IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Adidas очаква по-слаби продажби за 2019 г. заради проблеми с доставките

Компанията се надява да преодолее предизвикателството от страна на Nike в Европа и да се завърне към растеж в региона

16:44 | 13.03.19 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Компанията за спортни стоки Adidas очаква проблеми с веригата ѝ за доставки да удари ръста на продажбите ѝ през първата половина на тази година, най-вече в Северна Америка. Тя обаче все пак се надява да преодолее предизвикателството от страна на Nike в Европа и да се завърне към растеж в региона, предава Ройтерс.

Акциите на германския спортен бранд, който поскъпнаха с 22% миналата година, поевтиняха с 2,5% в ранната търговия.

Nike печели отново позиции, подкрепен от стабилния поток нови продукти и силното представяне на спонсорирани от компанията отбори на Световното първенство по футбол миналата година, след като години Adidas изяждаше от дела му в Северна Америка.

Adidas заяви, че незасегнатият от валутните влияние ръст на продажбите ще се забави до 5-8% през 2019 г. спрямо 8% през 2018 г. Проблеми с доставките ще допринесат за спад от 1-2%, докато компанията изпитва трудности с това да отговори на силното търсене в средния клас продукти.

За сравнение, Nike прогнозира ръстът на продажбите за 2019 г. да е слаб двуцифрен, а германският конкурент Puma – валутно коригиран растеж от 10%.

„Става въпрос за проблем с търсенето“, заяви главният изпълнителен директор Каспър Рорстед за CNBC, отбелязвайки, че Adidas е удвоила размера на бизнеса си в Северна Америка през последните три години.

Adidas произвежда 457 модела дрехи годишно, основно в Камбоджа, Китай и Виетнам. Рорстед заяви, че недостигът не е свързан с търговските търкания между САЩ и Канада.

Adidas заяви, че би трябвало да постигне марж на оперативната печалба между 11,3% и 11,5% през 2019 г. спрямо 10,8% през 2018 г., като връщането на бранда Reebok към печалба ще ѝ помогне да постигне целта за 2020 г. година по-рано.

Продажбите за четвъртото тримесечие са се увеличили с 5% на валутно коригирана годишна база до 5,234 млрд. евро спрямо оценките на анализаторите за 5,2 млрд. евро. Нетната печалба е стигнала 108 млн. евро спрямо консенсусна оценка за 88 млн. евро.

Adidas заяви, че очаква да съживи растежа си в Европа през 2019 г., прогнозирайки леко увеличение на валутно незасегнатите приходи за региона след спад от 6% през четвъртото тримесечие.

Рорстед каза, че Adidas в Европа разчита твърде много на краткосрочните тенденции при маратонките и недостатъчно на спортното оборудване.

Adidas очаква силен ръст на „вдъхновените от спорта“ стилове и на стоките за тренировки и джогинг през тримесечието, но и остър спад при продуктите за футбол, където спечели година по-рано заради Световната купа.

Как се движи цената на акциите на Adidas вижте от коментара на Сандра Килхоф. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:33 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още