Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европроекти

Девет държави скочиха срещу германските ограничения за дизеловите коли

Страните от Източна Европа имат сериозни опасения за чистотата на въздуха

   1| 2    
0
 
1
 
12
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Пффф, лобизма си личи от километри. ... що не забранят само производството и готово...
15
 
3
 
11
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Ами не е толкова сложно забраняват се сделки с МПС по стари от 5 години и забраняваш движението на МПС по стари от 15 години. Решава се проблема в рамките на 10 години.
2
 
17
 
10
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
В предвид, че на запад се забраняват дизели с Евро 5, т.е. коли 2008-2012г. това, че ще са по-евтини само ще улесни обновяването на авто парка ни. В БГ масовия дизелов автомобил е 2000-2005г и е с доста по-лоши показатели.
6
 
2
 
9
KMETA до: bgMan
преди 2 месеца
Тръгваш подир парите и намираш истината.
https://www.youtube.com/watch?v=5aIWTxrYl5Y
А - заек що си с шапка или що си без шапка. В случая заека е дизела.
2
 
11
 
8
bgMan до: KMETA
преди 2 месеца
Инженер химико - проблема в големите градове с много задръствания са концентрацията на азотните окиси и ФПЧ изхвърляни главно от дизелите защото те са сигурно някъде към 60-70% от общия брой МПС.
Чия химия и физика променя този факт и в чии глави не знам но съм сигурен, че ще обясниш по-подробно.

15
 
6
 
7
KMETA до: zelka007
преди 2 месеца
Какво да гледам?
Лобистки писаници?
Аз съм инженер и много подробно съм ги учил и съм запомнил, особенно химията. И сто фермана с по сто страници да напишете с лалалалалала нито химията ще промените нито физиката.
Точно се иска H2O - Вода. за пример ти го давам.
Ади сега като си много учен дай формулите на изгорелите газове на дизела.
2
 
6
 
6
zelka007 до: KMETA
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
http://www.kein-diesel.at/IARC%20Diesel%20engine%20exhaust%20carcinogenic.pdf

виж и този документ на световната здравна организация
5
 
30
 
5
zelka007 до: KMETA
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
ето ти едно мнение :

Много е относително. При всички случаи най-екологичният двигател е по-новия и по-съвременния, на който заедно с това е изправна пречиствателната система /катализатор, EGR, филтър за твърди частици и прочие/ и двигателят не е износен. При равни по мощност двигатели - дизел и бензин:
1.Ако се гледа СО2, то бензиновия е по-замърсяващ, защото нивата на СО2 са по-високи. Но СО2 не е най-големия проблем за парниковия ефект. Основният проблем са азотните окиси т.е. NOх.
2. Ако се гледа NOх, то дизелът е убийствено по-замърсяващ - много, много пъти. Пример: Двигателят на ФОРД 1,6 100кс, който е доста стара концепция без никакъв проблем е настроен да отговаря на Евро 5 относно изхвърляните азотни окиси. Този двигател се слага на Форд Фокус 2 от януари 2011 до края на производството през май 2011г и е Евро 5. До 31.12.2010 слаганите двигатели са били Евро 4. Дизеловият двигател 1,9TDI /105кс/, който се слагаше на Шкода и Фолксваген и също е доста стар и надежден, отговаряше на Евро 4. Т.к. изхвърляните азотни окиси са огромни и не е възможно да се намалят на този двигател, то той вече не се слага на Шкода и Фолксваген, защото няма как да покрие изискванията на Евро 5.
3. Относно саждите също дизеловият двигател е по-замърсяващ. Саждите са основна причина за ракови заболявания, астми и прочие. При бензиновия двигател сажди няма. При дизеловия има. Донякъде този проблем е решен с филтъра за твърди частици и дизеловата кола става по-чиста като не изхвърля сажди, но..... Но този филтър се почиства от време на време и тогава тези събрани сажди ги изгаря и изхвърля. Т.е /не съм сигурен, но си мисля, че/ ефектът е, че не ги изхвърля непрекъснато, а от време на време при каране във високи обороти и извънградско, когато се почиства филтъра. Това пак е по-добре т.к. се изхвърлят основно извънградско, а не в града.
4. Дизеловият двигател е супер вреден и замърсяващ при каране на къси разстояния в града - тогава е много по-цапащ от идентичен бензинов двигател, защото загрява по-бавно и по-бавно достига работна температура, при която всеки двигател работи оптимално. То е ясно, че като се запали студеният дизел, колкото и да е запазен двигателят си попушва стабилно. Пример Опел Вектра 1,7TD на 15 години в отлично състояние и поддържана. На дълъг път при нормално каране не пуши изобщо, но като се запали и е студена си пуши - няма начин.
5. Сярата - трябва да се отстранява от дизела и това е скъпо. Тук не ми е съвсем ясно. Но сярата/ серен оксид/ + вода = сярна киселина/сериста киселина. Имам предвид изгорелите газове, които взаимодестват с водата в природата и падат киселинни дъдове, а не при горенето в самия двигател.

Т.к. основните причини за парниковият ефект и раковите заболявания са азотните окиси и саждите, то дизелът се облага с по-високи данъци в почти всички европейски страни. Приема се, че е по-замърсяващ. Въпреки, че може би и това, че последните десетина години западняците се ориентираха към дизел също е фактор - повече овце за стригане. Ако трябва да се обобщи: Бензинът е идеално гориво за лични автомобили, малки двигатели и често палене и гасене и каране на къси разстояния. Дизелът е идеално гориво за големи двигатели на машини, които работят нон стоп и даже не се гасят, за тирове, кораби, трактори, строителни машини и прочие, но не толкова и за леки автомобили.
Моите впечатления са такива. Сигурно има и неточности. Може и нещо да не е съвсем така, но все пак аз не съм специалист. Нека никой не се чувства засегнат. То ако може да се каже толкова лесно, че единият двигател е по-безвреден, то веднага ще забранят другия за ползване поне в градовете като лични автомобили.
21
 
8
 
4
преди 2 месеца
Баси, двама неграмотника ми сложили минус на първия пост.
Я да преброим лобистите по минусите дето ще ми сложат сега.
2
 
15
 
3
KMETA до: majnata
преди 2 месеца
Тъй си мислиш. Жулят бира и ракия още от малки и пикаят кока-кола.