IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Превозвачи: Западни страни искат да монополизират транспортния бизнес

Няколко български евродепутати са пропуснали гласуването на пакет „Мобилност” заради проблеми с полета

10:21 | 26.03.19 г. 74
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Превозвачите се събират отново на протест утре пред Европейския парламент в Страсбург, след като вчера евродепутатите все пак решиха да гласуват пакета "Мобилност" в сряда.

„Утре ще бъдем много повече отколкото бяхме съобщили. Надявам се на едно много сериозно присъствие пред ЕП на български, румънски, полски и превозвачи от други страни, които ни подкрепят“, каза пред БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

„За нас е важно, че ние ще дадем отново сигнал към онази част от евродепутатите, които не са мотивирани по какъвто и да било начин, които са разумни и които наистина считат, че трябва да се гласува по съвест този пакет, който показва, че изцяло разделя Европа по географски признак… След вчерашното гласуване имаме надежда, коментира той. 

По думите му битката в сряда ще е оспорвана, защото няма как такъв скандален текст да бъде възприет от всички държави. Според него целта на пакета „Мобилност“ е западните страни да „вземат този бизнес“. В тази връзка е и предложението, което върви към превозвачите – да пререгистрират фирмите си в Западна Европа, уточни той.

Йордан Арабаджиев подчерта за пореден път, че няма техническа възможност този пакет да бъде приет, дори да бъде гласуван утре в зала.

Евродепутатът Светослав Малинов е категоричен, че ще гласува „против” в сряда. „Имам ясна позиция против пакета „Мобилност” още от 2014 г.”, отбеляза българският евродепутат. Той посочи, че няма зла умисъл в закъснението му. „Нито беше мое намерение, нито успях да го предвидя”, заяви Малинов.

Той обясни в ефира на bTV, че не е успял да участва в гласуването за пакета „Мобилност” в Европарламента заради срив в диспечерската и компютърната система на летището във Франкфурт.

Малинов и още двама български евродепутати – Неджми Али и Николай Бареков, не са участвали в гласуването, което определи пакетът да влезе в дневния ред на последното заседание на Европейския парламент. 156 бяха гласовете „за”, а 154 – „против”. Така промените, срещу които протестираха българските превозвачи, влязоха в дневния ред „на косъм”.

„От 750 души 310 се оказаха в пленарната зала. Летището във Франкфурт беше пълно с колеги евродепутати. Цялата делегация от Литва закъсня“, посочи Малинов.

Той допълни, че в пакета са заложени текстове, свързани с връщането на превозните средства и съответно задължаването за почивка на шофьорите, които са специално измислени, за да намалят конкурентоспособността на българските автопревозвачи.

Малинов е категоричен, че има големи възможности за съпротива. „Убеден съм, че на по-късен етап задължителното връщане на превозното средство в страната, където е регистрираната фирма, ще отпадне”, подчерта още той.

Тримата отсъствали от важното гласуване относно пакета "Мобилност" български евродепутати сами носят политическата си отговорност и е редно сами да излязат пред всички и да заявяват ясно защо не присъстваха на гласуването. При всички случаи бяхме разочаровани да разберем, че гласуването е минало със 156 на 154 гласа. Теоретичната възможност да прекратим пакета е била налице. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Николай Рашков от Асоциацията на международните превозвачи.

Третият по големина бранш в България е транспортният бизнес, уточни Рашков. "Той е изцяло частен сектор, изграден от от собствени оператори на камиони и отделни по големина фирми. Превозът трябва да бъде разделен по видовете си. Различните видове дейност следва да се заплащат по различен начин. Всички български транспортни работници и шофьори са назначени на постоянни трудови договори пред европейското законодателство. Заплатата на международния шофьор в България и средностатистически дипломат от българска страна се припокрива", поясни той.

Междувременно транспортният министър Росен Желязков коментира пред Нова телевизия, че всеки член на Европейския парламент трябва да се организира, така че да бъде свободен и да бъде на навреме на заседание. "Нашата делегация можеше да промени решението. Затова ме е яд. Не се е очаквало, че проблеми с трафика ще доведат до закъснението на евродепутати. Вчера Петър Курумбашев ми се обади и ми каза, че самолетът, в който са пътували 7 от представителите ни, е задържан на нашето летище заради трафика във Франкфурт. Осигурихме бърза писта, за да може той да кацне навреме”, каза Желязков.

Вижте още във видеото

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:57 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

34
rate up comment 15 rate down comment 4
Sans importance
преди 5 години
Айде стига! С пари раздадени на калпак в началото на 90-те всеки може да каже, че е успешен бизнесмен. И честно казано нямаше да имам нищо против стига тези хора да се отнасяха със шофьорите си като със човешки същества. Но да пестиш от осигуряването и заплатите на хората, за да може щерката ти да си въобразява, че ще е следващата Коко Шанел, ме вбеси. Та да, ако тези безскрупулни експлоататори ще бъдат ударени от директивата - ами да бъде! Защото безумната им алчност и глупостта на тези, които ги защивате, подгони буквално милиони извън страната. Ниският житейски стандарт, чрез който транспортните чорбаджии промотират конкурентоспособност , използвайки бели роби, носи далеч повече негативи на страната, отколкото евентуални ползи. Мога даже пряк пример със себе си да дам - когато поисках от шефа си, френски инвеститор, чуждестранна заплата, той безмилостно ми заяви, че за толкова пари могат някого във Франция. И съответно в понеделника не ме видя. Отношението му към мен е пряко пропорционално на вашите високо оборотни и конкурентоспособни бизнеси, дето направихте така, че заплатата на една западноевропейска чистачка да се счита за висока тук. И сега, когато има шанс тази несправедливост да се промени, виете на умряло. Ами - бога ми - умрете! Или иновирайте. Така както иновирате от години, използвайки труда на българските наивници.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
33
rate up comment 10 rate down comment 8
mechanic_
преди 5 години
Мисли ме ако искаш и за баба Яга, все ми е тая. Имам четири камиона и какъв е пътя за мога в момента да плащам тея заплати, на такива като тебе нямам намерение да обяснявам. Само ще ти кажа, че професията е една от най отговорните и трудни. Простаци като твоя тъст ще има винаги и такива като тебе, дето не виждат по далеч от прозореца на комшията и на тъста ще цитират поговорки. Нали няма да има какво да папкаш ако ги няма такива простаци като нас. Имаш ли представа изобщо, че тахографа не можеш да го пипнеш?? Че максималното каране за 24 часов период е 9 часа, което два пъти в седмицата може да се удължи до 10 часа?? Който не знае регламент 561 си е за негова сметка. Условията на труд са като на германци, французи, испанци и т.н. Напоследък много знаещи се извъдихте да говорите за условия на труд, без да имате ни най малка представа, за какво говорите. Осигуровките се плащат по Българското законодателство плюс командировки..ами викай пред парламента, не драскай тъпите си изказвания по форумите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
32
rate up comment 11 rate down comment 1
Стоян Петров
преди 5 години
Нямах намерение да пиша, но след като си се регистрирал днес за да тролиш съм задължен да ти кажа неща, който иначе не бих. Има една поговорка която гласи, че който не става за нищо става шофьор. Така че няма какво толкова да се желае от тези хора. Ако имате проблем шофьорите, не го правете национален. Всички знаят, че спестявате от осигуровки и лоши условия на труд, но живи и здрави да сте все пак бизнес е и трябва да сте конкурентни.. Но вие барате и тахографите и карате повече от 8 часа и ставате опасни. Моят тъст цял живот е бил тираджия. Скоро след като се ожених, чух какво и как говори и казах на съпругата си, че в тяхното семейство осем поколения ще са шофьори-тираджии. Така и се получи, синът му стана тираджия и неговия син стана тираджия. Тези хора лишават семействата си от най-важното - грижа и личен пример, затова децата им(поне според мен) нямат шанс да се реализират. Така че (дано не е сълзливо) не правите кой знае какво - вземате едни пари от децата си. PS Мисля, че си ***, но ако си какъвто пишеш знай че шофьор-тираджия-отговорник по дисциплината на N броя шофьори-тираджии.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
31
rate up comment 7 rate down comment 7
mechanic_
преди 5 години
Тия 2500 ги плащам аз лично на моите шофьори. 72 евро на ден + осигуровки. И геврека си го въртя дето ми е кеф, точно това казвам и аз. Стига сте ревали, че са ви малко парите, ами си намерете читави фирми или карайте у немско. Ама за там не ставате, щото сте некадърни половината.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
30
rate up comment 8 rate down comment 5
abdul
преди 5 години
ало, шофьорчето - инвеститор, ти оти си не гледаш тира? не си ли на протест в брюксел? Като искаш да въртиш геврека у немско, отиваш в немско и си плащаш осигуровките там. Като искаш да въртиш геврека у долно *** отиваш и плащаш български осигуровки. Тия за 2500 евра бруто ги разправяй на съседите ти от паркинга.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
29
rate up comment 5 rate down comment 6
mechanic_
преди 5 години
Колко според тебе взема международен шофьор, като си мн компетентен?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
28
rate up comment 10 rate down comment 7
mechanic_
преди 5 години
Горките български шофьори, на които българските изедници чорбаджии им плащат по 2500 евро брутни заплати. Живи да ги оплачеш....а това, че половината са пълни некадърници и се губят по пътищата, не знят регламента, с документи не могат да работят, тахографа го мислят за касетофон и могат да карат само напред, за тях размита из европа Ханс да ги назначи на немски договори. Смешници. Пазара на труда е отворен, който не иска при Иван, да заминава при Ханс и Франсоа, те ще му плащат самолеетни билети всеки месец да спинка при Пена.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
27
rate up comment 9 rate down comment 7
mechanic_
преди 5 години
Абе ти си бил много *** човек, по добре да не се беше регистрирал. Защо гледате в канчето на другия и завиждате бе хора, защо злобеете на чуждите успехи вместо да погледнете вашта си ***. Имаш нещо против къде учи детето на човека, ами прати и твоето бе отворко, ама си некадърен. И аз съм тираджия и до сега да ти кажа, умнико, не съм видял колега да дрънчи с вериги вързан за някой камион. Познавам и много, които работят за чужди фирми, не си мислете, че са с бели ризи и ръкавици. Аман от невежи изказвачи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
26
rate up comment 11 rate down comment 7
Sans importance
преди 5 години
Регистрирах се с единствената цел да изкажа впечатленията си от председателя на организацията на българските превозвачи. След кратка справка във Фейсбук, може да се открие, че наследничката му учи мода не къде да е , а в Милано. МОДА. В МИЛАНО. Българските шофьори работят за мизерни заплати и се изтормозват по европейските пътища, за да може щерката на тати да учи мода в Милано. Ако някой очаква да защитавам тези хора и да съм съпричастен с болката им, че мафиотския им бизнес би могъл да фалира, ако са принудени да плащат човешки заплати, по-добре да хвърлям паспорта и да взимам люксембургско гражданство. Аман от алчни и бездушни хора, които не могат да видят по-далече от носа си!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 11 rate down comment 0
Стоян Петров
преди 5 години
Бъди сигурен, че нито в Полша, нито в Румъния са чували за така наречените проблеми на превозвачите. На протестите не видях друго знаме освен българското.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още