IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Най-екстремната кола на Audi, която така и не се появи

Рали автомобилът от Група С най-накрая стъпи на асфалта

14:33 | 29.07.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Audi</p>

Снимка: Audi

Ако сте чували за Група Б на Световния рали-шампионат, то със сигурност познавате и бруталното Audi Sport Quattro. Този автомобил има дори по-екстремен наследник, макар останал без изява на състезание. До сега, тъй като най-накрая Audi го пусна на рали "Айфел".

За да стигнем до въпросния автомобил, трябва първо да се върнем към оригиналното Audi Sport Quattro. То се появява в средата на 80-те години на миналия век и бързо си печели славата на безкомпромисен и много бърз рали-автомобил.

Той е представител на бруталната Група Б, при която няма почти никакви ограничения. Успехът на тези рали автомобили кара производителите, сред които и Audi, да стартират разработката на дори по-екстремни машини, които трябвало да бъдат обединени в нова група - С.

Въпросната Група С на Световния рали-шампионат трябвало да дебютира през 1987 г., но поредицата от фатални катастрофи през предходната година принудили ФИА да наложи ограничения за рали-колите. Така бил сложен краят както на Група Б, така и на само анонсираната Група С.

Тъй като не отговарял на новите по-строги изисквания, рали-автомобилът на Audi от Група С бил превърнат в музеен експонат. След престой от близо 30 години на закрито прототипът най-накрая се появи пред публика. Това стана на рали "Айфел", на което се представят както нови, така и исторически състезателни коли.

Машината има тръбно шаси и средно разположен двигател. Той 5-цилиндров, като е способен да развие 1000 к.с. Задвижването, разбира се, е quattro.

Още снимки и видео - в Automedia.bg

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:36 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още