IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво кара жените да купуват бира?

Дамите предпочитат светлото пиво и не харесват бирите с плътен вкус и тъмен цвят, показва проучване

12:54 | 20.03.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Жените определят балансирания горчиво-сладък привкус на пивото като най-решаващ при избора за закупуване на бира. Това показва изследване, посветено на бирените предпочитания на дамите от началото на тази година, публикувано в международното издание на Института за наука и технология на храните на Великобритания и цитирано от  Съюза на пивоварите в България.

Проучването е направено сред жени на възраст между 19 и 50 години.

Според данните дамите най-вече харесват светлото пиво, в което слабо горчивият и балансиран вкус се съчетава с фин хмелов аромат. Той се дължи на специални сортове хмел с ниско съдържание на алфа-горчиви киселини. Обичайно светлите лагер бири са със златист цвят, кристална бистрота и балансирана газировка. Те съдържат 92% вода, алкохолното им съдържание е между 4–5% обемни градуса алкохол, 0,3% протеини, 0,2% фибри, 0% мазнини и около 40-43 калории на 100 милилитра. 

Въпреки че хмелът е уникалната за пивото съставка, силно охмелените бири с изразени горчиви нотки не са харесвани от нежния пол, независимо от факта, че горчивите вещества на хмела съдържат редица полезни съставки като феноли, флавоноиди и изофлавоноиди, уточняват авторите на изследването.

Извън предпочитанията на жените остават и бирите с плътен вкус, стаут бирите с дълбок, тъмен цвят, вкус на препечен малц и по-високо алкохолно съдържание, тъмните и мътните нефилтрирани бири, които по-скоро представляват интерес за мъжете и за „бираджиите“, които обичат да експериментират.

За разлика от мъжете вкусовите предпочитания на жените по принцип са към по-леки и по-сладки питиета, пише още в проучването. Тези характеристики са определящи за избора им и по отношение на бирената категория, в която те харесват по-леко пиво с деликатен вкус. Авторите на изследването не са открили връзка между тютюнопушенето и бирените предпочитания на дамите.

Данните от това и редица други проучвания сочат, че обичайно жените консумират два пъти по-рядко пиво отколкото мъжете именно заради по-горчивия вкус на кехлибарената напитка.

У нас дамите не правят изключение от тази тенденция. Според данни на Съюза на пивоварите в България през 2015 г. жените са консумирали бира 3 пъти месечно, а мъжете – 9 пъти, докато  през 2016 г. българките са пили бира пет пъти месечно, а мъжете – 12 пъти. Най-често пиво са консумирали дамите на възраст между 30-39 години - 8 пъти на месец.

През миналата година най-активните любителки на пивото са от Русе, където честотата на консумация на бира от нежния пол е 9 пъти месечно. В същото време всяка пета българка счита, че бирата е подходящото за нея питие, а всяка четвърта – че при умерена консумация пивото е част от здравословния стил на живот. По данни на Съюза на пивоварите в България у нас консумацията на лагер традиционно заема около 95% от пазара на бира в страната.     

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:15 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още