IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на електромобили в България са нараснали над 2 пъти през 2016 г.

Все повече логистични компании търсят решения с електрически превозни средства, твърдят от Индустриален клъстер „Електромобили“

11:01 | 17.01.17 г. 14
<p>
	<em>Илия Левков. Снимка: Bloomberg TV Bulgaria&nbsp;</em></p>

Илия Левков. Снимка: Bloomberg TV Bulgaria 

Темповете, с които електромобилите навлизат в България, са "невероятни". През 2016 г. продажбите са нараснали 2 до 3 пъти спрямо предходната година. Това обяви Илия Левков, председател на Управителния съвет на Индустриален клъстер „Електромобили“ в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му бизнесът и общините са много активни в процеса по въвеждане на този вид автомобили, като все повече логистични и всякакъв вид обслужващи компании търсят решения с електрически превозни средства.

Левков коментира и действията на общините, като посочи, че те имат много сериозна роля в инфраструктурата, стимулите и регулациите. 

Малките парламенти биха могли да създадат регистър с възможни точки за инвестиции и изграждане на зарядна инфраструктура. За електромобили не се плащат синя и зелена зона, нито общински данъци. Искаме да мотивираме по-голяма част от общините да обслужват с електрически автомобили дейностите в парковете и градините, обясни още Левков.

Вижте целия разговор във видеото:


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:00 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

13
rate up comment 0 rate down comment 0
KPetkov
преди 7 години
Не обобщавай :) А просто чети коментарите на собственици на електрически коли. Не зависи от манталитета, а от финансовите възможности.Всъщност 40% ток губиш при зареждането и разреждането на батерията само, независимо от условията. Зимата допълнително толкова заради студа :)Пийс, както казваш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 1 rate down comment 0
watergateory
преди 7 години
Да сравняваш Тесла с обикновен дизел е меко казано нелогично. Същото важи за цена 60к за ел и 3.5к за дизел по-долу. Или пък да се предсказва, как токът щял да поскъпвал с 50% - пълни глупости. А помниш ли времето, когато А95/Дизел беше почти 3 лв? Защо си мислиш, че горивата няма да поскъпват? А да те питам, като има 20% загуба на батерията през зимата, колко повече харчи една ДВГ кола при същите условия? За зимен разход чувал ли си? При мен той е 20% отгоре на ДВГ.Да обобща за последно - въпрос на манталитет е според мен. Далавера има, особено за онези, които бръмчат всеки денв града и искат да паркират до парламента напримет БЕЗПЛАТНО. Има аргументи за и против (зареждане, пробег и т.н.). Не казвам че е идеалното универсално решение, но за града става, а през ноща зареждаш. Тва е. Пийс!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 0 rate down comment 1
KPetkov
преди 7 години
Прочети малко и за батериите. Ако искаш да вкараш и изкараш 85КВ (което е най-добрата батерия в момента за Тесла), всъщност изразходваш 120КВ заради загубите на ток при зареждане и разреждане.Има полезна информация и на сайта на Тесла, като например, че зареждането на 85КВ модел отнема 10 часа и стига за около 500 км. Но недей да ползваш климатика :)Един съвременен дизел пълни резервоара за 5 мин и изминава около 800 км.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 0 rate down comment 0
KPetkov
преди 7 години
Явно си пропуснал последните новини от Теменужка, ама ще наваксаш :)Всъщност си прав, те електричките зимата и без това са безполезни така че ще стоят в гаража когато температурите паднат под нулата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 1 rate down comment 1
watergateory
преди 7 години
Кое производство ще намалява и знаеш ли че БГ изнася ток на 3 пъти по-ниски цени, защото имаме свръхпроизводство?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 1 rate down comment 0
watergateory
преди 7 години
Първото изречение дори няма да коментирам. Прав си, че батериите трябва също да се предвидят около ?3,500 е цената на батерия, която би трябвало да държи 10 години мин. Цената на един ел автомобил с почти свършила батерия е ?6-7к (на старо, както и ти сравняваш дизел на старо). Все пак си мисля, че има голям смисъл от електричка, но съм съгласен, че за момента бих имал и втора кола за по-дълги разтояния.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 0
KPetkov
преди 7 години
Сега го сметни по цени в Германия, защото цената на тока ще се качва тъй като производството ще намалява, а с увеличаването на броя електрички търсенето на ток ще се покачва. Вкарай и 40-50% неефективност на батерията зимата както сигурно 80% от колите се държат отвън и сметките ти отиват в графата с вицовете. Ама не се отчайвай, светът има нужда от оптимисти. Може би като построим два-три АЕЦ-а ще вържеш сметките :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 0
bvg
преди 7 години
Личи си че нямаш кола. Един дизел на 12 години за 3500 го раздели на 8 и виж на година колко му иде цената. И раздели един електромобил 60000 на 20. тук не влиза и комплект батерии за 30000 които ще трябва да смениш след 8-10 години. Отпадат доста проблеми с двигаетлите скоростни кутии масла филтри и т.н. но остават проблемите с калпавите окачвания, ръжди, а и съм сигурен че ще има яко дране със силовата електроника по автомобила, особено за спортистите. и не на последно място да чакам 2 часа да ми се зареди колата ме възпира доста, а и в малинова долина и манастисрски ливади, люлин, младост, хаджи димитър са забравили да изведът контакти до паркомястото ти. Ами каското? ОООООХХХХХХХХХ КАСКОТОоооооооо 1/3 от цената. Все още приложението им е силно ограничено, става за 2-ра градска кола за жената, ако си с много пари и живееш в къща. За служебна също, ако имате служебен паркинг двор склад и т.н. Тъкмо няя мрънкат да ги ползват за лични :) и няма да точат нафта за личните.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 0
watergateory
преди 7 години
корекция. разход на газ и бенз за 5 год - 11,250 разход за ел. за 5 години - 2,250без консумативи
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 0 rate down comment 0
watergateory
преди 7 години
Много е проста сметката - средна кола на газ дава разход 11-12 литра газ и 2-3 литра бензин в София (12лв./100км газ и 6лв/100 бензин -при годишен пробег от 15,000км, това са 1800лв за година, 5 години са 9,000лв.).Кола на ток изразходва 3лв/100 ток. демек при 15,000км, 5 години, това са 1,500 лв. Ако намерите станции за зареждане, то тези са за момента безплатни. Паркирането в центъра на София е безплатно. Няма вредни емисии, тихо е, няма поддръжка като смяна на обичайните консумативи (демек за 5 години едно 1500лв поне). Разбира се, при по-големи разтояния всеки си преценява дали може да направи бързо зареждане някъде (демек дали има станция на пътя) или да пътува с друг автомобил.Поне за мен, при положение, че има достъп до контакт или станция, ел. колите са оптимални за градски условия в България (където токът е все още евтин - 15ст/квч, сравнен с зената на тока в една Германия например - 70ст./квч.Та да питам, КОЕ НЕ ВИ ХАРЕСВА, драги форумци?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още