IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Може ли България да се превърне в гробище за дизеловите автомобили на Европа?

Трябва да бъдат взети мерки, защото нещата могат да излязат извън контрол, смята експерт

15:53 | 06.04.18 г. 6
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Напълно реална е възможността България да се превърне в гробница за старите дизелови автомобили на Европа, смята Явор Иванов, управител на CarStory. Пред Bloomberg TV Bulgaria той коментира, че това нещо може да се превърне в проблем.

„В близко бъдеще нещата може да излязат извън контрол“, обясни още Иванов.

Пазарът на употребявани автомобили в страната е огромен, а разликата между продаваните употребявани автомобили на възраст над 10 години и новите, е много голяма, сподели още експертът.

„Автомобилните тържища – тези в Горубляне, Дупница, продават масово коли със скрити дефекти, рискови автомобили, включително и такива, които са претърпели сериозни произшествия“, заяви той на база на проучване сред официални сервизи и клиентски анкети.

Управителят на CarStory обаче допълни, че в случая не става дума за автокъщи с легитимен бизнес и на светло.

Фактът, че данъците за автомобили на възраст над 10 години са по-ниски от данъците за нов автомобил, е една от причините за замърсяването на въздуха. Това е проблем, който трябва да бъдат адресирани от властите и правителството да вземе решения, препоръча експертът.

Какво коментира още Явор Иванов можете да видите на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:55 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 8 rate down comment 4
supertrader
преди 6 години
Няма проблем с отделяните азотни окиси от старите дизели, проблема е с новите на които гориво- въздух съотношението е обеднено с цел икономия уж и от ауспуха излиза миризма на електрожен. Калкото по нови , толкова по лошо а тези екостандарти са измама. Адблу - карбамида маха само половината от азотните окиси, страшно неефективна и безсмислена технология както и катализаторите които студени излъчват фосфорни окиси в опасни концентрации и са канцерогенни. Докога ще им търпим измамите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 10 rate down comment 3
supertrader
преди 6 години
Ами новите автомобили ще се продават по добре ако са по качественни, с по дълъг живот и с по ниски експлоатационни разходи. Направиха ги еднодневки които се разпадат на слънчева светлина, дори стъклата на светлините матират за няколко години и светлините отслабват и не вършат работа и после защо не искате да ги купувате. Всичко ново блести като е ново и съхранено при стайна температура, на пътя се КЪСА като вестник, като старее падат части, хвърчат след 7-та година, като се разбие лагер на окачване тип макферсън и се скъса опашката на полуоската колелата излитат, дрънчи като празен варел и вози като щайга. Тези нови автомобили трябва да се забранят и да се класифицират като еднодненвки и да се следи да бъдат изваждани от движение на 7 годишна възраст.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 18 rate down comment 0
bgMan
преди 6 години
Че тя кога България не е била гробище за старите европейски трошки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 19 rate down comment 2
majnata
преди 6 години
Проблемът е как да се продават новите автомобили , Импе ... там ги стяга шапката...всичко друго е мижи да те лажем .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 15 rate down comment 0
ceneto
преди 6 години
че тя вече е
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още