IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Превозвачи: Западни страни искат да монополизират транспортния бизнес

Няколко български евродепутати са пропуснали гласуването на пакет „Мобилност” заради проблеми с полета

10:21 | 26.03.19 г. 74
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Превозвачите се събират отново на протест утре пред Европейския парламент в Страсбург, след като вчера евродепутатите все пак решиха да гласуват пакета "Мобилност" в сряда.

„Утре ще бъдем много повече отколкото бяхме съобщили. Надявам се на едно много сериозно присъствие пред ЕП на български, румънски, полски и превозвачи от други страни, които ни подкрепят“, каза пред БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

„За нас е важно, че ние ще дадем отново сигнал към онази част от евродепутатите, които не са мотивирани по какъвто и да било начин, които са разумни и които наистина считат, че трябва да се гласува по съвест този пакет, който показва, че изцяло разделя Европа по географски признак… След вчерашното гласуване имаме надежда, коментира той. 

По думите му битката в сряда ще е оспорвана, защото няма как такъв скандален текст да бъде възприет от всички държави. Според него целта на пакета „Мобилност“ е западните страни да „вземат този бизнес“. В тази връзка е и предложението, което върви към превозвачите – да пререгистрират фирмите си в Западна Европа, уточни той.

Йордан Арабаджиев подчерта за пореден път, че няма техническа възможност този пакет да бъде приет, дори да бъде гласуван утре в зала.

Евродепутатът Светослав Малинов е категоричен, че ще гласува „против” в сряда. „Имам ясна позиция против пакета „Мобилност” още от 2014 г.”, отбеляза българският евродепутат. Той посочи, че няма зла умисъл в закъснението му. „Нито беше мое намерение, нито успях да го предвидя”, заяви Малинов.

Той обясни в ефира на bTV, че не е успял да участва в гласуването за пакета „Мобилност” в Европарламента заради срив в диспечерската и компютърната система на летището във Франкфурт.

Малинов и още двама български евродепутати – Неджми Али и Николай Бареков, не са участвали в гласуването, което определи пакетът да влезе в дневния ред на последното заседание на Европейския парламент. 156 бяха гласовете „за”, а 154 – „против”. Така промените, срещу които протестираха българските превозвачи, влязоха в дневния ред „на косъм”.

„От 750 души 310 се оказаха в пленарната зала. Летището във Франкфурт беше пълно с колеги евродепутати. Цялата делегация от Литва закъсня“, посочи Малинов.

Той допълни, че в пакета са заложени текстове, свързани с връщането на превозните средства и съответно задължаването за почивка на шофьорите, които са специално измислени, за да намалят конкурентоспособността на българските автопревозвачи.

Малинов е категоричен, че има големи възможности за съпротива. „Убеден съм, че на по-късен етап задължителното връщане на превозното средство в страната, където е регистрираната фирма, ще отпадне”, подчерта още той.

Тримата отсъствали от важното гласуване относно пакета "Мобилност" български евродепутати сами носят политическата си отговорност и е редно сами да излязат пред всички и да заявяват ясно защо не присъстваха на гласуването. При всички случаи бяхме разочаровани да разберем, че гласуването е минало със 156 на 154 гласа. Теоретичната възможност да прекратим пакета е била налице. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Николай Рашков от Асоциацията на международните превозвачи.

Третият по големина бранш в България е транспортният бизнес, уточни Рашков. "Той е изцяло частен сектор, изграден от от собствени оператори на камиони и отделни по големина фирми. Превозът трябва да бъде разделен по видовете си. Различните видове дейност следва да се заплащат по различен начин. Всички български транспортни работници и шофьори са назначени на постоянни трудови договори пред европейското законодателство. Заплатата на международния шофьор в България и средностатистически дипломат от българска страна се припокрива", поясни той.

Междувременно транспортният министър Росен Желязков коментира пред Нова телевизия, че всеки член на Европейския парламент трябва да се организира, така че да бъде свободен и да бъде на навреме на заседание. "Нашата делегация можеше да промени решението. Затова ме е яд. Не се е очаквало, че проблеми с трафика ще доведат до закъснението на евродепутати. Вчера Петър Курумбашев ми се обади и ми каза, че самолетът, в който са пътували 7 от представителите ни, е задържан на нашето летище заради трафика във Франкфурт. Осигурихме бърза писта, за да може той да кацне навреме”, каза Желязков.

Вижте още във видеото

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:57 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

44
rate up comment 5 rate down comment 2
khao
преди 5 години
класически нагъл бакшиш, прави бяха колегите по надолу...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
43
rate up comment 3 rate down comment 5
mechanic_
преди 5 години
***. От никого помощ не съм искал, първо. Второ, като стигна до кофите, да ми пазиш място до тебе дано. : ) И трето, не се олицетворявай с гражданите на цялата държава, заяото има и свестни хора, не само ***. Като почнеш да плащаш на месец по 30 000 лева заплати и осигуровки и да даваш хляб на поне пет семейства, се изказвай спокойно за сектора в който работиш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
42
rate up comment 6 rate down comment 2
khao
преди 5 години
това че имаш фирма и си правоспособен шофьор, очевидно не ти пречи да си лъжец :):) и да представяш фактите както ти харесват зада защитиш тезата си...Като не ти пука дали ти вярваме, кво правиш тук и кой убеждаваш че си прав ??? И с кво нахалство искаш помощ от държавата, като не ти пука дали гражданите на тази държава ти вярват ? айде бегай у кофите и плащай заплати и осигуровки ...Не съм в транспортния сектор и нямам преки наблюдения към въпросния план, но ти успя да ме убедиш че е добър за нашите шофьори и за това вече го подкрепям !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
41
rate up comment 3 rate down comment 5
mechanic_
преди 5 години
Разбрах. Отговора ти е на друг коментар. Извинявай :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
40
rate up comment 5 rate down comment 6
mechanic_
преди 5 години
Tова, че имам транспортна фирма ме прави неспособен шофьор или обратното? Кое точно не можеш да разбереш? Били ме осветлил като си много в час, какво точно правят в прибалтийските републики? А дали ми вярваш или не, ми е все тая.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
39
rate up comment 5 rate down comment 1
khao
преди 5 години
кефи как само за два коментара стана от шофьор, собственик на камионикак да ти вярване като още от първия коментар лъжеш?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
38
rate up comment 0 rate down comment 2
dobri
преди 5 години
Личи си че изобщо не си в час - това се прави отдавна от превозвачите от Полша и прибалтийските републики.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
37
rate up comment 4 rate down comment 6
mechanic_
преди 5 години
Осветлете ме ако обичате, отворете очите на слепите....моля ви!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
36
rate up comment 6 rate down comment 3
Sans importance
преди 5 години
Вие сериозно ли не разбирате какво говоря или Ви е неудобно да разбирате и се правите на глух и сляп?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
35
rate up comment 6 rate down comment 9
mechanic_
преди 5 години
Пази Боже България!!! Още един злобен, неуспял в живота ревльо. И на теб българския работодател ти е виновен, а той френския инвеститор те отсвирил. Не може само да искате бе хора, не разбрахте ли? За какви бели роби ми говориш, хората си пускат обяви за работни места, желаещите се запознават с условията и ако искат работят,ако не искат си стоят и реват. За какво пестене от заплати и осигуровки говориш? Давам ти за пример Испания, там минималната заплата на шофьора е 1000 евро и върху нея осигуряват. При нас е 570 лева и върху нея осигуряват. Испанеца взема 12 цента на км. и си докарва заплата 2500/2700 евро. Едно жилище 80кв.м. в Мадрид е от порядъка на 400 000 евро. Данъците са с 10% по високи. Айде ся смятай малко и пак цвъркай, че имало бели роби. Робите са точно при тея дето прокарват тоя пакет, Макрон и Меркел. не са при българския работодател. Показателно за теб е как кълнеш собствения си народ да умре. Пази Боже България!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още