IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

През 2018 г. се очаква по Дунав мост 2 да премине 4-милионното превозно средство

Трафикът по съоръжението непрекъснато се увеличава

09:58 | 11.01.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Увеличение с 18% на трафика по Дунав мост 2 при Видин-Калафат за 2017 г. в сравнение с 2016 г. отчитат от смесеното българо-румънско дружество, управляващо съоръжението.

През 2018 г., когато се навършват пет години от откриването на моста, се очаква по него да премине 4-милионното превозно средство. Това съобщи за БТА, позовавайки се на прогнозните резултати за трафика, инж. Любомир Низамов, директор на съвместното българо-румънско дружество "Дунав мост Видин - Калафат" АД.

2017 г. беше доста успешна за дружеството - година, в която по Дунав мост 2 преминаха почти 1 млн. автомобила.

Трафикът непрекъснато се увеличава. Докато за първите 2-3 години от построяването на моста увеличението беше със забавящи се темпове, то през миналата година увеличението е от 18% спрямо предходната година, каза Низамов. Според него това се дължи на извършения основен ремонт на главен път Е79 в участъка между Видин и Ружинци, както и на изграждането на новите обходи на Монтана и Враца. 

Среднодневният трафик през ноември 2017 г., най-натоварения месец за преминаване на товарни автомобили, беше около 1600 товарни автомобила в двете посоки. Най-голям е трафикът и съответно най-натоварените за съоръжението като цяло са месеците юли, август и септември, когато е по-голям броят на преминаващите леки автомобили, уточни Низамов. Това е свързано с летните отпуски. В летните месеци трафикът за едно денонощие достигаше и до 3000 автомобила, половината от които товарни, останалите - леки, обясни инж. Низамов.

Той допълни, че в дните около новогодишните празници е регистриран спад на трафика по Дунав мост 2, но очакванията са, че от средата на януари трафикът ще се възстанови на предишните си нива - около 2600 автомобила, преминаващи средно на денонощие през граничния пункт Видин - Калафат.

Образуването на опашки от чакащи товарни автомобили е сведено до минимум, подчерта директорът на "Дунав мост Видин - Калафат" АД. Това е благодарение на осигурените от граничните власти на двете държави допълнителни смени. Опашка се образува единствено в неделя, когато всички товарни автомобили, заминаващи за Европа, се струпват на пункта. 

Максималният пропускателен капацитет на моста към момента все още не е достигнат. "Влезем ли в Шенген, тогава няма да има никакъв проблем и времето за преминаване и обработка на автомобилите ще се съкрати до минимум", посочи Низамов.

Той допълни, че плащането на таксата за моста може да става както в брой, така и с банкови карти. На интернет сайта и на страницата във "Фейсбук" на "Дунав мост Видин - Калафат" редовно се изнасят данни за трафика, както и информация, свързана с дейността в района на граничния пункт и прилежащата инфраструктура.

За разлика от автомобилния трафик, при който натовареността е значителна, възможностите за железопътен превоз по моста се използват минимално, посочи директорът на "Дунав мост Видин - Калафат" АД. Така в момента по моста преминава единствено пътнически влак Видин - Крайова.

За съжаление, от другата страна - в Румъния, участъкът между Калафат и Крайова все още не е достатъчно модернизиран, все още няма електрификация на железопътната мрежа и разстоянието между двата румънски града, което по пряка линия е около 90 км, с влак отнема три часа. Затова в момента не се оправдават надеждите по отношение на развитието на железопътния трафик по моста - като изключим пътническия влак, средноседмично минават по два влака, но те са епизодични, не са регулярни, по график, каза инж. Низамов.

През 2017 г. са извършени ремонти на появили се дефекти.

Това, което се очакваше - че покрай моста ще се развият ТИР паркинги, бензиностанции и хотели, засега не се случва.

Директорът на "Дунав мост Видин - Калафат" АД коментира и темата за евентуално намаляване на таксите за преминаване по моста с леки автомобили. Той отбеляза, че таксите се определят с междуправителствено споразумение, затова и я няма тази гъвкавост, както при определянето на таксите в други търговски дружества, стопанисващи подобни съоръжения в цяла Европа. Тоест, необходимо е споразумение между България и Румъния, което усложнява процеса, каза инж. Низамов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:11 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още