IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Автомобилните производители с нови трикове за манипулиране на емисионните тестове

От 2020 г. в ЕС влизат новите правила за нивата на вредните емисии, но индустрията вече е намерила начин да ги заобиколи

11:08 | 26.07.18 г. 4
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Експерти от Европейската комисия са намерили доказателства, че производителите на автомобили използват „трикове“, за да намалят влиянието на емисионните правила, които ще влязат в сила от 2020 г., манипулирайки тестовете, за да изглеждат сегашните нива по-високи, отколкото всъщност са, съобщава EurActiv.

Обратно на скандала Дизелгейт от 2016 г., при който стана ясно, че Volkswagen използва устройства, за да манипулират и намалят резултатите от лабораторните емисионни тестове, нови доказателства на Съвместния изследователски център на Комисията показват, че производителите сега правят обратното.

Законодателството, което ще ограничи емисиите въглероден диоксид, ще влезе в сила през 2020 г. ЕК предложи целта да е намаляване с 15% за 2025 г. и с 30% за 2030 г., но Европейският парламент и страните членки още не са договорили финалните цифри.

Датата на започване 2020-2021 г. обаче се оказва доста по-важна, тъй като данни на Центъра предполагат, че някои производители изкуствено завишават резултатите си по Световно хармонизираната изпитателна процедура за леки автомобили (WLTP) – нов протокол, който ще бъде в основата за тестовете на емисии.

„Не харесваме трикове“, коментира еврокомисарят по климата Мигел Ариас Канете за Financial Times и добавя: „Виждаме неща, които не харесваме. Ние ще свършим цялата необходима работа, за да бъдат началните точки реални".

Тестовете на Центъра са показали, че производителите, които не са назовани по имена, са изключили функцията старт-стоп на тестовите модели, инсталирали са изтощени акумулатори, за да се увеличи потреблението на гориво, и са променили моделите за смяна на скоростите, за да се увеличат емисиите.

В сравнение с независимите тестове Центърът открива, че емисиите са били средно с 4,5% по-високи, а в някои случаи – с дори 13%.

„След Дизелгейт производителите на автомобили обещаха да се променят и че новите тестове са решението. Сега е ясно, че използват тези нови тестове, за да подкопаят вече слабите въглеродни стандарти“, заяви изпълнителният директор на групата за опазване на околната среда Transport & Environment Уилям Тодс.

„Те искат да изпълнят тези минимални усилия, за да могат да продължат да продават дизелови автомобили и да отложат преминаването към електрически автомобили. Това тъжно ни напомня, че автомобилната индустрия иска да остане в миналото и не може да ѝ се има доверие“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:39 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

4
rate up comment 2 rate down comment 0
безимeн
преди 5 години
Разбира се - параметрите на акумулаторите за електромобилите - се премълчават! Най-елементарният въпрос: какво е количеството на активната масана клетките в акумулатор за ел.мобил и активната маса - на сега разпространеният конвенционален /дизел или бензинов/? Във връзка с горното - как би влияло неколкократно по-голямото количество на активната маса на ел.мобила върху здравето на пътуващите в ел.мобила?Това е съществен въпрос, който остава в сянка!Може би още по-сериозен е въпросът с добиването /производството/ на тая активна маса. Токсични производства! След производството следва пренасяне на същата маса в предприятията за преработка, а след производството - следва и пренасяне до разпространителите - търговски дружества по света.Какво да мислим? Ако сме концентрирали токсично производство в стотици точки на света - то това ще са /вероятно/ - развити страни, или - евентуално "страни от третия свят"? Да, де - на тях екологичните норми не са им табу... Добив..., производство..., разпространение...Токсичност - срещу друга токсичност!Разбира се, че журналистите /некомпетентници/ ще наложат произволно мнение. То ще бъде опровергавано в следващите десетилетия, когато те /журналистите/ ще са получили вече своите хонорари за налагането на дадено производство...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 1
Lucifer
преди 5 години
Кола с толкова тежки и скъпи батерий е по-зле от магаре дето може да си тегли каручката със сено...от всякъде е еко...това е бъдещето....търсете камшици...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 6 rate down comment 2
Спящият бик
преди 5 години
"Законодателството, което ще ограничи емисиите въглероден диоксид..."Те искат да изпълнят тези минимални усилия, за да могат да продължат да продават дизелови автомобили и да отложат преминаването към електрически автомобили..."Аз пък мисля, че някой се опитва да ни лъже и задължи да ползваме електрически автомобили, защото е безспорно, че дизеловите автомобили отделят по-малко въглероден диоксид!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 0
red6
преди 5 години
Каква изненада...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още