IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нели Недялкова: Финансираме проекти при прозрачни и фиксирани условия

Стандартът на живот на българите расте и те търсят по-висок клас продукти, твърди зам.-изпълнителният директор на БНП Париба Лични Финанси, България

08:40 | 13.02.18 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Нели Недялкова, заместник изпълнителен директор на БНП Париба Лични финанси, България.&nbsp;<em>Снимка: БНП Париба Лични финанси</em></p>

Нели Недялкова, заместник изпълнителен директор на БНП Париба Лични финанси, България. Снимка: БНП Париба Лични финанси

Нели Недялкова е заместник изпълнителен директор на БНП Париба Лични Финанси. Ресорът ѝ е „Бизнес и операции”. Предишната ѝ позиция в компанията е търговски директор. Недялкова има над десетгодишен опит в БНП Париба Лични Финанси на различни позиции, свързани с управлението на продажбите. Професионалният ѝ път включва и години управленски и търговски опит, придобит в секторите на личните финанси, телекомуникациите и туризма.

За модела на финансиране, за създаването на  виртуален магазин за кредити, за ръста на бизнеса на БНП Париба Лични Финанси, България, Investor.bg разговаря със заместник изпълнителния  директор на компанията Нели Недялкова.

– Г-жо Недялкова, как ще се разшири продуктовата база след преструктурирането на БНП Париба Лични финанси от небанкова институция в банкова?

– Това е административна стъпка, която ни позволява да развием компанията като банка, да разширим настоящите услуги и да предложим по-удобни и иновативни финансови продукти в бъдеще. Тъй като проектите за развитието на бизнеса ни все още не са навлезли във финалната си фаза, в краткосрочен план не предвиждаме каквито и да е промени в начина ни на работа с клиентите и партньорите. Когато сме готови да стартираме новите си проекти, екипът ни ще даде знак, но засега изцяло запазваме действащия бизнес модел на компанията.

– С какво условията на кредитите, предлагани в БНП Париба Лични финанси, ще са по атрактивни в сравнение с тези на конкурентите ви?

– В основата на бизнес модела на БНП Париба Лични Финанси е да финансира колкото е възможно повече проекти на клиентите при прозрачни и фиксирани условия и при минимум бюрокрация. Ние ще продължим да следваме този модел, който се оценява високо. Доказателство за това е фактът, че през последните, повече от 16 години сме финансирали проектите на над 1,5 милиона българи като повече от 750 000 от тях са ползвали продуктите ни повече от веднъж.

При определянето на условията по кредита на всеки клиент ще продължим да прилагаме изключително ефективната си система за управление на риска и така ще можем да предоставим на всеки клиент индивидуална оферта, съобразена с неговите възможности, продукта за който кандидатства и размера и периода на изплащане на заема. Затова и БНП Париба Лични Финанси разработи и ползва система за автоматични становища. С нея 94% от клиентите получават отговор на молбите си за финансиране на покупката на стоки на изплащане в рамките на една минута, а останалите – до 15 минути. Компанията дава отговор на молбите за потребителски кредити до един час, а парите се превеждат по сметка на клиента до 24 часа.

– Наблюдавате ли интерес на потребителите към предложените от БНП Париба Лични финанси нови банкови продукти?

– Тъй като все още не сме предложили нови банкови продукти, не бихме могли да коментираме интереса на клиентите. Все пак, очакваме, че хората ще продължат да ни се доверяват и бизнесът на компанията ще продължи да расте, като прогнозата ни за 2018 г. е за ръст от 15% до 20% на новоотпуснатите кредити от БНП Париба Лични Финанси.

Тази цифра е много амбициозна предвид повишената активност на участниците в пазара и в условията на прогнозиран умерен ръст на българската икономика.

Основни двигатели на ръста ще бъдат развитие на продукта кредитна карта и прилагане на добрите практики за стимулиране на използването му. Влияние ще окаже и по-широкото проникване на потребителския кредит в онлайн магазините на нашите търговски партньори. За нас фокус ще бъде и модернизирането и ускоряването на онлайн потребителското изживяване при кандидатстване за заем.

– Мислите ли да разширите дейността на БНП Париба Лични Финанси в други финансови ниши?

– Работим по много проекти, но в момента все още е рано да ги обявим. Към момента приоритет за нас е развитието на кредитната ни карта, подобряването на процесите и услугите и предлагането на още по-добри условия за клиентите.

–Проучване на покупките на клиентите на БНП Париба Лични Финанси показа, че българите са склонни да вземат заем, но да си купят скъпи смартфони. Знак за какво е това?

– Нашите данни показват, че българите ползват потребителските ни кредити, за да повишат стандарта си на живот и покупката на премиум клас смартфони е само част от тази тенденция. Желанието и най-вече възможността за покупка на изплащане на по-скъпи стоки показва, че хората могат да си позволят по-големи кредити за стоки, с които да повишат стандарта си на живот. А това е добър знак за потреблението у нас.

Търсенето на премиум клас устройства показва, че българите са в крак с развитието на технологиите, че желаят да се възползват от последните иновации. Хората искат да имат смартфони, с които не само да общуват, но и да могат да ги използват за работа, за забавление и дори за управление на парите си, както и да кандидатстват за кредити.

Ще ви дам един пример. Над 70% от посещенията в нашия „виртуален магазин за кредити“ са през мобилни устройства, а около половината от молбите, които получаваме за потребителски кредит, са подадени именно през телефони.

– Разширява ли се асортиментът на стоки, които се търсят на изплащане?

– Броят на стоките, които могат да бъдат купени на изплащане расте непрекъснато, като хората могат да купят над 500 продукта на кредит. Това означава, че на практика могат да се сдобият с всяка желана стока на равни месечни вноски, което е добре за семейния им бюджет. Да, най-търсените стоки са тези, които са в класацията ни „Топ 10 на изплащане“, но хората могат по същия бърз и удобен начин да си купят дрон или аксесоари за домашния любимец, например. Като един от лидерите на пазара на потребителско кредитиране ние непрекъснато работим за това да предоставим на хората нови възможности, затова непрекъснато разширяваме мрежата си от търговски партньори. Към момента кредитът ни за покупка на стоки на изплащане е достъпен в над три хиляди обекта.

– Досега БНП Париба Лични Финанси издаваше кредитна карта Mastercard PayPass само на предварително одобрени клиенти, но сега може да бъде издадена веднага с покупката на стока на изплащане с потребителски кредит от компанията. Не се ли притеснявате, че може да се повиши задлъжнялостта на клиентите ви?

– От стъпването си в България, ние се стремим да предоставяме на хората удобни финансови решения. Възможността клиентът да поиска кредитна карта при покупка на стоки на изплащане е стъпка в тази посока. Ето защо за първи път компанията предлага на своите клиенти възможността да получат кредитна карта Mastercard от БНП Париба Лични Финанси, която е част от една от най-големите финансови групи в еврозоната – BNP Paribas. Така не само правим инструмента кредитна карта по-достъпен за хората, но и им помагаме по-добре да управляват разходите си и да изградят добра кредитна история.

Що се отнася до повишаването на задлъжнялостта, нямаме подобни притеснения, тъй като в ДНК-то на нашата компания е заложено да бъде отговорен кредитор. Това означава да отпускаме кредити при условия, които няма да се отразят на начина на живот на клиентите. Ето защо ние можем да откажем отпускането на заем, ако видим, че клиентът ще срещне затруднения при изплащането му.

– Как ще коментирате увеличението на цените на стоките – от проучването ви става ясно, че модели телевизори и спални със сходни характеристики са по-скъпи през 2017 г. в сравнение с 2016 г.?

– Наистина забелязваме ръст на цените при модели със сходни характеристики, който се дължи основно на естествената инфлация, която съпътства ръста на икономиката. Въпреки ръста на цените, средният период за покупка на стоки на изплащане остава непроменен – около 12 месеца, което показва, че българите могат да си позволят и плащането на по-високи месечни вноски.

– Увеличението на средната стойност на молбите за финансиране на покупката на стоки на изплащане с 10% до 770 лева само на поскъпването ли се дължи?

– Ръстът на средния размер на молбите показва, че от една страна хората могат да си позволят покупката на по-скъпи стоки. От друга това е знак, че стандартът на живот на българите расте и те търсят по-висок клас продукти. Добър пример за това са смартфоните и пералните, които са с много по-добри характеристики в сравнение с най-търсените модели преди.

– Можете ли да дадете прогноза как ще се развие потребителското кредитиране през тази година? Очаквате ли промяна в интересите на клиентите към стоки от бита?

– Очаквам, че пазарът на потребителско кредитиране ще продължи да расте. БВП продължава да расте, безработицата намалява и непрекъснато се откриват нови работни места. Всичко това води до по-голямо спокойствие у хората, че ще имат сигурни и стабилни доходи. А когато човек е спокоен за личните си финанси, той е склонен да потребява повече и да кандидатства за по-големи потребителски кредити, с които да повиши стандарта си на живот.

Очакваме и ръст на онлайн кредитирането. Развитието на иновативни канали за кандидатстване и отпускане на кредит е стратегическа посока за развитие на БНП Париба Лични Финанси и ние инвестираме много в разработването на удобни дигитални решения.

Например, наскоро изцяло обновихме „виртуалния си магазин за кредити“ и предложихме изцяло ново клиентско изживяване при кандидатстването онлайн за потребителски кредит.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:42 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 4 rate down comment 0
Кристофф Деруу
преди 6 години
ГПР - то в Румъния пак ли 50 % , или е в пъти по - малко - питам , че то нали Управлението е позиционирано там ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 0
DarkStar
преди 6 години
а какъв е процента на хората, които са изпаднали в просрочие и сте ги дали на ЧСИ? Какъв е процента на вашите клиенти, които са от малцинствен произход, без трудови договори?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 0
bgMan
преди 6 години
Не, благодаря!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 0
redcretin
преди 6 години
Така е, ама явно си плащат в ТИквестора :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 1
abdul
преди 6 години
И сигурно с отрицателни лихви по кредита?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 1
mitkomik
преди 6 години
Ама и на тия измамници ли трибуна даваме??? Лихвите са им доста забавни:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още