Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tesla спира временно производството на Model 3

Компанията счита подобно спиране за нормално, анализатори твърдят друго...

   1| 2| 3| 4    
1
 
4
 
38
Sokratus до: KPetkov
преди 1 ден
Няма профилна снимка
Разшири си светогледа и ще се изнедаш, че новите мощности в електропроизводство ще бъдат ВЕИ! И още по-интересното е, че автомобилите на ток ще помогнат на ВЕИ. Технологията се нарича Vehicle to Grid! И да използваме малко математика за да се убедиш:
Една електричекса кола ще има около 60кВтч батерии в себе си това стога за около 300км. Т.е. Колата ще може да измине за една година около 109500км. Колко километра минава средно една кола на година? Да предположим 40000км или това са по над 100км на ден. Или в годишен план остават неизминати около 70000км което прави около 14МВтч (по 20кВтч на 100км), които могат да се съхраняват в тази кола и ползват ежедневно, ако е закачена към електро мрежата! А сега го умножи по 1.5 млн коли за България = 1500000х14МВтч=21ТВтч годишно, а потреблението извън колите е 39ТВтч! Или само от тези коли имаме 54% резерв в който може да съхранява през деня и да се изпозлва през вечерта. АЕЦ Козлодуй произвежда около 15ТВтч или 38,5%, Водните ни централи правят около 4ГВтч или 10%. Или 54+38.5+10 = 102.5% Обезпеченост без нужда от ТЕЦ!!!
Разбира се, ще ни трябват 8ТВтч още за колите. Така, че да му стискаме палци, защото ще ни избави от мръсният въздух и ще спрем да внасяме горива за почти 10млрд.лв, което означава, че ще ги харчим за по-полезни неща! ;)
0
 
1
 
37
khao до: KPetkov
преди 2 дни
Няма профилна снимка
особенно ти как е ползваш математиката ... не е истина, все ги нагаждаш нещата според болната ти логика :):) примерата с дизеловите субсидии е точния пример за болните сметки дето правиш ...
6
 
0
 
36
KPetkov до: Sokratus
преди 2 дни
Няма профилна снимка
Почвам да се убеждавам, че ако успее, ще превърне земята в бунище. Само за България казаха, че ако подменим на 100% парка с електрически автомобили ще ни трябват около 6 гигавата допълнително за зареждане на автомобилите. При положение, че в България 80-85% идват от въглища и АЕЦ представи си 6 гигавата отгоре на текущото потребление какво означава. В този момент потреблението е 4 гигагвата, от тях 70% процента са покрити от ТЕЦ и АЕЦ. Представи си увеличение с 6 гигавата. Не съм убеден, че искам да му стискам палици на Мъск. В математиката е истината, но всеки си я ползва по собствен начин. Само един пример ще ти дам. В Англия в началото на този век едни "умни" политици на базата на едни математически модели решават, че дизелът замърсява по-малко от бензина и почват да субсидират чрез намаляване на данъци покупката на дизели. За останалата част може да се досетиш сам :)
2
 
8
 
35
преди 2 дни
Няма профилна снимка
Мисля, че човек трябва да си гледа интереса и да не гледа в паничката на съседа! Да си зададем следният въпрос: Ако Мъск успее да увеличи производстово на Модел 3 над 5000 на седмица, дали ние ще спечелим?
Отговора е твърде прост: Ще спечелим! Как ще спечелим! Много производители на коли ще почнат да правят електрически модели. Ще станат масови от което следва, че цената ще пада. Отделно от това ще почне да пада и цената на петрола или най-малкото никога да нея виждаме на цени от $100 за барел! Или ше стане така, че 100км ще ги минаваме с по-малко пари от сега! Така, че да поддържаме с думи Мъск и да му стискаме палци да успее!!!
;)
3
 
5
 
34
khao до: honaniga
преди 2 дни
Няма профилна снимка
само да добавя, че това пак е от опорките дето ел мобила бил измислен преди 100 години ... това е все едно да кажеш че Жул Верн е измислил подводницата, а Леонардо - танка ! :)
едно време някой направил няколко ел мобила, които нямат нищо общо с днешния ... все едно сегашната Г класа да е сравняваш с на Ото Бенц разработките ...

2
 
6
 
33
khao до: vzhekoff
преди 2 дни
Няма профилна снимка
пишеш абсолютни глyпости ... спрял зада не плаща заплати ! опорката че лития е скъп е къде, къде по силна !
После искате да водим смислен спор, е как да стане ?
1
 
2
 
32
khao до: michaelis12
преди 2 дни
Няма профилна снимка
стигни поне до 8ми и ще разбереш че ми задаваш не много умен въпрос ! :)
0
 
1
 
31
honaniga до: honaniga
преди 2 дни
Няма профилна снимка
За звездичките.
Нещо което не става се изхвърля в кофата за бо*клук.
2
 
9
 
30
преди 2 дни
Няма профилна снимка
Евала на Мъск, че се е захванал с нещо напълно революционно буквално от нулата. Да колата е измислена. нормално е да има проблеми с производството. Дайте да направим сравнение с производственият цикъл на големите автомобилни компании, които са го градили и анализирали в продължение на над 100 години.Тойотите в началото са били пълен ***, а после. Аз съм заложил на бъдещето. Уважавам играчите на ръба заради смелостта да поемат риска.
7
 
5
 
29
преди 3 дни
Няма профилна снимка
Номерцата на Мъск са ясни. Той не може да вдигне производството освен заради проблеми в собствената си фабрика, а и заради проблеми с доставките. Последната седмица на март и април вдигнаха със сетни сили производството, но после пак опряха тавана и той реши, че е по-добре да спре за седмица, за да не трупа загуби от заплати. Наскоро в един блог писаха, как Панасоник е пратил всичко налично каквото е имал на склад като абтерии. Ако това е вярно, то следва, че максимум 2500 бр. ще ги достигне към края на тримесечието. Пак казвам - това ако е вярна хипотезата. Тук обаче има и друго - хем се пише за свръхнатовареността на работниците и за многобройните злополуки, хем те сега ще седят седмица без работа. Това говори за лошо планиране във времето. Ще успее да измести неизбежното вероятно с 2-3 седмици, но кешът си гори, има постоянни разходи, лихви текат и т.н. Интересно е и дали предплатилите са почнали да се отказват. Апропо, 30'000 зелени в щатите за базов модел хич не са народна кола.... Личната ми прогноза за април е около 7000 бр., което прави средно по 1750 коли на седмица.