IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

К. Марсенак: Университетите не познават аутсорсинг индустрията

Висшите училища не знаят, че индустрията създава хиляди работни места всяка година, категоричен е президентът на TELUS International Europe

08:35 | 24.02.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Личен архив</em></p>

Снимка: Личен архив

Ксавие Марсенак е мениджър с над 20 години опит в международни компании в областта на консултантските услуги, финансите и корпоративните сливания. Той е съучредител на няколко успешни фирми в областта на аутсорсинг индустрията. В момента Ксавие е изпълнителен директор и основател на CallPoint New Europe, водеща компания в областта на аутсорсинг услугите в Източна Европа, част от TELUS International.

Наскоро стана ясно, че CallPoint приема името Telus International Europe. Компанията предоставя аутсорсинг услуги в областта на обслужването на клиенти на повече от 30 езика. Освен това тя планира да увеличи служителите си на Балканите до 4000 до 2017 г. Как ще се случи това и какви са останалите планове на TELUS за работата ѝ в България, научихме от самия Ксавие Марсенак.

- До 2017 г. планирате TELUS International Europe да има 4000 работни места. Разкажете повече за плановете си?

Тези места няма да са само в България, а в района. За да расте нашият бизнес, трябват две неща. Едното са клиентите, другото са хората, които работят. Смятаме, че ще успеем да увеличим работните места до 4000, защото нашата организация расте в световен план и то много бързо. Имаме клиенти, които са ни препоръчани от нашите канадски приятели, имаме и други компании, които ние намираме с нашите екипи, отговарящи за маркетинга и продажбите тук.

- Какъв процент от компаниите, с които работите, са европейски?

Може би 80% от нашият бизнес е свързан с европейски компании, а 20% - с компании в Северна Америка.

- Каква част от тези 4000 работни места ще бъдат в България?

Тази цифра е обща за региона и обхваща броя места в България и Румъния. Възможно е да открием офиси и в други държави, но засега това не е предвидено. Нашият бизнес план показа, че има пазар и смятаме, че ще успеем да постигнем този размер на операциите.

- Колко ще ви струва всичко това като инвестиция?

Не може да се каже. Средно едно работно място струва от 5000 до 10 000 евро.

- Какви са най-големите предизвикателства, които срещате в България?

В нашия бранш е изключително важен човешкият капитал. Трябват хора, които искат да работят, които да имат интерес към това, което правим и в същото време условията, които предлагаме, да са изгодни за тях. Досега не сме имали големи проблеми в България. Може в бъдеще да е малко по-сложно.

В статистиките на Economist и други издания се посочва, че през следващите 50 години нивото на жизнения стандарт и заплатите ще продължат да се покачват. И при нас цените и заплатите ще се качват, ние ще продължим да сме конкурентоспособни както в България, така и Европа.

- Какви хора наемате в TELUS International Europe?

Голяма част от нашите служители са студенти, които работят докато учат и имат нужда от финансиране. Другата част са хора, които са завършили и искат да се развиват в тази сфера. Имаме също по-възрастни хора, които имат проблем с това, че не могат да си намерят място заради възрастта си. Ние наемаме много такива служители, защото смятаме, че имат потенциал и са много стабилни.

- Заговорихме за студентите. Имате ли конкретна програма за работа с университетите?

Да, имаме. Опитваме се да създаваме много връзки с всички университети в София и Пловдив. Публикуваме обяви в кариерните им центрове. Мислим какво може да направим, за да сме по-близки с тези хора.

- Срещате ли добра реакция от самите университети?

Проблемът, който имаме с университетите, е, че те не познават много добре нашата индустрия и не я разбират. Всичко това е в процес на промяна. Ние сме член на Българската аутсорсинг асоциация и в рамките й започнахме да работим активно с университетите. Идеята ни е да покажем на висшите училища, че нашата индустрия създава хиляди работни места всяка година и те не са най-лошо платените на пазара. Ето защо трябва да се създават филиали и работата им да бъде добре пригодена към позициите, които предлагаме.

Последна актуализация: 11:18 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 7 rate down comment 2
misanthrope
преди 10 години
Така е да, защото нямат нищо общо. В аутсорсин центровете трябват пчелички. Университета не е ПУЦ или СПТУ а точно това ви трябва на вас господа. Опитите да накарате университета да подготвя кадри за аутсорсинг е опит да превърнем университета в СПТУ или ПУЦ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още