IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

До 2,5 г. се очаква да е готов скоростният път между София и сръбската граница

Реалното изпълнение ще стартира още тази година, каза регионалният министър

16:07 | 29.01.18 г. 9
<p>
	Министърът на транспорта Ивайло Московски (в средата) и министърът на регионалното развитие Николай Нанков (вдясно) се срещнаха с вицепремиера и министър на строителството, транспорта и инфраструктурата на Сърбия Зорана Михайлович (вляво). <em><span lang="bg-BG">Снимка: БТА</span></em></p>

Министърът на транспорта Ивайло Московски (в средата) и министърът на регионалното развитие Николай Нанков (вдясно) се срещнаха с вицепремиера и министър на строителството, транспорта и инфраструктурата на Сърбия Зорана Михайлович (вляво). Снимка: БТА

До две години и половина се очаква да бъде изграден скоростният път между София и сръбската граница. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков на пресконференция след среща с вицепремиера на Сърбия Зорана Михайлович.

Министърът на транспорта Ивайло Московски, министърът на регионалното развитие Николай Нанков и Зорана Михайлович, вицепремиер и министър на строителството, транспорта и инфраструктурата на Сърбия, са постигнали днес споразумение в областта на вътрешноводния, водния и на железопътния транспорт между двете държави, предава БТА.

Московски и Нанков подчертаха, че днешната среща е провокирана от приоритета на Българското председателство на Съвета на Европейския съюз, а именно свързаността и интеграцията на Западните Балкани.

Въпреки известното забавяне за изграждане на скоростния път между София и Белград - част от международния коридор 10, са предприети бързи действия. Реалното изпълнение ще стартира още тази година за изграждането на 32-километровия път”, каза Нанков. 

Нанков благодари на сръбския си колега за подкрепата, благодарение на която сме получили част от финансирането на проекта чрез инструмента за свързаност на Европа.

“Останалата част от проекта ще покрием със собствени средства и се надявам в рамките на следващите две и половина години да завършим българската страна от пътя София - Ниш - Белград”, каза регионалният министър.

Той посочи още, че с осигурения бюджет по Трансграничната програма за втория програмен период от около 35 млн. евро ще можем да организираме устойчиви трансгранични проекти, насочени към общините на двете държави и свързани с развитието на туризма, околната среда и младежки политики.

"Позицията на Сърбия е "за" членство в ЕС, за да може целият регион да функционира и Западните Балкани да бъдат свързани на всички нива", коментира вицепремиерът Зорана Михайлович. Тя припомни важността на свързващия път между двете държави, като подчерта, че през миналата година Сърбия е построила вече около 200 км от пътя Белград - Ниш.

Електрифиацията на жп линията Ниш - Димитровград има осигурено финансиране, каза още Михайлович. Тя подчерта, че реконструкцията, модернизацията и електрификацията на пътя Ниш - Димитровград, както и изграждането на околовръстния път за Ниш, е най-важният за сръбската страна проект и той ще струва 265 млн. евро.

Другият важен за западната ни съседка проект е газопроводът Ниш - Димитровград, който е договорен и финансиран от европейски фондове за около 60 млн. евро.

Двете страни ще работят и за облекчаване на граничните преходи и падане на митническите бариери, беше посочено още на срещата.

Ивайло Московски информира, че до 6 месеца ще падне роуминга между България и Сърбия и цените драстично ще намалеят. Извън темата транспорт се работи по всички видове свързаности между балканските държави като оптична връзка между България, Сърбия и Румъния.

Сърбия е взела 850 млн. евро кредит са изграждане на коридор 10 от европейските институции.

Сръбската страна има одобрено финансиране от ЕИБ за изграждане на жп трасето до българската граница. Този проект е обезпечен финансово от сръбска страна и вероятно леко ще изпреварят темповете, с които ние работим, каза Московски.

От българска страна пътят София - Драгоман е разделен на две части. Пътят София - Волуяк е в тръжна процедура, с осигурено финансиране. Изготвен е технически проект за Волуяк - Драгоман и в рамките на следващите три години ще имаме железопътна свързаност между двете държави, посочи Московски.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:08 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

5
rate up comment 4 rate down comment 3
thehappyroger
преди 6 години
Или ново КТБ, ако почнат мн да не слушат. Ама кой ще е виновен, няма как пак да е БСП, нали? Конюнктурата е друга.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 5
thehappyroger
преди 6 години
Нови 16 млрд заем, Бойче, *** са съгласни да ги връщат заедно с другите 16 след 2021-ва, където си санирате безплатно с тях на тройна цена...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 3
thehappyroger
преди 6 години
Надеждата умира последна :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 4
thehappyroger
преди 6 години
Повече от половината общини в момента са напълно разграбени, ама няма значение :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 6
lyusien
преди 6 години
Ако бе подписан договора за магистрала Тракия със португалците още 2008 г щеше да има магистрала от София до сръбската граница а не скоростен път И още тогава щеше да има напълно завършена магистрала от Сърбия до морето Ако беше подписан този договор щеше да има достатэчно пари да се завърши напълно автомагистрала Хемус и скоростен път Русе -В Търнова Русе -Шумен и магистрала Черно море Но тогава тъпите политици нададоха вои че това е измама корупционна сделка и какви ли не други глупости В резултат на това все още нямаме напълно завършена магистрала и пътищата са в лошо състояние Но имаме богати политици като Доган Станишев и други разни подобни мижитурки
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още