В днешната борсова сесия на БФБ се изтъргуваха близо 90% от акциите на Инвестор.БГ АД. Това предизвика лавина от въпроси за сделката с един от лидерите на интернет пазара. Официална информация от Централен депозитар за новия собственик ще има през следващата седмица, но от медийна група Bulgaria On Air разкриха, че те са купувач.
С изпълнителния директор на компанията Виктория Миткова коментираме сделката.
- Кой всъщност е купувачът на Инвестор.БГ?
Медийна група Bulgaria On Air e медийна компания, представена във възможно най-широкия спектър в медийната сфера: телевизия Bulgaria On Air, радио група Bulgaria On Air, списание Bulgaria On air, както и лайфстайл изданието Go On Air. Неразделна част от медийната група e и коментарно - новинарският сайт bgonair.bg.
- Защо купувате Инвестор.БГ? Каква е целта ви?
Глобалната мрежа смени изцяло динамиката на разпространение на информацията и доведе до необратими нови тенденции в развитието на медиите. Наясно сме, че днешният свят информационно се проектира в интернет, ние направихме анализ и независимо, че щяхме да инвестираме по-малко средства в наш проект, решихме да предприемем тази стъпка. Нашият проект щеше да е с по-малка инвестиция, но щеше да се нуждае от период от 3 до 5 години за развитие, а ние търсим незабавен ефект за медийната група.
- Имате ли инвестиционна програма за компанията?
Разбира се. Очакваме в много кратък срок мениджмънтът на двете компании да я дошлифова и започнат със съвместни усилия да я прилагат.
- Ще отправите ли търгово предложение към останалите акционери?
Да, "България Он Ер" вече внесе в Комисията за финансов надзор търгово предложение за закупуване от останалите акционери на до 100% от капитала на дружеството.
- Ще оставите ли акциите на Инвестор.БГ на борсата или ще свалите дружеството от там?
Отговорът на този въпрос е тясно свързан с хоризонта за изход от финансовата криза. Заобиколени от финасовите сътресения, които преживяват Европа и светът, дългосрочните бизнес прогнози, колкото и прецизни да са, са трудно начинание. В средносрочен план ако едно дружество не може да стане достатъчно голямо, то няма място на борсата.
- Предвиждате ли промени в управлението на компанията? Кой ще застане в борда на директорите? Предвиждате ли промени на оперативното ръководство?
Предвиждат се промени на ниво управителни органи, такива, че да можем да обединим усилия и да продължим общата си философия. Ето затова в борда на директорите ще влязат хора, доказани специалисти, които ще направят максимално бързо синергията между телевизия, радио и сайтове.
Разчитаме, че хората в сегашното оперативно ръководство на двете групи са достатъчно подготвени, за да осъществят целите на сливането и синергията колкото се може по-ефективно.
- Предвиждате ли сливане на двете компании или те ще продължат да работят независимо една от друга?
Медиите трябва да работят както поотделно - всяка със своята специфика и облик, така и заедно. Основният поток от информация, предавания, водещи новини в сайтовете ще става част от програмата на телевизията. В същото време част от предаванията в телевизионния и радио ефир ще бъдат под марките на dnes.bg, investor.bg, imoti.net, gol.bg и така нататък.
- Каква е посоката, в която ще развивате интернет сайтовете на компанията? Ще търсите ли нишови продукти или ще заложите на вече утвърдените брандове на Инвестор.БГ?
Както споменах по-горе, всеки бранд и двете компании трябва да бъдат развивани и утвърждавани. Пример: част от борсовата информация в телевизията и радио Bulgaria On Air ще бъде развивана от Investor.bg без противоречие с договора ни с Bloomberg. Част от новинарския поток ще бъде обменян между телевизията и Днес.бг. Също така екипът на Инвестор групата ще развива сайтовете на медийната група. За нас е много важно синергията да заработи в много кратък срок.
- Какви са прогнозите ви за пазара на интернет реклама през тази и следващата година?
Всички ние се подчиняваме на марката България ... и за съжаление на финансовата криза. Тъжно е, но през последните 5 години, разединявайки се, българите направихме много, за да влошим образа си пред света.
Когато прибавим към това и безсилието на световните лидери, примесено със "световната конспирация"... Картината не е много оптимистична. Историята е показала, че точно в криза трябва да се реагира адекватно. Според нас рекламният пазар зависи от тези фактори.
Свързани компании:
преди 10 години Честито на Групата! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Едно нещо струва толкова, за колкото се купи, а не за колкото някой мисли. Това е и един от първите сайтове, а заедно с него отиват в новите собственици и цял комплект сайтове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Чести ви TIMvestor ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Извинявам се , но сайтчето е бъгаво - аз го пиша веднъж , то излиза два пъти , няма опции за корекции ...Как това струва милиони ? Акъла ми не го побира ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Откакто *** ги подгониха във Варна, те тръгнаха да се местят в София и яко купуват тук. Засега знам за хотел Плиска и хотел Кемпински ( Японският ) , но ако има по-запознати да допишат списъка. Представяте ли си колко пари се наливат в момента? Друг е въпроса как са спечелени.....но там отговора е ясен и за слепите ;))). Трудни времена ....Бащицата Боко току виж не спечелил изборите ......трябва да се подсигурят .......бас държа , че и в Кипър са им поизгорели част от париците...;))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Много добра новина за всички ползващи сайтовете на инвестора. В последната година ясно се виждаше, че "старите собственици" се задъхват финансово и не могат да отговорят на все по-ожесточената конкуренция. Редица бизнес инициативи се отразяваха с повече от 24 часа закъснение, а някои дори и изобщо не се отразяваха. Журналистическия екип беше сведен до под санитарния минимум. Текучество на кадри и т.н., и т.н. Яростния контрол във форума си каза думата като изгони редица посетители.И на кой беше нужно да се трият постоянно мнения??? Най-голямото падение беше, че се позволи да няколко съфорумци да трият и да променят мненията на останалите. Изобщо в последните няколко години видяхме какво не бива да се прави, ако искаш да се задържиш на медийния пазар. Пожелавам на новите собственици да не допускат грешките на старите собственици, както и успешно да развият концепцията и възгледите си относно развитието на медията.Старите собственици нека научат, че с трици маймуни не се ловят... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Отговорът на този въпрос е тясно свързан с хоризонта за изход от финансовата криза. Заобиколени от финасовите сътресения, които преживяват Европа и светът, дългосрочните бизнес прогнози, колкото и прецизни да са, са трудно начинание. В средносрочен план ако едно дружество не може да стане достатъчно голямо, то няма място на борсата.No comment !!!!!!!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Въобще не съм съгласна! Ти работил ли си за тях? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ако се спазва добрия тон, не трябва да се ограничава нито лява, нито дясна, нито централна полемика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Честито на групировката *** за тяхната нова придобивка. Иначе съболезнования за служителите в инвестор защото всички знаем гаврата която *** прави със своите служители. отговор Сигнализирай за неуместен коментар