IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пазарът на платена телевизия в САЩ върви към консолидация

Операторите на платена телевизия смятат консолидацията за пътя, по който да се противопоставят на растящите такси на телевизиите

12:39 | 08.08.13 г. 1
Пазарът на платена телевизия в САЩ върви към консолидация

Инвеститорите в кабелни и сателитни компании от двете страни на Океана залагат на пореден кръг от консолидация на пазара на платена телевизия, пише Financial Times.

Финансовите отчети на повечето големи кабелни оператори в САЩ и двете компании за сателитни услуги в страната показват, че натискът върху приходите им от традиционен абонамент и разходите за програми продължава да е сериозен.

Time Warner Cable например води дълга обществена битка с телевизионната компания CBS относно разходите за разпространение на програмите на CBS.

Анализатори и играчи от бранша смятат, че консолидацията е неизбежно решение. Тя би позволила на американските кабелни оператори - една индустрия, която в момента е доста фрагментирана, да инвестират в нова инфраструктура и да въведат иновативни технологии. Освен това кабелните оператори и операторите на платена телевизия ще получат и по-силни позиции в преговорите с телевизионните канали.

Том Рутледж, главен изпълнителен директор на четвъртия по големина кабелен оператор в САЩ Charter Communications, заяви неотдавна, че компанията вярва в "ползите от консолидацията, включително сериозните възможности, които предоставя тя по отношение на данъчни синергии и най-вече способността активите да се разширяват по един органичен начин с по-бързо темпо".

Грег Мафей, който оглавява Liberty Media, изрази подобно мнение. Чарли Ерген, президент на Dish Network, също заяви, че операторите на платена телевизия трябва да се консолидират, за да се противопоставят на "монополистичната" власт на телевизиите, които увеличават таксите си с темпо, надхъврлящо това на инфлацията с три до пет пъти.

Слуховете за евентуално сливане между Dish и DirecTV, двата сателитни оператора в САЩ, напоследък отново се засилиха.

"Балансът между доставчиците на съдържание и дистирбуторите е абсолютно повреден. Затова има логика в евентуалното по-нататъшно консолидиране на индустрията, за да можем да се справим с увеличението на разходите за средностатистическия потребител", заяви Майкъл Уак, който е начело на DirecTV.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:32 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 0
Ricco
преди 10 години
Така ли му викат вече на картелирането - консолидация?! Не че сигурно нямат основания за такава стъпка, но следващото нещо, което ще се случи при вече картелизиран "пазар" (и невъзможност за конкуренция) е ДЪРЖАВНА РЕГУЛАЦИЯ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още