Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Може ли бензинът да стане по-икономичен от дизела?

Как малката Mazda постигна онова, което гигантите не успяват от десетилетия

0
 
5
 
4
nobel до: nobel
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
След това, поради автомобилната революция търсенето и дестилацията на петрол силно нараства и се налага да се намери приложение и на останалите отпадни продукти. За това някои автомобили вървят на бензин, други на дизел, самолетите летят с керосин, а корабните дизели работят на мазут - колкото и неудобно да е това. А газовите бутилки се зареждат със смес от пропан и бутан, които са също отпадни продукти. За момента човечеството според мен не може да се лиши от нито един от големите консуматори на всички тези "отпадъци", защото в противен случай просто ще се налага да ги хвърляме. Както между другото постъпват на много места в Щатите, където пропана и другите газове се изхвълят /изгарят/ в атмосферата още при добиването на петрола, защото там коли на газ няма.
0
 
5
 
3
nobel до: Momchil_Matev
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Дизелът е отпадъчен продукт на бензина.
----------------------------------------------
Всъщност в началото и бензинът е бил отпадъчен продукт. Когато започват да дестилират петрол са го правели единствено заради керосина. Или както са му казвали - газ за осветление, защото са търсели заместител на свещите от восък или китова мас. Но при въпросната дестилация са се получавали и един куп "отпадни продукти" и бензинът е бил един от тях. По онова време са го продавали в аптеките като препарат за почистване. Едва по-късно Карл Бенц е бил помолен да измисли нещо, за което този отпадък да се употребява. При първото пътуване в света с автомобил с ДВГ аптекарите били много доволни от госпожа Бенц, която купувала бензин с килограми. По този малко забавен начин е било изобретено приложението на отпадният продукт бензин.
1
 
7
 
2
преди 3 месеца
Дизелът е отпадъчен продукт на бензина. До ден-днешен не мога да разбера как може отпадъкът да бъде по-калоричен от продукта, но... явно има нещо.
Това, което обаче всички компании видимо не желаят да направят е да започнат да произвеждат автомобили на газ фабрично. Ние на Балканите и в Италия се оправяме някак, но това е чувствително по-чисто гориво, което странно защо всички пропускат и са се захванали с електромобилите. А автомобилите на газ определено могат да запълнят празнината в периода между намаляването на азотните окиси (което искаме сега) и по-масовото навлизане на електромобилите (което ще стане сигурно най-рано след 2030 година за по-богатите държави и 2050 - за България).
3
 
3
 
1
bvg
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
няма откъде да дойде тая икономия, дизеле е по-калорично гориво, следователно в него има повече енергия. ФСИ и ТСИ двигателите се изравниха по КПД с дизел Команреал и дюза помпа, но калоричостта си казва думата