1.00.000. Гледат 10.000.000 крави - а ние едвам 200.000. И В НОВА ЗЕЛАНДИЯ НЯМА СУБСИДИИ ПОВЕЧЕ ОТ 35 ГОДИНИ !!!!!!!!!!!! Толкова за трудолюбивият българин, който обича земята и животновъдството!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 1
zelka007
преди 1 година
Циклоп, погледни електрическият микс при производството на енергия в Нова Зелнадия и после си пиши небивалиците... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 1
cyclop
преди 1 година
...с принуда, заради измислени проблеми -ще стане. Бизнесът ще тръгне. Да живее щастливият нов свят. Измисляш си проблем, продаваш решението, пропагандираш от "медиите", които са официални рекламно-пропагандни мегафони.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 1
cyclop
преди 1 година
Коректните термини при електромобилчетата биха били "изместена карбонизация" - щото ти тук си караш, а пушекът излиза от коминчето на сто-дреста километра. "редуцирането на емисиите метан от животновъдството" - тук просто е невъзможно да си с нормална интелигентност и да приемаш това за действителен проблем. Повече е проблем за някой, който има огромни фабрики за ужким-месо и прочие лабораторни буламачи. Които няма да е продават ако разчиташ на изборът на хората. Виж, с принуда,
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още