IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Срутилият се мост в Италия срути и акциите на оператора му

Отнемането на концесията може да навреди на инвеститорите, предупреди компанията майка Atlantia

12:55 | 16.08.18 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Драматични времена преживяват инвеститорите в компанията майка на оператора на срутилия се в Генуа мост. Книжата на Atlantia SpA загубиха почти една четвърт от стойността си, след като правителството стартира процес по отнемане на лиценза ѝ. Акциите изгубиха тази сутрин над 24 процента от стойността си и към 12 часа българско време бяха на цена 17,87 евро, предава Bloomberg. В сряда пазарите в Италия бяха затворени заради празник.

Италианската компания предупреди, че начинът, по който правителството обяви, че ще отнеме концесията за магистралата от подразделението ѝ, което е оператор на срутилия се в Генуа мост, може да навреди на инвеститорите в групата.

Късно в сряда италианският премиер Джузепе Конте заяви след спешно правителствено заседание, че кабинетът няма да чака резултата от разследването на трагедията, отнела живота на 38 души тази седмица, и ще отнеме тол концесията на Autostrade per l'Italia. Това е подразделението на Atlantia, което е оператор на магистралата, част от която е срутилият се виадукт. 

Atlantia подчертава, че Autostrade има право на компенсация, ако концесията бъде отнета или прекратена преждевременно. Обаче "формата на това съобщение може да има последици за акционерите и притежателите на облигации на Atlantia“. 

Бедствието провокира политическо сочене с пръсти и размяна на обвинения, стимулирайки популисткото правителство да отмени доходоносната концесия за пътните такси. Това вкара Atlantia и нейния най-голям акционер, италианското могъщо семейство Бенетон, в битка за спасяване на инвестициите си и защита на богатството си сред нарастващия гняв заради трагедията, която уби най-малко 39 души. sa sa

В четвъртък вицепремиерът и министър на икономическото развитие, труда и социалната политика Луиджи Ди Майо заяви, че държавата ще трябва да поеме магистралите в страната, ако компаниите, които държат концесии, не могат да си вършат работата както трябва.

Пред италианско радио Ди Майо заяви още, че концесионерите трябва да инвестират повече в сигурността, а не да се притесняват за дивидентите. 

Ужасяващото събитие се случи по време на летния туристически сезон в Италия. Повечето компании, включително Atlantia, не работят по време на тази седмицата, в която има важен празник. Падането на моста и причинените загуби на животи шокираха италианците и породиха въпроси за безопасността на стотици стари мостове и тунели. Atlantia Atlantia

Джовани Кастеллучи, главният изпълнителен директор на Atlantia и Autostrade, се превърна във фокус на гнева заради трагедията, след като политиците призоваха за отстраняването му. Autostrade ще проведе извънредна среща на борда си в началото на следващата седмица, за да оцени въздействието на трагедията върху бизнеса си и за да отговори на искането на правителството, твърдят запознати с въпроса източници пред Bloomberg News. Изпълнителният директор има подкрепата на семейство Бенетон и няма план за подаване на оставка, каза един от запознатите.

Edidizione Srl, холдинговото дружество на семейството, заяви, че ще направи „всичко, което е в неговата власт, за да открие истината и отговорните" за бедствието в Генуа, като същевременно изказва съболезнования на семействата на жертвите.

Edizione заяви, че Autostrade е инвестирала над 10 млрд. евро през последните 10 години, за да разшири и модернизира италианската мрежа от магистрали.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:19 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 1
neverland
преди 5 години
Е добър ден. Първите плъхове още като са чули за инцидента са продали все що имат, че знаят че ще реализират репутационен риск, който ще ги срине. А като им отнемат лиценза(за да се успокои обществето) вече няма да е само репутарионен ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още