Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Работи ли идеята за безплатен градски транспорт?

Повечето подобни проекти водят до сериозен ръст на пътниците и спад на градския трафик, но не са рентабилни

   1| 2    
1
 
7
 
11
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Транспорта в градове като София е част от кръвоносната система на града и е редно да е безплатен (чрез повишаване на данъци ако трябва). Другото е все едно да въведат билети за улиците/тротоарите в града или за градинките. Градския транспорт се ползва от всички - индиректно и от хората със собствени коли, облекчавайки трафика за тях.
4
 
9
 
10
khao до: Императорът
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
така де, обаче не всички го ползваме по цял ден, на мен лично ми трябва предимно за ходене на работа до офиса... нямам директен транспорт, трябва да сменям, плюс връщането е 6.40., което са 3 литра бензин. :) сметката е проста, по евтино е с колата за разстояния до 25 км, което си е целия град :):) ... над това разстояние пак ще е предпочета щото вече там раазликата във времето ще е огромна.... аз го казах защото ми направи впечатление как олекна трафика по рейсовете след увеличението на билета
2
 
15
 
9
преди 3 месеца
Нищо не е безплатно - пак тия дето плащат данъци, ще плащат и това. Те и сега определени категории лица се возят безплатно или срещу смешна цена - Хъхрю без пари, баба Пена - пенсионерката срещу 5-6 кинта цял месец - и баламите покриват разходите с билети по 1.60 кинта !!! Да не говорим и че всевъзможни държавни хрантутници - тоже безплатно.

Кхаов - който: както. Дигнаха билетчнцето, но пък намалиха годишната карта от 500 на 365 кинта - и аз си зареждам такава. Днес - ного задачи насам натам и съм джиткал ШЕСТНАДЕСЕТ ПЪТИ с градският транспорт - основно с метрото по разни направления. Едно возене значи ми излиза 6 стинки. Фъндъкова ако разбере това, ще я смъдне чеpното сърчице.
7
 
2
 
8
преди 3 месеца
Реално идеята за безплатен градски транспорт може да се осъществи само при условие, че общината може да осигури тази услуга на всички потребители.
Ако общината не може да осигури тази услуга на всички потребители, както да се обсъжда и осъществява тази идея, то тя не може да се приложи успешно.
Първият въпрос, на който следва да има верен отговор е: "Възможно ли е общината да осигури услугата обществен транспорт на всички потребители?".
3
 
11
 
7
преди 3 месеца
"Безплатният" градски транспорт изобщо не е безплатен, той е субсидиран с парите на данъкоплатците. Въпросът е дали от него има значителен екологичен ефект, който би оправдал разходите, или ефектът е минимален (или почти нулев), което значи, че парите трябва да се използват за нещо по-смислено. Аз поне досега не съм попадал на статистика или дори само на прогнозен разчет потвърждаващ ползата от тази инициатива с някакви конкретни цифри.

1
 
11
 
6
khao до: Razio
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
иначе имаш мислене като политик от герб/бсп/патреот ... бъркаш, вадиш пръста нагоре и идваш с необмислено решение :):) на никой не му пука дали ще работи и дали ще постигнем някакъв резултат, важно е че звучи хубаво :):)
1
 
12
 
5
khao до: Razio
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
разбира се че не е, сега обясни как ще го контролираш това ? :):) ... кой закон позволява на контролата да ми иска лична карта ? :):) ... другото също ми е интересно как ще го контролираш и как ще им броиш дните... ами служебните коли на фирми дето оперират по цялата държава и са регистрирани в главния офис?
1
 
18
 
4
red6 до: Razio
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Ами остана само да предложиш да върнат жителството и да изкопаем бай ти Тоша...
1
 
15
 
3
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
В София ако направят тоя експеримент, то той ще се провали. Понеже на българина тип бай Ганя селската му чест нашепва, че ще е по-малко човек ако се вози с обществен транспорт. Вместо с колата му. Скъпото му. Което, по ирония на съдбата е средностатистически 20 годишен самоходен барутник.
13
 
10
 
2
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
А не е ли по-разумно градския транспорт да е безплатен за всички, които са си регистрирали адреса по лична карта в София. Така общината ще печели от данъци и ще си позволи възможността за безплатен транспорт за тези хора. Също така трябва да се въведе ограничение на престоя в града на автомобили с чужда регистрация. В противен случай много хора, чиято кола е регистрирана в друг град си плащат данъците за нея там, а я карат тук и замърсяват въздуха тук