IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бруно Льору: И през 2017 г. ще има ръст на кредитирането

Успешните компании полагат усилия за повишаване на финансовата грамотност, смята ръководителят на БНП Париба Лични Финанси в България и Румъния

08:17 | 01.12.16 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Бруно Льору - новият изпълнителен директор на подразделенията на БНП Париба Лични Финанси в България и Румъния. <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Бруно Льору - новият изпълнителен директор на подразделенията на БНП Париба Лични Финанси в България и Румъния. Снимка: Личен архив

Бруно Льору е новият изпълнителен директор на подразделенията на БНП Париба Лични Финанси в България и Румъния. В България той наследява на тази позиция Мишел Фуйе. Льору ще бъде позициониран в Букурещ.

Той има дългогодишен опит в областта на небанковото потребителското кредитиране. По-голямата част от кариерата му преминава в BNP Paribas Personal Finance – специализирана кредитна компания, No1 на европейския пазар, част от BNP Paribas Group.

През последните 7 години  Льору e главен оперативен директор на BNP Paribas Personal Finance за Латинска Америка и Бразилия, базиран в Сао Пауло. На тази позиция той отговаря за оперативното управление при отпускането на кредити, следпродажбеното обслужване и събирането, управление на изнесените услуги, развитие на стратегии за качество и други. Той координира ключови инициативи за региона като проекта „Дигитална и многоканална трансформация“ в Бразилия.

В периода 2006 г. – 2009 г. Бруно Льору е главен оперативен директор и изпълнителен вицепрезидент на Cetelem Тайланд (част от BNP Paribas Personal Finance). Отговорностите му включват гарантиране на кредити, обслужване на клиенти, управление на процесите по събиране и други. Преди назначението си в Тайланд, Бруно Льору е главен оперативен директор на Cetelem Тайван.

Новият изпълнителен директор на БНП Париба Лични Финанси, България е завършил „Маркетинг“ в Brest Business School и „Икономика“ в университета на Кадис. Той ще заеме ефективно позициите на изпълнителен директор на подразделенията на БНП Париба Лични Финанси в България и Румъния след като бъдат изпълнени всички необходими формалности за това.

С Бруно Льору разговаряме за развитието на кредитирането, бъдещите тенденции в продажбите и търговията и пазара на небанково потребителско кредитиране.  

Г-н Льору, с конференцията „15 ярки идеи“ отбелязахте 15 годишнината на компанията и привлякохте много внимание с атрактивни говорители по няколко много интересни теми. Бихте ли ни разказали повече за тях?

Като най-голямата компания в сектора на потребителското кредитиране ние решихме да инициираме един разговор за личните финанси, добрите практики в сектора, инвестициите и иновациите, с който да помогнем и на клиентите, и на бизнеса. Искахме да разгледаме темата от всички страни и затова поканихме финансови консултанти като Деян Василев и Тихомир Тошев, представители на бизнеса като Ханс Бруке, който е председател на УС на групата БНП Париба в България, Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония, макроикономиста Лъчезар Богданов, наши колеги от Франция, които представиха иновации във финансовия сектор и бъдещите тенденции в търговията и търговски партньори на компанията.  

Мога да кажа, че се получи изключително интересно събитие, което беше от полза за всички, свързани с потребителското кредитиране. Съвсем скоро на нашия уеб сайт ще можете да намерите материали от дискусиите.

Кои бяха основните тенденции в сектора на потребителското кредитиране, които се откроиха?

Откроиха се две основни тенденции. Първата е, че успешните компании ще са тези, които не само са отговорни, но и полагат усилия за повишаване на финансовата грамотност на хората. Отговорно кредитиране означава, от една страна прозрачност на условията, а от друга, което е и по-важно, да можеш да откажеш кредит, когато клиентът може да срещне затруднения с изплащането му.

Що се отнася до повишаването на финансовата грамотност, считам че това е задължение на всеки участник на пазара. Вече виждаме положителни стъпки в тази посока, но има още много какво да се направи, тъй като, както показват и скорошни проучвания, българският потребител все още не е достатъчно добре запознат с финансовите продукти, правата и задълженията си. Затова и ние се опитваме да допринесем за промяна на това – като обясняваме ясно всеки параметър на кредита и като поддържаме активно каналите си в социалните медии, където даваме полезни съвети.

Втората важна тенденция е въвеждането на иновации в сектора. Бяхме поканили двама изключително интересни експерти от нашите лаборатории за иновации във Франция. Жулиен Жиро и Никола Диаконо направиха две атрактивни презентации на тема иновации в потребителското кредитиране и иновации от малко по-далечното бъдеще, които ще променят живота ни. Бих откроил няколко примера. Вече не е необходимо служителите на компаниите да ходят до финансова институция, когато им се налага да ползват кредит, а институцията ще ходи при тях и ще получават ексклузивно обслужване. Това са само част от предимствата на програмата ни Bank@Work, която скоро ще бъде въведена и от една от най-големите български компании.

По отношение на бъдещите тенденции в продажбите и търговията, мога да отбележа все по-голямото значение в бъдеще на различните месинджъри като канал за продажби, плащания и ползване на услуги. Потребителите ще искат да имат постоянна връзка с компаниите и търговците, които са лесно достижими ще бъдат успешни. И като говорим за бъдещето трябва да отбележим и изкуственият интелект и роботите, които ще са все по-важна част от услугите. Това има връзка и с данните, които се събират. В бъдеще информацията ще бъде толкова ценна, че може да бъде наречена „новият петрол“.

А как оценявате състоянието на сектора на потребителското кредитиране в България?

Мога да кажа, че като цяло пазарът расте. Банките и небанковите финансови компании отпускат повече кредити, а и прогнозите са, че в края на тази и през следващата година ще видим по-чувствително раздвижване в кредитирането. Всичко това означава, че хората са по-уверени по отношение на финансите си и, че потребяват повече. А това е добър знак за икономиката, тъй като ръстът на вътрешното потребление ще бъде един от основните двигатели за нейното възстановяване.

Ръстът в кредитирането се потвърждава и от нашите данни. От 2008 г. насам новият бизнес на компанията ни постоянно расте, като ръстът през 2015 г. спрямо 2014 беше 7%, а прогнозата ни за 2016 е за ръст от 15% на годишна база. Така ще надминем обемите от предкризисната 2008 година със 7%.

Какво е цялостното представяне на компанията за последните 15 години?

За последните 15 години ние се утвърдихме като безспорен лидер на пазара на небанково потребителско кредитиране и като първи избор на хората при нужда от финансиране на проекти. Постигнахме това благодарение на най-голямото портфолио от специализирани потребителски кредити в страната, с които могат да бъдат финансирани от малки проекти като покупка на стоки на изплащане до големи като цялостен ремонт на дома и покупка на нов автомобил.

Откакто сме на пазара, сме отпуснали кредити за над 3.1 милиарда лева на повече от 1.4 милиона клиенти. За нас важен показател е доверието на хората и сме радостни от факта, че над 710 000 от клиентите ни са ползвали услугите ни повече от веднъж, а над 420 000 над 3 пъти. Дори имаме клиент, който е изплатил 39 кредита към компанията.

Подкрепихме и ръста на бизнеса на над 2 600 бизнес партньори, с които работим при покупката на стоки на изплащане. Час от това е и подкрепата за развитието на онлайн търговията. Ние първи предложихме решения за изцяло онлайн покупка на изплащане, с което улеснихме както хората, така и търговците. Дигитализацията и подобряването на онлайн клиентското изживяване са сред приоритетите на нашата компания и ние продължаваме активно да работим в тази посока.

Споменахте сериозен ръст на резултатите на компанията. Той на какво се дължи?

В основата на нашия бизнес модел е желанието ни да финансираме колкото е възможно повече планове на клиентите и затова разработваме удобни за тях решения, което е от основните двигатели на ръста на компанията. Например, увеличихме максималния размер на кредитите до 70 000 лева и така хората вече могат да финансират големи проекти. Освен това, пуснахме и нови продукти като кредита за обединяване на задължения, специализираните кредити за покупка на нов и употребяван автомобил и кредитната карта на БНП Париба Лични Финанси, България.

Иновациите, които прилагаме, също силно подкрепят ръста на компанията. Вече споменах въвеждането на решения за онлайн покупка на изплащане. Друго удобно за клиентите решение е нашият „виртуален магазин за кредити“, през който всеки може да изтегли потребителски кредит за финансиране на проект с три клика. Освен това, с кредитния калкулатор на сайта ни могат да се сравняват и различни варианти на кредита в зависимост от размера на вноската или периода на изплащане.

Какви са резултатите по отношение на кредитната карта?

Както казах, за нас водещо е да предложим колкото е възможно по-удобни решения на клиентите за пазаруване и финансиране на проекти. Като част от тази политика разработихме и пуснахме на пазара кредитната карта на БНП Париба Лични Финанси, България.

Мога да кажа, че този продукт се представя много добре на силно конкурентния български пазар, на който има 21 издателя на карти. Данните показват, че всеки ден се използват повече от 22 000 от нашите карти, а на всеки час се правят 40 трансакции. Около 38% от плащанията са безконтактни.

За какво могат да се ползват вашите карти?

Кредитните ни карти могат да бъдат използвани във всички магазини, ресторанти, хотели, авиокомпании, агенции за вземане на коли под наем, бензиностанции, онлайн магазини и други места по целия свят, обозначени с логото на MasterCard. С тях може да се плати на практика всичко – от покупки за дома, през уреди и мебели, до пътувания и подаръци.

Хората могат да плащат и теглят свободно в рамките на кредитния си лимит. Могат да възстановяват изразходваната сума напълно или частично до срока за плащане, посочен в месечното извлечение. Кредитният им лимит е автоматично възобновяем. Това означава, че в момента, в който възстановят сумата, тя отново е на тяхно разположение.

Преимуществата на кредитните карти са, че дават възможност на погасяване на задълженията на равни вноски в кредитния лимит. Те са много удобни за по-големи покупки на изплащане. Клиентите могат да платят стока с кредитната си карта и да връщат сумата на равни месечни вноски. Докато изплащат сумата, възстановената част от кредитния лимит е отново на тяхно разположение.

Едно от най-големите предимства на картите ни е превод от карта към сметка. Това е добра възможност за клиентите, които им се налага да  посрещнат спешно плащане или непредвиден разход. Само с една трансакция, нужната сума отива към лична сметка, която може да бъде възстановите по-късно.

Какви са таксите по картите?

Кредитните карти от БНППЛФ, нямат такса за годишно обслужване, както и при пазаруване на POS терминал. Те имат много дълъг гратисен период за покупки на POS терминал и онлайн, който е до 60 дни. В този период клиентите могат да върнат използваната сума, без да им се начислява лихва. Могат да внасят равни месечни вноски в кредитния лимит и да правят преводи от карта в сметка.

Според Вас как ще се развие пазарът на потребителско кредитиране през 2017 г.?

Данните на НСИ показват, че БВП продължава да расте. Добри новини са и ръстът на потреблението и намаляването на безработицата. С възстановяването на икономиката и ръста на заетостта, ще се повишат и доходите на хората, те ще станат по-уверени по отношение на личните си финанси и ще потребяват повече. А повишеното потребление ще доведе до ръст на кредитирането. Така че прогнозата ми за пазара като цяло е добра.

Що се отнася до БНП Париба Лични Финанси България, очаквам че новият ни бизнес през 2017 г. ще нарасне с 10%. Тази цифра е много амбициозна предвид повишената активност на участниците в пазара и в условията на прогнозиран умерен ръст на българската икономика. Основни двигатели на ръста ще бъдат развитие на продукта кредитна карта и прилагане на добрите практики за стимулиране на използването му. Влияние ще окаже и по-широкото проникване на потребителския кредит в онлайн магазините на нашите търговски партньори. За нас фокус ще бъде и модернизирането и ускоряването на онлайн потребителското изживяване при кандидатстване за кредит.

Разбира се, всичко това няма да бъде за сметка на сигурността на хората. Ние ще продължим да бъдем отговорен кредитор и да отпускаме заеми при ясни условия и с фиксирана лихва и размер на вноската. Това е част от политиката ни на отговорно кредитиране, която следваме от основаването на компанията през 1953 година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:17 | 30.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 8 rate down comment 0
CH MakArtar
преди 7 години
През 2014г. май затворихте най - печалившата си линия в България - Джет Кеш и то по не най - европейския начин / поканихте си служителите на Национална среща и ги уволнихте , а личните си консултанти ги уволнихте с SMS / . Сега като чета управлението ще е в Румъния - та РЪСТА КЪДЕ ЩЕ БЪДЕ В БЪЛГАРИЯ ИЛИ В РУМЪНИЯ ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 1
scott
преди 7 години
остава да кажете и кои ше са тез, кредитираните.У България има само 2 вида хора: ЕДНИТЕ СЕ ОПАРИХА МНОГО ОТ ЗЕТ КРЕДИТ, СТАНАЛ НЕВЪЗВРАЩАЕМ. ТЕЗ НЕМА ДА ТИ ЗЕМАТ. ДРУГИТЕ СЕ ОБЛАЖИХА МНОГО ОТ ЗЕТИ КРЕДИТИ, КОИТО "ВЪРНАХА" С ИЗМАМИ И МОДЕРИРАНЕ НА ПОЛИТИЧЕСКАТА И БАНКОВА СИСТЕМИ.Та, първите нема да ти искат, а ако дадете на вторите - ше бъдете измамени и фалирани......КОЕ ОТ ДВЕТЕ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още