IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Puma повиши прогнозите си след отлични резултати за тримесечието

Основен стимул е дошъл от продажбите на новата баскетболна линия

21:18 | 25.10.18 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Германският производител на спортни стоки Puma повиши прогнозите си за годишните продажби и оперативна печалба, след като отчете силен ръст на продажбите в Северна и Южна Америка и в Азия, заявявайки, че първите му баскетболни маратонки от 20 години се приемат добре, съобщава Ройтерс.

Това е вторият път тази година, в който Puma вдига годишните си прогнози и новината изстреля акциите ѝ нагоре с близо 10%.

Ръстът на продажбите на Puma е по-бърз тази година от този на германския ѝ конкурент Adidas и пазарния лидер Nike, подкрепена от големия фокус върху футбола и партньорствата ѝ с известни личности като Риана и Селена Гомез.

Сега компанията се опитва да стане по-популярна на американския пазар, завръщайки се към баскетбола и назначавайки рап звездата Джей Зи за творчески директор за спорта. Puma подписа и сделки с четири играчи в Националната баскетболна асоциация.

Главният изпълнителен директор Бьорн Гулден заяви, че предпремиерата на новата баскетболна линия в края на септември е минала добре: "Макар че още е рано, продажбите на първия ни модел маратонки са много положителни".

Puma се очаква валутно коригираните ѝ продажби за 2018 г. да се увеличат с между 14 и 16% спрямо предишната прогноза за ръст от 12-14%.

Оперативната печалба ще стигне 325-335 млн. долара спрямо предишния целеви диапазон от 310-330 млн. долара.

Компанията обяви, че продажбите ѝ за третото тримесечие са се повишили на годишна база с почти 16% в Северна и Южна Америка и с 23% в Азия.

Nike разочарова Wall Street миналия месец, когато не повиши годишните си прогнози въпреки ръста в продажбите вследствие на рекламната кампания с Колин Каперник.

В Европа Гулден каза, че продажбите на маратонки са се забавили след бума през последните години, а дрехите са били основният източник на растеж през тримесечието. Това е помогнало да се подобри рентабилността, тъй като маржът при дрехите е с 5% по-висок от този на спортните обувки.

Валутно коригираните продажбите през третото тримесечие са се увеличили с 14% до 1,242 млрд. долара, а оперативната печалба - с 28% до 130 млн. долара, което е над средната прогноза на анализаторите за съответно 1,2 млрд. долара и 119 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още