IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо ремонтът на софийските улици е некачествен?

Пет пъти е правен тротоарът по бул. „Шипченски проход“, разкри зам.-кметът на столицата Евгени Крусев

13:03 | 26.09.17 г.
Защо ремонтът на софийските улици е некачествен?

Проблемът с качеството на ремонтите е системен и започва още с подготовката на документацията за обществените поръчки, избора на изпълнител, както и с контрола на самото изпълнение. При организацията на инвестиционния процес се допускат изключително сериозни грешки, които сега не успяваме да отстраним. Това обяви пред Bulgaria ON AIR зам.-председателят на столичния общински съвет Милка Христова, която коментира ремонта на транспортната инфраструктура на столицата.

За пример като некачествено строителство тя даде ремонта около Зала „Армеец“ и бул. „Шипченски проход“, където положеният асфалт не отговаря на изискванията за тежки натоварвания, а на леки, а надзорната фирма на обекта е установила този факт, след като асфалтът вече е положен.

Тя разкри, че при обявяване на обществената поръчка 40% от стойността се е падала на качеството.

„Недопустимо е да се прави ремонт на ремонта, защото това е прахосване на публичния ресурс, защото некачествено свършената работа не може да бъде санирана с глоба“, категорична е Христова.

По думите на зам.-кмета по транспорта на София Евгени Крусев пет пъти са правени тротоарите на бул. „Шипченски проход“ и бул. „Асен Йорданов“ от фирмата, отговорна за строителството.

Той напомни, че повторното изпълнение е за сметка на строителя и това възлиза на половин милион лева.

“Отделно фирмата ще бъде глобена за бавенето и некачествената работа”, разкри в студиото на Bulgaria ON AIR Евгени Крусев.

Зам.-кметът съобщи, че ремонтът на бул. „Дондуков“ трябва да приключи в края на октомври.

“Причината ремонтът да се извърши със смесена пътна настилка е, че булевардът е ключов и в определени участъци понася изключително тежък трафик", обясни Крусев.

Той увери, че има достатъчно павета, които са в складовете на Столична община. Решението част от булеварда да е с асфалт е към Моста Чавдар, защото „там характерът на територията е различен от историческия център на столицата“.

„Натоварването е различно след улица „Г.С. Раковски“ и за Столична община поставянето на асфалт е оправдано“, поясни той.

Повод за дискусията стана сигнал за некачествен ремонт, подаден от гражданската инициатива "Спаси София".

Пред Bulgaria ON AIR Гергин Борисов дори демонстрира как всеки, който пожелае, може да си вземе паве от ремонтирания участък на "Дондуков".

Припомняме, че проблемът дали да се запазят паветата на бул. "Ал. Дондуков" или да се комбинира пътната настилка с асфалт и павета беше в основата на спора, който забави ремонта на ключовия столичен булевард.

По време на обсъжданията становище на Националния институт за недвижимо културно наследство задължи Столичната община при реконструкцията на бул. "Дондуков" да възстанови и положи нова гранитна паважна настилка. След това решение обектът бе разделен на две части.

Първата част в историческия център, която води до Ларгото и до бул. "Цар Освободител", вече е реконструирана с гранитен паваж.

От 15 септември започна изпълнението на втория етап - от ул. "Г. С. Раковски" до бул. "В. Левски". Този участък е заключен между улици, които са асфалтирани, част от него и в момента е асфалтирана, а след него бул. "Ал. Дондуков" продължава с изпълнена изцяло асфалтова настилка.

„Предвид технологичното време, което има, кметът на столицата изпрати писмо до Министерство на културата с молба да бъде преразгледано това решение. Възможно е това решение да бъде преразгледано, но това не е сигурно“, заяви Крусев.

Защо в последните години Столична община направи индулгенция глобата за лошо изпълнено качество? Само качеството на работната ръка като подизпълнител ли е причина за лошите резултати? Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:42 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bulgaria On Air виж още

Коментари

Финанси виж още