IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Социалните гиганти с тайна среща заради изборите в САЩ

На организирано от Facebook събитие ще се дискутират взетите до този момент мерки срещу кампаниите за дезинформация

16:42 | 24.08.18 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Фактът, че политическото влияние с помощта на социалните мрежи може да се превърне и в икономически проблем за компаниите, е известен на Facebook, Twitter и Сие най-късно от скандала, свързан с Cambridge Analytica и последвалия срив на акциите на компанията на Марк Зукърбърг.

Оттогава компаниите редовно публично съобщават, че са проследили или свалили сайтове и профили и са спрели рекламни кампании. Сега обаче става ясно, че дузина компании, сред които Facebook, Twitter, Google, Microsoft и Snap искат да обменят опит помежду си в тази насока преди изборите в САЩ. Както съобщава BuzzFeed, съответната поверителна среща е организирана от Facebook.

Според материала всяка компания ще представи в началото на срещата мерките, които е предприела, за да се бори с кампаниите за дезинформация. След това се предвижда да има въпроси, които да бъдат разгледани, а накрая ще се обсъди и дали има нужда концерните да организират подобни редовни срещи и в бъдеще.

Това не е първата подобна среща, но ще е първата в толкова широк формат. През май девет от тези компании са се срещнали в централата на Facebook в Менло Парк, заедно с представители на американските власти, сред които заместник-министъра по вътрешната сигурност Кристофър Кребс и Майк Бурхам от работната група на ФБР за чуждестранното влияние над изборите през ноември 2016 г. Участниците са напуснали събранието, обезсърчени, че са получили твърде малко информация от правителството.

Технологичните компании, по-специално Facebook и Twitter, са подложени на интензивен контрол за това колко бавно са реагирали първоначално на съобщения, че чуждестранни разузнавателни служби и свързаните с тях лица са използвали платформите им за манипулиране на потребителите преди изборите през 2016 г., което доведе до спад в доверието и опасност от засилени регулации.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:42 | 03.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още