IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Умните колонки - част от бъдещия растеж на музикалния бизнес

Главният изпълнителен директор на Universal Music Group вижда добри пазарни възможности в Латинска Америка

23:30 | 25.02.19 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Умните колонки носят нови възможности на музикалната индустрия в бъдеще. В момента 15% от американските домакинства имат колонки с гласов асистент у дома, а 25% от общото им музикално потребление се случва през тях. Това коментира на Световния мобилен конгрес сър Лушън Грейндж, председател и главен изпълнителен директор на Universal Music Group.

На добре познатите и смятани за по-развити пазари на музика в света, в лицето на Германия, Франция и Великобритания например, има големи възможности за растеж на дигиталната музика, коментира още той. По думите му „те все още в голяма степен са физически“, визирайки купуването на музика на физически носители.

„В Германия около 60-65% от пазара е на физически носители“, обясни той.

Растежът в индустрията обаче се очаква да бъде насърчен от други страни, част от които са в Латинска Америка – Мексико и Бразилия например.

„Вярваме, че те ще бъдат последвани от Индия, Близкия изток, Африка“, поясни изпълнителният директор на Universal Music Group. „Знаете ли, че страната с втората по големина аудитория на Джъстин Бийбър е Индонезия?“

Universal Music вече е започнала да инвестира сериозно в пазарите, на които вижда потенциал за растеж.

На въпрос как Universal Music е успяла да се отърси от кризата, с която индустрията се бореше в продължение на 15 години, Грейндж отговори просто: „Не спряхме да експериментираме, станахме по-отворени и децентрализирахме бизнеса си“.

Той подчерта необходимостта бизнесът да рискува, за да може да се развива отвъд пазарните насрещни ветрове.

„Наша е отговорността да поемаме рискове. И ние го направихме. Продължихме да инвестираме в таланти и в основния ни продукт като предприемачи – музиката“, коментира още той. „В началото винаги има съпротива спрямо новите бизнес модели, но ние видяхме възможност в модела за финансиране чрез реклами“.

Според Грейндж голяма част от пазарните участници не са видяли нещо особено важно в момента, в който пазарът е започнал да се трансформира – че търсенето на музика е огромно, но не е било монетизирано, особено на пазара, които още не са съзрели.

„Експериментирахме доста с навързването на услуги, с бъндъли. Видяхме, че има огромен апетит за съдържание и предлагането му през мобилни платформи“, обясни още той. Под ключови партньорства той визира тези на компаниите от индустрията с тези от други сектори, като партньорството между Deezer и Orange например.

Повече новини от Световния мобилен конгрес можете да следите тук. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:20 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

5
rate up comment 2 rate down comment 0
Sakamano
преди 5 години
Той бира от хладилника лесно ще започне да ти носи. Докато един ден не се появи някое подобно устройство, което теб ще те подгони да му слугуваш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 1
Hahoto
преди 5 години
Принципно смартфона може да прави всичко и да е с гласови команди, но не знам, защо гугъл асистента в андроид телефоните е доста орязан от към гласови команди. Иначе китайците бълват евтини и качествени смарт съвместими устройства по вайфи нон-стоп. На практика смартфона прави същото като колоната, но без гласови команди. Иначе една колонка 50 лв. на Амазон, не е някакви сериозни пари, а звукът и е изненадващо приличен. Все пак това си е забавен асистент. Иначе чакаме и такъв, който ще ни носи бирата от хладилника, та веднага да напъдим жената ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 0
Sakamano
преди 5 години
Всички тези функции - че и много повече може да ги изпълнява обикновен персонален компютър от нисък клас, който при това освен за забавление служи и за работа. А за музиката в Тубата пари не ти взимат. Само където е по-скучно отколкото да си купиш някаква нова и модерна джаджа...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 1
Hahoto
преди 5 години
Умната колонка не е само да слушаш музика, тя има много скилове, с които можеш с гласови команди да направиш дома си умен. Може да включва и изключва осветлението, бойлера, телевизора, различни електроуреди. Може да извършва и други дейности - да смята числа, да ти каже последните новини, времето, спортни резултати и т.н.. Разбира се, че може да се върже с аудио кабел и към качествена уредба или без кабел към безжична тонколона. Услугата е все още далечна за нас, защото колонката на Амазон например оперира на английски, немски, френски и японски. Но с времето ще се ъпдейтне още. Ще се появят скилове /програми за България/, сега в Амазон Алекса няма нито една такава, така че това е огромна ниша за създателите на програми у нас. Бъдещето на тези умни колони е застрашено най-вече от факта, че производители на телевизори и аудиоджаджи ще ги интегрират в продуктите си. Иначе за музикалния бизнес това е страхотна ниша, защото за да ползваш музикалния канал на Амазон например, плащаш месечен абонамент от 8 лева на 1 устройство.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 2
Sakamano
преди 5 години
Колко качествен може да звукът на тия пластмаси? Не мисля, че изобщо стават за музика, освен ако не е предвидена възможност да ги свържеш към музикалната си уредба.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още