IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Вл. Владимиров: Ако няма държавна намеса в БДЖ, железницата ще спре

Дължимият остатък към кредиторите по облигационния заем трябва да бъде платен, смята изпълнителният директор на дружеството

11:29 | 01.06.18 г. 4
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Ако няма държавна намеса в БДЖ, а смятам, че това трябва да бъде направено, железницата трябва да спре. За това предупреди изпълнителният директор на държавните железници Владимир Владимиров пред bTV .

Вчера стана ясно, че част от сметките на дружеството са запорирани, но от там не смятат да разпродават активи.

По-късно транспортният министър обяви, че ако се вземе помощ за БДЖ от бюджета, то тя ще бъде заем.

„От сметките има изтеглени 20 млн. лв. Съдът е определил да бъдат взети 40 млн. лв., като на този етап са изтеглени половината”, поясни Владимиров.

По думите му за момента положението в железниците в краткосрочен план е спокойно, защото заплатите на служителите са изплатени преди сметките да бъдат запорирани.

„Следващият месец обаче ще бъде много голям проблемът – няма да е само заради заплатите, няма да можем и на доставчиците да плащаме", коментира Владимиров. "Държавата трябва да се намеси с една сума. Миналата година в края тя се намеси, тази година остатъкът трябва да бъде платен”.

Investor.bg припомня, че сметките на БДЖ са запорирани след като двама от кредиторите по втория облигационен заем на железниците са подали иск в Софийски градски съд за 40 млн. лв. срещу „БДЖ - Пътнически превози”.

С решение на съда искът е одобрен частично в размер на 20 млн. лв. в полза на облигационерите и са запорирани сметки на дружеството.

Вторият облигационен заем от 240 млн. лв. БДЖ взе през 2007 г. за рефинансиране на стари задължения и за ремонти на товарни вагони.

Според сегашното ръководство на холдинга този заем „реално не е бил наложителен“. До момента остатъкът на задълженията по заема е в размер на 103 млн. лева.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:11 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 1 rate down comment 0
Анонимен
преди 5 години
Добави и високоскоростните холандски желецници в смукането на данъкоплатците :) И ние сме се запътили към тези социалистически държави. Тридесет години се опитваме да избягаме, а все Цоциализмът ни влече (от цоцането трудно ще избягаме).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 0
studioaa
преди 5 години
БДЖ не е толкова затънала компания в сравнение с френските и немските железници. Дълговете на БДЖ в рамките на 200 млн. евро оставени от времето на драгалевския @йдук, доктор по политикономия на марксизма. За сравнене дълговете на френските железници са поне 50 млрд. евро, а на немските поне 60 млрд. евро и те смучат пари на данъплатеца в колосални размери невиждани в историята. Ако изключим дълга, който костов остави на БДЖ от 1 млрд. нови лева БДЖ даже е на плюс... Някой явно иска да го прилапа за 1 евро по стара българска традиция...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
khao
преди 5 години
оптимист си :):) ти колко реформи видя от тиквата за последните 10 години власт ? Предишните поне правиха някви, макар и куци, а тоя абсолютно никви, само усвоява !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 0
Shadow1
преди 5 години
Ако по навреме се правеха реформи може би нямаше да сте все на ръба на оцеляването. Вместо футболен отбори може би трябваше да започнете да заменяте кондуктори и касиерки с ПОС терминали и проверка при качване на влака а не в него ??? Някакви такива неща да са ви минавали през ума, че не живеете в 20 век вече например...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още