IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Младите казват "сбогом" на традиционните медии в полза на кратките видеа

Медийни експерти смятат, че аудиторията ще се насочва към все по-кратко видео съдържание от по 1-2 минути

17:10 | 05.03.17 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Вестниците и телевизиите са изправени пред все по-голяма заплаха от новите медии, тъй като младото поколение, или т. нар. millenials, отхвърля традиционите медии, насочвайки се към услуги, които откликват по-добре на интересите им, пише Mobile World Daily.

“Виждаме как 7-10-минутните видеа се гледат от все по-широка аудитория и ние очакваме насочване към 1-2-минутните видеа, докато нетрадиционната телевизия и източници на съдържание набират популярност”, коментира Хен Ван Никерк, ръководител международни медийни услуги на AOL.

Тази промяна констатира и Мар Лавал, изпълнителен директор на New York Times. По думите му печатните медии не винаги отговарят на очакванията на читателите, ето защо “трябва да помислим какво да направим, за да поправим това - вероятно като добавяме видео линкове”.

Според Лавал традиционната журналистика е в режим на “догонване”, опитвайки се да разбере какво искат днешните потребители. Той твърди още, че потребителят на медийно съдържание днес бързо се превръща в създател на такова, а създаваното от обществото съдържание набира сили.

За тази промяна говори и Джеф МакЕлфриш, президент на DirecTV Latin America.

“Днешният репортер може да се превърне в самостоятелно телевизионно звено, използвайки топ смартфон за видео заснемане, монтиране и продуциране”, категоричен е той.

Представителите на индустрията са единодушни, че промяната, която се случва, е изключително голяма и медиите трябва да бъдат готови бързо да променят бизнес модела си и да търсят нови партньори. В противен случай ще дойде краят им. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:57 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

5
rate up comment 0 rate down comment 1
bvg
преди 7 години
кратки, но съдържателни. Американските пумии в които 2 часа ти разказват какво е ял Боб преди да отиде да наддава в аукцион за дрехи втора употреба с цел да те задържат 60 минути пред екрана и да те облъчат с 30 минути релками, няма кой да ги търпи. Определено новините и документалните филми на дойче веле му харесват повече. Всичко необходимо в телеграфен стил за 3 минути. После отиваш да готвиш, да се къпеш и приготвяш за следващия работен ден. Не лежиш 2 часа пред телевизора за да ти видиш по "научния" канал дали Боб се е прeeбал само с кашон мръзни чорапи или има полуоска за форд в сандъка. Това е толкова важно за развитието ми!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 11 rate down comment 1
Hahoto
преди 7 години
Гледам една емисия на национална медия. Започват с битова драма. Репортерката опъната на мястото на събитието, доста след събитието, на празна ясла, прави пряко включване. Театралничи като героиня от песен на фолкзвезда и говори в 90 процента ненужни глупости. След това следва репортажът и, в който повтаря това дето го е казала с някое друго интервю. Цялата патардия 4 минути, важното от цялата работа 40 секунди, останалото баласт. Втора новина парламента. Той отдавна не работи, но втора журналистка опъната навън пред него пак 4 минути глупости. Къде по добре е в сайт - кратък текст, снимки по темата и кратко видео.Четеш текста, ако ти е интересно пускаш видеото, ако не прескачаш по диагонал новината. Хем си информиран, хем главата ти е напълнена с глупости!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 3
0pk
преди 7 години
И аз от около година забелязах такава тенденция. Тубата ще ви фалира всичките :]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 14 rate down comment 3
Patilan
преди 7 години
Много дълго, да бяхте направили едно видео ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 8
Sakamano
преди 7 години
Клиповото мислене създава поколение от дeгeнepaти.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още