IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Изграждането на новото пристанище във Варна ще струва 300 млн. лева

Интермодалният терминал ще бъде разположен на юг от жп релсите в черноморската ни столица

17:21 | 16.05.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Илюстрация:&nbsp;<span style="font-size: 12px;">Министерство на транспорта,&nbsp;</span><span style="font-size: 12px;">информационните технологии и съобщенията</span></em></p>

Илюстрация: Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията

Изграждането на новото пристанище във Варна ще струва около 300 млн. лв. Срокът, в който може да бъде завършено и пуснато в експлоатация, е около 3,5 години, като стартиралото вече проектиране ще отнеме около 9 месеца. 18 месеца пък ще са нужни за изграждането на кейовата стена, заяви по време на посещение в морската ни столица транспортният министър Данаил Папазов.

Според него избраното място за ново пристанище е най-подходящо, тъй като няма проблем със собствеността на земята.

Бъдещата инфраструктура може да бъде финансирана с европейски средства, предназначени именно за изграждането на връзки между интермодалните терминали, добави Папазов.

Интермодалният терминал в района на град Варна трябва да осигури качествено нови логистични възможности за претоварване на товари между трите вида транспорт: морски, железопътен и автомобилен със съответните технически и технологични комбинации между тях.

Приоритетно ще се изградят допълнителни пристанищни мощности (инфраструктура и съоръжения) за основните за региона товари – контейнери, зърнени товари и някои генерални товари, в т. ч. тежки и извънгабаритни товари.

Проектирането на интермодален терминал „Варна” ще се извършва на територия, включваща имоти, предоставени за управление на ДП „Пристанищна инфраструктура” и НК „Железопътна инфраструктура”.

Основни параметри, на които трябва да отговарят съоръженията на пристанищната зона са: дълбочина на оперативната акватория – минимум 12,50 метра; разчетен кораб с дължина – до 250 мeтра, две корабни места за обработка на контейнери – с общ обем не по-малко от 400 000 TEU/годишно, две корабни места за обработка на 3 млн. т. зърно/годишно износ, едно многофункционално корабно място с обем за около 200 хил.т/годишно, един кей/корабно място за служебни кораби, влекачи, букеровчик и други.

Предвижда се на територията на съществуващия стар терминал Варна – Изток (Зона 2) да се развие нова инфраструктура, стимулираща появата и засилването на пътническото и круизно плаване, яхтени и спортни дейности, научноизследователски и информационно-статистически дейности; културни дейности и други.

Нов Пасажерски терминал ще се обособи на 7-10 кейово място при стриктното спазване на изискванията на Международния кодекс за сигурност на корабите и пристанищата (ISPS). Така ще се осъществят очакванията на гражданите и туристите на Варна за бърз и директен достъп до морето.

Повече новини от региона можете да четете в Информационна агенция „Черно море“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:00 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
STRAHO
преди 9 години
https://***.youtube.com/watch?v=2G-h5C8ykf0
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още