IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Превозвачи: Западни страни искат да монополизират транспортния бизнес

Няколко български евродепутати са пропуснали гласуването на пакет „Мобилност” заради проблеми с полета

10:21 | 26.03.19 г. 74
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Превозвачите се събират отново на протест утре пред Европейския парламент в Страсбург, след като вчера евродепутатите все пак решиха да гласуват пакета "Мобилност" в сряда.

„Утре ще бъдем много повече отколкото бяхме съобщили. Надявам се на едно много сериозно присъствие пред ЕП на български, румънски, полски и превозвачи от други страни, които ни подкрепят“, каза пред БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

„За нас е важно, че ние ще дадем отново сигнал към онази част от евродепутатите, които не са мотивирани по какъвто и да било начин, които са разумни и които наистина считат, че трябва да се гласува по съвест този пакет, който показва, че изцяло разделя Европа по географски признак… След вчерашното гласуване имаме надежда, коментира той. 

По думите му битката в сряда ще е оспорвана, защото няма как такъв скандален текст да бъде възприет от всички държави. Според него целта на пакета „Мобилност“ е западните страни да „вземат този бизнес“. В тази връзка е и предложението, което върви към превозвачите – да пререгистрират фирмите си в Западна Европа, уточни той.

Йордан Арабаджиев подчерта за пореден път, че няма техническа възможност този пакет да бъде приет, дори да бъде гласуван утре в зала.

Евродепутатът Светослав Малинов е категоричен, че ще гласува „против” в сряда. „Имам ясна позиция против пакета „Мобилност” още от 2014 г.”, отбеляза българският евродепутат. Той посочи, че няма зла умисъл в закъснението му. „Нито беше мое намерение, нито успях да го предвидя”, заяви Малинов.

Той обясни в ефира на bTV, че не е успял да участва в гласуването за пакета „Мобилност” в Европарламента заради срив в диспечерската и компютърната система на летището във Франкфурт.

Малинов и още двама български евродепутати – Неджми Али и Николай Бареков, не са участвали в гласуването, което определи пакетът да влезе в дневния ред на последното заседание на Европейския парламент. 156 бяха гласовете „за”, а 154 – „против”. Така промените, срещу които протестираха българските превозвачи, влязоха в дневния ред „на косъм”.

„От 750 души 310 се оказаха в пленарната зала. Летището във Франкфурт беше пълно с колеги евродепутати. Цялата делегация от Литва закъсня“, посочи Малинов.

Той допълни, че в пакета са заложени текстове, свързани с връщането на превозните средства и съответно задължаването за почивка на шофьорите, които са специално измислени, за да намалят конкурентоспособността на българските автопревозвачи.

Малинов е категоричен, че има големи възможности за съпротива. „Убеден съм, че на по-късен етап задължителното връщане на превозното средство в страната, където е регистрираната фирма, ще отпадне”, подчерта още той.

Тримата отсъствали от важното гласуване относно пакета "Мобилност" български евродепутати сами носят политическата си отговорност и е редно сами да излязат пред всички и да заявяват ясно защо не присъстваха на гласуването. При всички случаи бяхме разочаровани да разберем, че гласуването е минало със 156 на 154 гласа. Теоретичната възможност да прекратим пакета е била налице. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Николай Рашков от Асоциацията на международните превозвачи.

Третият по големина бранш в България е транспортният бизнес, уточни Рашков. "Той е изцяло частен сектор, изграден от от собствени оператори на камиони и отделни по големина фирми. Превозът трябва да бъде разделен по видовете си. Различните видове дейност следва да се заплащат по различен начин. Всички български транспортни работници и шофьори са назначени на постоянни трудови договори пред европейското законодателство. Заплатата на международния шофьор в България и средностатистически дипломат от българска страна се припокрива", поясни той.

Междувременно транспортният министър Росен Желязков коментира пред Нова телевизия, че всеки член на Европейския парламент трябва да се организира, така че да бъде свободен и да бъде на навреме на заседание. "Нашата делегация можеше да промени решението. Затова ме е яд. Не се е очаквало, че проблеми с трафика ще доведат до закъснението на евродепутати. Вчера Петър Курумбашев ми се обади и ми каза, че самолетът, в който са пътували 7 от представителите ни, е задържан на нашето летище заради трафика във Франкфурт. Осигурихме бърза писта, за да може той да кацне навреме”, каза Желязков.

Вижте още във видеото

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:57 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

64
rate up comment 2 rate down comment 0
Sans importance
преди 5 години
Аз имам един единствен въпрос: защо след като бизнеса казва, че приемането на пакета ще фалира българските фирми, Вие твърдите, че ще отидете и ще пререгистрирате фирмите си в Западна европа? Няма ли там да има разходи за заплати? Ако изравняването на заплащането ще фалира Вас и колегите Ви, няма ли да Ви фалира и тук, и там?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
63
rate up comment 1 rate down comment 0
mechanic_
преди 5 години
Разбирам, че си слабоумен и ограничен. Темата казах, че е приключена. Айде сега ми кажи ти в кой сектор си, каква заплата вземаш, какви данъци плащаш и с какво допринасяш, за де върнат тея изгонени от мен хора в България. И как аджеба се конкурираш пряко с французите....ама много ми е интересно. ВЪЗДУХАР
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
62
rate up comment 2 rate down comment 1
khao
преди 5 години
ае стига си измисля имагинерни заплахи... България ще се превърне в бежански лагер заради такива като теб, дето изгониха 2млн от личната си алчност
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
61
rate up comment 1 rate down comment 1
mechanic_
преди 5 години
С това приключвам темата, за да е ясно на всички слабоумни н.апикани национални предатели!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
60
rate up comment 1 rate down comment 1
mechanic_
преди 5 години
Ако погледнеш , ще видиш че не Българския превозвач подбива цените. Това се прави от спедицията в която се товари в 99% от случая. Когато работиш на ръба на оцеляването няма как да имаш развитие към добро. Така именно оцеляват тези проблемни фирми за зпадняците. Поради много причини нещата НЯМА как да се оеднаквят , или поне не докато не изчезнат хилядите посредници и транспортните фирми не преговарят директно с клиента. Ако теоретично всички нови планове влязат в сила 100% от родните фирми за вътрешноевропейски транспорт ще фалират за отрицателно време. Защото разходите им по поддържането на тези шофьори ще са по-големи от приходите . Тогава съвсем нормално е западняците ще имат предимство и ще са предпочитани . Цялата ситуация не може да се промени без някой да изчезне от пазара , или ако не се стигне до 100% интеграция на всяка държава в ЕС . А това включва уеднаквяване на всичко навсякъде , което чисто теоретично няма как да стане . Ако стане ще се постигне една утопия , което всъщност е оригиналната цел на ЕС , ама поне няма да е в това столетие .За това изход няма , пригответе се да емигрирате по централна европа и да бачкате за чужда държава , чужди виждания и чижди хора . А България рано или късно ще си стане един голям бежански лагер какъвто явно е плана от самото ни приемане в ЕС.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
59
rate up comment 1 rate down comment 1
khao
преди 5 години
слеянин може да викаш на майка си, бакшиш *** .... и повече не ми се занимава с *** като теб, марш да протестираш у брюксел и не се връщай ... регистрирай си фирмата там, наглец !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
58
rate up comment 1 rate down comment 1
mechanic_
преди 5 години
Цял живот ще си *** служител, *** на шефа, г.золизец лигав. Щото нямаш топки. Чукай си по клавиатурата докато позеленееш аз изчезвам от тука,че смърди на ***
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
57
rate up comment 1 rate down comment 2
mechanic_
преди 5 години
само като ти видя смислените коментари ми е ясно каква конкуренция и на кого можеш да бъдеш. АААХАХА то всеки народ си заслужава управниците. поп Кръстьоооо, мижитурка ще си цял живот
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
56
rate up comment 1 rate down comment 1
mechanic_
преди 5 години
Ох мамин сладък...аз моя сектор го казах, я кажи твоя бе селянин...хахаха. П.омияри като тебе познавам много. Ай ходи ся в к.нефа на тухлички у село да дишаш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
55
rate up comment 3 rate down comment 0
khao
преди 5 години
в сектора който работя сме в пряка конкуренция със запада без помощ и аванта от държавата ... и всичко е на свтло.бъди добър бакшиш и и работи като белите хора, за наглеците от транспортния сектор не ме е грижа, нека измамниците си получат заслуженото. тураджии, таксиджии един дол *** сте... бачкайте повече и плачете по малко
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още