Масовата употреба на електромобили, хибриди и други тип превозни средства, които използват електроенергия за задвижването си, няма да окаже чак такова положително влияние върху ограничаването на парниковия ефект, колкото експертите предвиждаха, пише технологичният сайт Redorbit.com. Информацията идва от проучване, публикувано по-рано през месеца в списание Environmental Science & Technology.
В текста се споменава, че изследователи от университетите в Северна Каролина и Минесота са стигнали до заключението, че дори рязко увеличение в броя на “зелените” автомобили до 2050 г. няма да намали значително нивата на въглероден диоксид в атмосферата. Същото важи и за емисиите от серен диоксид и азотен оксид.
“Искахме да видим какво ще е значението на електромобилите през следващите 40 години що се отнася до климатичните промени. Установихме, че дори при по-масова употреба, този тип превозни средства не представляват ефективен начин за постигане на крайната цел – намаляване на вредните емисии,” коментира д-р Джоузеф ДеКаролис, асистент професор по гражданско, строително и екологично инженерство в Северна Каролина.
ДеКаролис и колегите му са възпроизвели общо 108 различни сценария, за да определят какво отношение ще имат електромобилите към нивата на вредни емисии в атмосферата в периода до 2050 г. Симулациите са били базирани на различни предположения, свързани с бъдещата цена на петрола и природния газ, държавните политики за емисиите от въглероден диоксид и цената на батериите. Оказало се, че дори електромобилите и техните производни да съставляват 42% от всички пътнически автомобили в света, редукцията на замърсяващи атмосферата газове, ще бъде нищожна.
“Има много причини за това,” заявява ДеКаролис. “Отчасти, ползата от електромобилите се заличава от огромното количество парникови газове, които бълват електроцентралите. Друг фактор, е че пътническите автомобили не са най-големите виновници за замърсяването на атмосферата. Те са отговорни за едва 20% от въглеродните емисии, които човечеството изхвърля.”
“От политическа гледна точка, изследването ни кара да се замислим дали не е по-добре да поставим задължителни стандарти за изпусканите вредни емисии, вместо да рекламираме нови технологии за задвижване с идеята, които евентуално да ни помогнат при разрешаването на проблема,” продължава ДеКаролис. Според него проучването е доказало и, че най-големият стимул за клиентите на електромобили, са постоянно повишаващите се цени на фосилните горива.
Електромобилите са по-виновни, отколкото изглеждат
Дори да станат масови, автомобилите с батерия няма да помогнат за справянето с парниковия ефект
14:21 | 02.02.14 г. 1Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
БНБ задържа и за второто тримесечие на 2025 г. антицикличния буфер на рекордните 2%
-
SOFIX отчете 0,49% ръст до 807,47 пункта
-
Канадски училища съдят социални мрежи за пристрастяването на децата към платформите им
-
Основателят на криптоборсата FTX Сам Банкман-Фрийд беше осъден на 25 години затвор за измами
-
S&P: Инцидентът в Балтимор ще бъде усетен и при пазара на въглища
-
Световният пазар на смартфони се насочва към възстановяване през 2024 г.
-
Русия търси слабите места на украинската ПВО, ракетите "Циркон" се оказват нискоефективни
-
Русия търси бензин от Беларус, за да осигури вътрешния си пазар
-
Изкуственият интелект може да има изненадващ ефект върху лихвите
-
Промяна в Търговския закон ускорява ликвидацията на дружества без скорошна дейност и нает персонал
-
"Неохим" е възстановил работата на цеховете за азотна киселина и амониев нитрат
-
Германия е болният човек на Европа, но и други проявяват симптоми
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
БНБ задържа и за второто тримесечие на 2025 г. антицикличния буфер на рекордните 2%
-
SOFIX отчете 0,49% ръст до 807,47 пункта
-
Основателят на криптоборсата FTX Сам Банкман-Фрийд беше осъден на 25 години затвор за измами
-
Шефът на UBS е получил близо 16 млн. долара заплащане за 2023 г.
-
Лихвите по жилищните и потребителските заеми намаляват през февруари
-
Лихвите по депозитите продължават тенденцията на растеж и през февруари
преди 10 години Тънката разлика при електромобилите е, че енргията, която използват, може да да се произведе от различни източници. И ако се произведе от АЕЦ, въглеродните емисии са 0 ! Като АЕЦ работи 24 часа в денонощието, а не 6-8 лато ФЕЦ. 20% дял във въглеродните замърсявания хич не е за пренебрегване... отговор Сигнализирай за неуместен коментар