MINI представи следващото поколение на емблематичния си хечбек с две врати. От компанията казват, че той е изграден от нулата, за което свидетелства новата UKL1 платформа на BMW, по-голямото във всички посоки купе, както и изцяло новата двигателна гама.
Моделът е с 98 мм по-дълъг, 44 мм по-широк и 7 мм по-висок от актуалната версия на колата. Междуосието е увеличено с 42 мм до 2495 мм, което обещава повече комфорт в интериора и по-добро пътно поведение. Помислено е и за практичността - обемът на багажника е увеличен с 30% до 211 литра.
Екстериорният дизайн е запазил духа на компанията, комбинирайки го с няколко модерни щрихи от концепта Rocketman, който дебютира в началото на 2011 г. в Женева.
За пръв път колата ще се предлага с опционално адаптивно окачване с два режима на работа: Comfort и Sport. Базовото оборудване на Cooper и Cooper D ще включва 15-инчови джанти, а при версия с S на задния капак колелата ще бъдат 16-цолови. Срещу доплащане ще могат да бъдат поръчани и други джанти с размер до 18 инча.
Интериорът ще бъде по-луксозен и ще предлага куп системи за безопасност, както и делима задна седалка в съотношение 60/40.
Под капака ще бъдат вградени изцяло нови Eвро 6 двигатели, оборудвани със старт-стоп система и принудително пълнене. Първоначално на пазара ще излязат версиите Cooper, Cooper D и Cooper S. Първата ще се задвижва от 1,5-литров трицилиндров двигател с мощност 134 к.с. и 220 Нм максимален въртящ момент, който в overboost режим на турбината нараства до 230 Нм.
Дизеловата версия също ще използва 1,5-литров трицилиндров двигател, но тук мощността е 114 к.с. и 269 Нм. Разликата в средния разход между Cooper и Cooper D e близо литър в полза на дизела - 4,4 срещу 3,5 литра на 100 км.
Cooper S ще има по-голям четирицилиндров двигател с 2.0 литра работен обем. Той ще произвежда 189 к.с. и 279 Нм (300 Нм в overboost режим на турбото). Средният разход при върховата за момента версия ще бъде 5,6 л/100 км при нива на вредни емисии от 133 г/км.
И трите двигателя ще пристигат серийно с 6-скоростна механична трансмисия, а срещу доплащане ще могат да бъдат комбинирани с 6-степенен автомат. Последният ще има и Sport функция, която ще сменя по-бързо предавките и ще може да се управлява от волана.
По-късно на пазара ще се появят базовите MINI One и MINI One D варианти, както и Cooper SD и JCW. Първите три модела ще се появяват през пролетта.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Разкриха официално новото MINI
Моделът е нараснал на размери, но е запазил духа на марката
13:08 | 19.11.13 г.Снимка: MINI
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Илия Проданов: Законодателните промени в земеделието трябва да продължат и при служебния кабинет
-
ЕП одобри нови правила на евросъюза за борба с прането на пари
-
Улови всеки миг от залеза с новата серия смартфони Xiaomi 14 с камери Leica
-
Икономиката на САЩ разочарова с ръста си за първите три месеца
-
Изпреварващо решение за спестяванията от „Алианц Банк“
-
Турция спира повишаването на лихвите в очакване на инфлация от близо 70%
-
SunPower съкращава над 25% от работната си сила заради спада при покривните инсталации
-
В Русия изчисляват докъде биха стигнали ракетите ATACMS, Байдън обеща помощ "до часове"
-
Сделките с недвижими имоти в Европа спадат до най-ниското си ниво от 13 години насам
-
Л. Хампарцумян: Икономическите последствия от влизане на България в еврозоната са изконсумирани
-
Китайският производител на смартфони Oppo официално стъпва на българския пазар
-
Глобалният юг е прав за икономическото двуличие на Запада
Специални проекти виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Турция спира повишаването на лихвите в очакване на инфлация от близо 70%
-
Проф. Ричард Вернер: Повече банки трябва да отдават кредити за бизнес инвестиции
-
„Елхим Искра“ очаква забавяне на спада на приходите през второто тримесечие
-
Кога частните пенсионни дружества ще могат да инвестират високорисково
-
Китайският фондов пазар понесе удар, но не е в криза
-
Търговията с акции даде тласък на приходите на Barclays