IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германия може да забрани напълно рекламата на цигари

С изключение на федералната република рекламата на цигари е напълно забранена във всички държави членки на ЕС

15:19 | 02.07.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Новият продукт на&nbsp;Philip Morris - Iqos. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Новият продукт на Philip Morris - Iqos. Снимка: Ройтерс

Свободата за рекламиране на цигари в Германия отново влиза в дневния ред на правителството в Берлин. Федералният комисар по борбата със зависимостите Марлене Мортлер се застъпва за пълна забрана. „Гледам много критично на рекламата на цигари, която включва и тази на електронните цигари, както и рекламата на Iqos и други продукти. Трябва веднъж за винаги да сложим тази реклама ad acta", казва тя в разговор с WELT AM SONNTAG.

Така например тютюневият гигант Philip Morris, който стои зад марката Iqos, харчи милиони евро за тази продуктова реклама. 

Билбордовете не карат възрастните да осъзнават конституционното си право на самонараняване, а по-скоро карат младите хора да започнат да пушат, казва Мортлер. Ето защо тя предупреждава за възможността за пропушване заради новите устройства: „За непушачите електронните цигари не са опция".

С изключение на Германия рекламата на цигари е забранена във всички държави членки на Европейския съюз (ЕС). Разбира се, рекламата на тютюн във вестници и списания и в интернет е забранена и в Германия - от 2007 г. насам. От 1975 г. това важи и за радио и телевизионната реклама. Но рекламата на цигари остава разрешена за билбордовете и за киното при прожекции, започващи след 18 часа.

Различни артикули, като пепелници, запалки или кибрит може да бъдат покрити с рекламни послания на тютюневи изделия.

Недоволството от това расте и сред другите политически партии. „Цветните електронни цигари и разнообразните аромати са особено съблазнителни за децата и младите хора", казва Урсула Шулте, член на SPD в Бундестага, пред WELT AM SONNTAG.

Проучване на маркетингови експерти показа, че рекламата на тези цигари като модерен начин на живот привлича точно по-младите. Заради здравните рискове от тютюнопушенето "трябва да помислим внимателно кога и къде да рекламираме електронните цигари", казва Шулте.

Новата електронна цигара също така не е обложена с данък върху тютюна, поради което продажбите нарастват с 50% годишно. За сравнение - девет от 28-те страни от ЕС вече имат данък върху електронни цигари. Мортлер призовава и Германия да въведе своя собствена данъчна категория. „Трябва много внимателно да се проучи дали има смисъл да се изчака, докато Европейската комисия най-накрая представи предложение за реформа на Директивата за контрол над тютюна", казва Мортлер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:45 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още