IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нанков: Ще намерим баланса за строежа на "Струма"

И петте предложени варианта на трасе на магистралата през дефилето преминават през защитените зони

09:50 | 01.09.17 г. 1
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

Ще намерим баланса за строежа на "Струма". Нашата задача е да намерим баланс между интересите и да вземем държавническо решение. Това коментира регионалният министър Николай Нанков в интервю за в. Стандарт.

След почти двегодишно забавяне започва строителството на лот 3.1 на магистрала Струма от Благоевград до Крупник.

Реализацията на големи инфраструктурни проекти освен надежди поражда и големи спорове и страхове, каза министърът. Така е и със строителството на АМ „Струма" в Кресненското дефиле, където еколозите поставят като задача номер едно опазването на природата и биоразнообразието, собствениците на крайпътни кафенета и ресторанти са загрижени за бизнеса си, любителите на екстремните спортове се тревожат за рафтинга по река Струма, а жителите на близките села се питат как ще стигат до нивите си. 

Министърът подчерта, че интересите са важни, но правителството носи отговорността. За енго е важно от една страна - да не загубим европейското финансиране, защото ако до май-юни 2019 г. няма строително решение, ще трябва да довършим магистралата с пари от бюджета или да връщаме получените средства за изградените отсечки и едновременно с това трябва да гарантираме опазването на природата.

И петте предложени варианта на трасе на магистралата през дефилето преминават през защитените зони - „Кресна-Илинденци" и „Кресна", което изисква система от скъпи мерки за опазване на редките и защитени видове. От първостепенно значение е да се гарантира безопасното придвижване на хората, посочи Нанков.

Той обясни, че държавата се е спряла на източния вариант – трасето за Гърция ще е на мястото на сегашния ПП Е-79. То ще бъде разширено, ще се направят съоръжения за защита на животинските видове, ще се изправят завоите. Трасето за София ще минава на изток от Кресненското дефиле. В района на дефилето ще има пет пътни възела – Симитли, Полето, Мечкул, Стара Кресна и Кресна. Предвиждат се две площадки за търговия и отдих.

Първата е в посока Кулата и е с площ 17 декара, тя ще е край град Кресна. Втората ще е на 2 километра след града в посока София, тя ще е на терен от 19 декара. Разбрахме се и с кмета на община Симитли там също да проектираме по-малка зона за отдих и тръговия - около 10 декара.

Те ще имат електричество, водопроводна и канализационна мрежа, пречиствателни станции за отпадни води. За удобство на населението и за да не бъде нарушен обичайният му начин на живот, са предвидени пет напречни връзки между две посоки на движение – пътните възли „Симитли", „Полето", „Мечкул", „Стара Кресна" и „Кресна".

Предвижда се и изграждането на пътна връзка със съществуващия път Е79 в началото на обходния път на град Кресна.

По думите му целта е сигурност и безопасност на първо място за преминаване на всички. Търсим икономическа и финансова логика, ще сравним вариантите в отделните комисии. Ако всички процедури се изпълнят съгласно графика, няма пречка през месец май 2019 г. да има решение за избран изпълнител, за да се реализира успешно проектът, обясни министърът.

Нито икономически, нито социален, нито екологичният трябва да са водещи. Трябва да търсим баланс между тях и това добре трябва да го осъзнаят всички, категоричен е той.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:52 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
lyusien
преди 6 години
Кога ще намерите решението ? Закъснявате с две години а решение още няма Защо данъкоплатците трябва да плащат защото вие мислите бавно или въобще не мислите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още